var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19135;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19135","0","איפוא הרגש והרצון והעשייה לארכיאולוגיא?","14/05/12 20:00","כב אייר","תשע"ב","20:00","אמלתראות","מאז תמהתי למה לא לומדין ע"מ לקיים, הלא ברמב"ם כתוב מפורש שלומדין מסכתות אלו כדי לידע בזמן שיאפשר בנייתו לידע צורתו מדברי חז"ל.

ויש ספרים הרבה מאד בנושאים אלו החל משלטי גיבורים מרבי אברהם הרופא, ומהרב עזריאל הילדסהיימר עד לזמנינו מהרב קורן ועוד שמשתלבים דברי חז"ל עם יוסיפין ועם ארכיאולוגיא, ולמה בכל מוקדי לימוד דף היומי אין בכלל בדברי המגידי שיעורים ואין בפי העם דרישה ללמדם כדי לקיימם, הרצון והדחף קיים רק בשביל הרצון לקבל עולם הבא וקדושה בלימודו. האם אין די נשמות בעולם העליון ואם אין די קדושה להקב"ה? הלא הוא רוצה שנשלב אותם כאן בעולם המעשה? די די זה כואב לי יותר מדי, שנזכה לכל טוב

יש גם ספר ירושלים בספרותינו מהרב הורביץ זקנו של הרב קורן, אבל לא מצאתיה ברשת","267","","4366","True","True","False","","2201","68.199.172.225","0","0","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19138","19135","מה הכוונה האם אין מספיק נשמות","14/05/12 21:51","כב אייר","תשע"ב","21:51","הודו_כי_טוב","מה הכוונה האם אין מספיק נשמות בעולם העליון
הרי לא נוכל לבנות בית מקדש ללא רשות נכון ?
יש מצוות שכן לומדים בשביל לעשות גם לפני הגאולה
ויש מצוות שנזכה בקרוב לקיים בעזרת השם כשיבנה בית המקדש","207","","4366","True","True","False","","181","46.117.14.249","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19139","19135","יש ו״הדף היומי״ הופך ל״מרדף יומי״ דווקא","14/05/12 22:22","כב אייר","תשע"ב","22:22","יהודי_קדום","משום הנשמה היהודית הנפלאה המתגברת על קשיי היום יום, עייפות וכו׳ ומוליכה את הגוף לעבודת הבורא כיחידה אצילה אחת.

לכאביך יתאים פלסבו.

הנה אתגר עבורך: אני מבטיח ב״נ לקרוא הקשרים וקישורים ארכיאולוגיים שתביא כאן בפורטל ותוכל לקיים נאה דורש ונאה מקיים. ואולי עוד לומדים כאן יצטרפו ללימוד שתביא.

אגב.... בדקת לפני שכתבת ״ולמה בכל מוקדי הלימוד אין בכלל ...״ ?","233","","4366","True","True","False","","163","79.176.150.166","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19154","19135","לא ברורה תלונתך.","15/05/12 05:16","כג אייר","תשע"ב","05:16","קותי","מה עניין ארכיאולגיה לכאן?
אין שום הוכחה שניתן להביא מהארכיאולוגיה לדיון ההלכתי
ראה לדוגמא המשנה שאחד התנאים אומר שראה את הציץ ברומי וכך היה כתוב...
אין משם הוכחה כי זה נעשה לפי שיטה אחת ואולי ההלכה לפי שיטה אחרת (מזה ברור שזה לא הציץ שעשה משה).","217","","4365","True","True","False","","170","85.250.185.244","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19160","19135","הנה כאן הוא הרגש והרצון:","15/05/12 14:36","כג אייר","תשע"ב","14:36","יהודי_קדום","במנחות קי.

אמר רבי שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן אלו תלמידי חכמים העוסקים בתורה בכל מקום מעלה אני עליהן כאילו מקטירין ומגישין לשמי ומנחה טהורה זה הלומד תורה בטהרה נושא אשה ואחר כך לומד תורה {תהילים קלד-א} שיר המעלות הנה ברכו את ה' כל עבדי ה' העומדים בבית ה' בלילות מאי בלילות א''ר יוחנן אלו ת''ח העוסקים בתורה בלילה מעלה עליהן הכתוב כאילו עסוקים בעבודה {דברי הימים ב ב-ג} לעולם זאת על ישראל א''ר גידל אמר רב זה מזבח בנוי ומיכאל שר הגדול עומד ומקריב עליו קרבן ורבי יוחנן אמר אלו תלמידי חכמים העסוקין בהלכות עבודה מעלה עליהם הכתוב כאילו נבנה מקדש בימיהם אמר ריש לקיש מאי דכתיב {ויקרא ז-לז} זאת התורה לעולה למנחה ולחטאת ולאשם כל העוסק בתורה כאילו הקריב עולה מנחה חטאת ואשם אמר רבא האי לעולה למנחה עולה ומנחה מיבעי ליה אלא אמר רבא כל העוסק בתורה אינו צריך לא עולה (ולא חטאת) ולא מנחה ולא אשם אמר רבי יצחק מאי דכתיב {ויקרא ו-יח} זאת תורת החטאת וזאת תורת האשם כל העוסק בתורת חטאת כאילו הקריב חטאת וכל העוסק בתורת אשם כאילו הקריב אשם: מתני' נאמר בעולת בהמה {ויקרא א-ט/יג/יז ??} אשה ריח ניחוח ובעולת עוף {ויקרא א-ט/יג/יז ??} אשה ריח ניחוח ובמנחה {ויקרא ב-ב/ט ??} אשה ריח ניחוח לומר לך אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוין לבו לשמים: גמ' אמר ר' זירא מאי קראה {קהלת ה-יא} מתוקה שנת העובד אם מעט ואם הרבה יאכל רב אדא בר אהבה אמר מהכא {קהלת ה-י} ברבות הטובה רבו אוכליה ומה כשרון לבעליו: תניא אמר רבי שמעון בן עזאי בוא וראה מה כתיב בפרשת קרבנות שלא נאמר בהן לא אל ולא אלהים אלא ה' שלא ליתן פתחון פה לבעל דין לחלוק ונאמר בשור הגס {ויקרא א-ט/יג/יז ??} אשה ריח ניחוח ובעוף הדק {ויקרא א-ט/יג/יז ??} אשה ריח ניחוח ובמנחה {ויקרא ב-ב/ט ??} אשה ריח ניחוח לומר לך אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוין את לבו לשמים ושמא תאמר לאכילה הוא צריך ת''ל {תהילים נ-יב} אם ארעב לא אומר לך כי לי תבל ומלואה ונאמר {תהילים נ-י} כי לי כל חיתו יער בהמות בהררי אלף ידעתי כל עוף הרים וזיז שדי עמדי האוכל בשר אבירים ודם עתודים אשתה לא אמרתי אליכם זבחו כדי שתאמר אעשה רצונו ויעשה רצוני לא לרצוני אתם זובחים אלא לרצונכם אתם זובחים שנאמר {ויקרא יט-ה} לרצונכם תזבחהו דבר אחר לרצונכם תזבחהו לרצונכם זבחו לדעתכם זבחו כדבעא מיניה שמואל מרב הונא מנין למתעסק בקדשים שהוא פסול שנאמר ושחט את בן הבקר שתהא שחיטה לשם בן בקר אמר לו זו בידינו הוא לעכב מנין ת''ל לרצונכם תזבחהו לדעתכם זבחו:","233","","4365","True","True","False","","175","79.176.150.166","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19165","19154","ראה למשל כאן, ובשיעור הרב קורן, מדהים!","15/05/12 17:42","כג אייר","תשע"ב","17:42","אמלתראות","http://www.joakids.org","267","","4365","True","True","False","","258","68.199.172.225","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19172","19154","ראה כאן","15/05/12 21:15","כג אייר","תשע"ב","21:15","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","4365","True","True","False","","121","95.86.65.40","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19444","19160","לא הבנתי","30/05/12 04:39","ט סיון","תשע"ב","04:39","אמלתראות","אם בזמן שביהמ"ק היה קיים ג"כ היית כותב שכיון ש"כל העוסק בתורת אשם כאילו הקריב אשם" על כן לא נביא קרבן בבית ה'? איפוא אבדנו את השפיות? הלא יש לנו המצוה, את"ל שאתה מפחד מהאומות, הייתי אומר שאבדת את היראת שמים מפני יראת האומות, אבל כאן אבדנו כבר את השפויות!","267","","4350","True","True","False","","192","68.199.172.225","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19173","19172","לגבי הציצית אין הוכחה","15/05/12 21:39","כג אייר","תשע"ב","21:39","קותי","אם היה גוי מביא את הציצית גם היה טוב?
זה נאמן כי יהודי הביא את הציצית ואמר זאת הטלית של בית אבא

הארכאולוגיה יכולה להעיד איך היתה מציאות מסויימת
אבל זה לא אומר שזאת המציאות ההלכתית הנכונה","217","","4365","True","True","False","","160","85.250.185.244","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19180","19173","מה לעשות","16/05/12 02:17","כד אייר","תשע"ב","02:17","דוד כוכב","הגמרא שם אינה סוברת כמוך.","125","","4364","True","True","False","","99","95.86.65.40","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19224","19180","הגמרא אינה מבדילה בין הצגת הממצא","17/05/12 09:56","כה אייר","תשע"ב","09:56","קותי","הארכיאולוגי ובין דיווח על מספר החוטים שהיו בציצית
כלומר הממצא הארכאולוגי לכשעצמו אינו מעניין
וזה היה זוכה לתמיכה מלאה של הארכיאולוגיה המודרנית שאינה נותנת משקל לממצא שאין תיעוד מלא על מקום גילויו ודרכי חשיפותו ומקומו המקורי של הממצא.

מה היו עושים אם כן היה סופר את מספר החוטים?
היו מכריעים את המחלוקת לפי רבה בר בר חנה?
נראה שלא
וזאת מהסיבה הפשוטה שגם קודם לכן יכלו להניח שרק אחד צודק
ובכל זאת כל אחד קיים את המצווה כי זאת התורה שבעל פה
וההכרעה ההלכתית נעשית לפי הכללים של ההכרעה ההלכתית ולא ניתן להכניס לדיון ללא כלל הלכתי מוכר שמקובל על ההלכה לדוגמא נשתנו הטבעים, הלכה כבתראי וכדומה","217","","4363","True","True","False","","253","85.250.185.244","0","19135","תמיד|כט ע"א",""),new Message("19449","19444","לכשיבנה במהרה בימינו ביהמק"ש","30/05/12 15:32","ט סיון","תשע"ב","15:32","יהודי_קדום","לא אכתוב מה שהגמרא אומרת "כל העוסק בתורת אשם כאילו הקריב אשם" .

אני לא פוחד מאומות העולם אלא רק מחכמים ומה'.

האם עכשיו לא אבדה יראת השמים שלי? שפיותי?


אההה. מה בעצם לא הבנת, את הגמרא שהבאתי? הרי כל הכתוב שם גמרא הוא במנחות קי.?


אההה... רק קראת את ההדגשים? תמה אני מה לא הבנת.","233","","4350","True","True","False","","147","79.177.149.180","0","19135","תמיד|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);