var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18996;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18996","0","הדמים מודיעין","06/05/12 12:47","יד אייר","תשע"ב","12:47","דוד כוכב",""רבי יהודה אומר: בעה"ב לא מעל, שהוא אומר לו אתרוג גדול הייתי מבקש".
במה נחלקו רבי יהודה וחכמים?

על כך כאן.","125","","4376","True","True","False","","966","213.151.37.87","0","0","מעילה|כא ע"א",""),new Message("19007","18996","אין הנידון דומה לראיה","07/05/12 01:19","טו אייר","תשע"ב","01:19","המכריע","כשאדם אומר קנה לי "אתרוג" בפרוטה, מה יש להסתפק בכוונתו? ברור שהוא אמר אתרוג אחד ששוה פרוטה. וכן חלוק בדינר זהב.

הסוגיא הרי לוקחת את מחלוקת למחוזות אחרים, והיינו שהשליח הביא אתרוג שוה פרוטה בחצי פרוטה (אף שבגמ' זה מבואר על חלוק בלבד אבל כך כתבו תוס' דה"ה לאתרוג), וכן חלוק שוה דינר בחצי דינר, רק לר"י אכתי טענה למשלח בידו אילו היית מביא חלוק בכל הדינר הייתי מרויח יותר וזה לדעתו נחשב שינוי, ולדעת חכמים זו לאו טענת שינוי היא.","199","","4375","True","True","False","","160","212.179.87.186","0","18996","מעילה|כא ע"א",""),new Message("19009","19007","אין לשון המשנה כך","07/05/12 04:02","טו אייר","תשע"ב","04:02","דוד כוכב","במשנה לא כתוב: "קנה לי אתרוג בפרוטה",
אלא: "נתן לו שתי פרוטות, ואמר לו: לך והבא לי אתרוג". ועל כך בדיוק שאלתי, הרי רק אמר לו קנה לי אתרוג, בלי קביעת מחיר, ומנין המשמעות העולה אכן מהמשך הדברים שכאילו אמר לו: "קנה לי אתרוג בשתי פרוטות"?
אלא על כרחך שהדמים מודיעין.","125","","4375","True","True","False","","90","213.151.37.87","0","18996","מעילה|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);