var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18735","0",""הלכה זו סותרת את הכלל הבסיסי בהלכה"?","23/04/12 10:01","א אייר","תשע"ב","10:01","יהודי_קדום","הכותרת היא ציטוט מדברי הר' אלכס כאן בדף היומיומי.

ואני שואל ומבקש להבין אמאי "סותרת" ?

הרי גם מהמובא שם (עפ"י מעילה יא.) משתמע ששאני קרבנות שיש בהם דין מעילה, בהיותם לגבוה, מדם - שאף שנכון " דם הקרבנות הוא כמובן 'קדש לה''" - הרי שימושו העיקרי הוא להדיוט המתכפר כן לעולא ולר' ישמעאל (שם) אף אם עולא לומד מ"לכם" ור' ישמעאל לומד מ"לכפר" מוכח שעיקר השימוש בדם הוא להדיוט ולא לגבוה.

ומכל צד מעילה בדם לאו דאורייתא - לכרש"י ותוס' כפי הבנתי - וכי לא די בכך שלא לדבר על סתירה?","233","","4389","True","True","False","","1003","79.177.161.73","0","0","מעילה|ז ע"א",""),new Message("18737","18735","היא סותרת","23/04/12 16:07","א אייר","תשע"ב","16:07","עם הארץ","את ההלכה שלמדנו בתחילת המסכת, שקודשי קודשים יש בהם מעילה משעה שהוקדשו ועד זריקת הדם אבל משנזקק הדם אין מעילה בבשרם.","248","","4389","True","True","False","","305","108.132.48.30","0","18735","מעילה|ז ע"א",""),new Message("18739","18737","הנה פירוט מה שלמדנו בתחילת המסכת","23/04/12 16:54","א אייר","תשע"ב","16:54","יהודי_קדום",",ועוד, לגבי דין מעילה לפי סוג הקרבן. באיזה מהם כב' רואה סתירה?

עולה מועלים בכל אבריה משעת הקדשה עד שיוציאו אפרה לבית שפך הדשן.
חטאת פנימית (יחיד וציבור) מועלים בכל אבריה משעת הקדשה עד שתגמר שריפתה בבית שפך הדשן.

חטאת חיצונית (יחיד וציבור) מועלים בכל אבריהם משעת הקדשה עד זריקת הדם, ובאימורים עד שיוציאו אפרם לבית שפך הדשן.

אשם ושלמי ציבור מועלים בכל אבריהם משעת הקדשה עד זריקת הדם, ובאימורים עד שיוציאו אפרם לבית שפך הדשן.

שלמי יחיד, בכור, מעשר, פסח אסור מדאורייתא ליהנות מהם לפני זריקת הדם, אבל לא מעל. ומשנזרק הדם מועלים באימוריהם עד שיוציאו אפרם לבית שפך הדשן.

עולת העוף מועלים בה משעת הקדשה עד שיוציאו אפרה לבית שפך הדשן.

חטאת העוף מועלים בה משעת הקדשה עד שיזו את דמה","233","","4389","True","True","False","","144","79.177.161.73","0","18735","מעילה|ז ע"א",""),new Message("18740","18739","תראה","23/04/12 19:55","א אייר","תשע"ב","19:55","עם הארץ","קטונתי ממך בהרבה, ואני רק בתחילת דרכי אבל לעניות דעתי מה שהוא התכוון להגיד שהדם הוא למעשה הקודש לשם, כי הדם הוא הנפש ובדם מתכפר החטא לכן המעילה היתה צריכה להיות בו בדם אולם בקדשי קודשים יש בהם דין מעילה משעה שהוקדשו עד שנזרק הדם כלומר עדיין לא היה שימוש בדם. וזאת הסתירה שהוא מדבר. ( כל זאת אם הבנתי נכון)","248","","4389","True","True","False","","262","108.132.48.30","0","18735","מעילה|ז ע"א",""),new Message("18741","18740","אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה","23/04/12 23:52","א אייר","תשע"ב","23:52","יהודי_קדום","ובודאי שאני כאן קטן בין ענקים (שודאי יכולים להביננו בדבריהם - ואולי יתפנו לעשות זאת בע"ה).

עכ"פ כנראה שאני מבין את דברי ר' יוחנן (שכפי שהבנתי מתגובתו האחרונה שמהם מתחזקת הסתירה המדוברת) בלי השלכות דיניות לתחילת המסכת.
וכך אני מבין את ר' יוחנן כהסבר לדעתו היינו מה שהגמרא מביאה:

"ר׳ יוחנן אמר אמר קרא כי הדם הוא בנפש יכפר לפני כפרה כלאחר כפרה הוא מה לאחר כפרה אין בו מעילה אף לפני כפרה אין בו מעילה"

פירושו (להבנתי) שכמו שלאחר כפרה אע״פ שהדם קודש אין בו מעילה כי כבר נעשתה מצוותו (או בלשון הרב אלכס טל נעשה בו עיקר "השימוש" – ונכון אמר) ועכשיו לא ייפגם ייעודו ע"י שימוש זה, כלומר שלא תהא בו מעילה, הרי שכך הוא הדבר לפני כפרה: אם נהנו ממנו הרי שייעודו - השימוש - לא נפגם, כיון שהוא מיועד רק לכפרה.

ואולי זוהי הסיבה שאיני רואה כאן השלכות דיניות לתחילת המסכת שם היא עוסקת בגדרי פסול דרום ולילה, מהו הפסול בקרבן שיוציאו מדין מעילה ומתי אם עלו לא ירדן, האם קדשים שמתו עדיין חל עליהם דין הקדש, במה נבדל פסול פיגול משאר פסולים, מה החילוק בין פסול מחשבת זמן לפסול מחשבת מקום וכו' - מעילה בדם אין פה.

אבל כאמור נחכה לגדולים פה.","233","","4389","True","True","False","","550","79.177.161.73","0","18735","מעילה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);