var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18712;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","46"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18712","0","קושי בהבנת שאלת הגמרא","21/04/12 22:28","כט ניסן","תשע"ב","22:28","שאינו יודע לשאול","קתני אין מועלין בבשר מעילה הוא דליכא הא איסורא איכא ואמאי הא ממונא דכהן הוא
לא קשיא משום דנסיב רישא מועלין נסיב סיפא אין מועלין
אימא סיפא בקדשים קלים כולהו להחמיר כיצד בשר קדשים קלים לפני זריקת דמים אין מועלין בהן ובאימוריהן ואין חייבין עליהן משום פיגול נותר וטמא לאחר זריקת דמים מועלין באימוריהן ואין מועלין בבשר מעילה הוא דליכא הא איסורא איכא ואמאי הא ממונא דבעלים הוא


מדוע הגמרא לא מתרצת (על הקושיה האחרונה) ש"משום דנסיב רישא [היינו: הרישא של הרישא] מועלין נסיב סיפא אין מועלין"?","48","","4391","True","True","False","","1082","84.229.161.250","0","0","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("18713","18712","גם אני חשבתי על קושיה זו","22/04/12 00:39","ל ניסן","תשע"ב","00:39","דוד כוכב","הגמרא מבינה שכיון שהבבא "כיצד: קדשים קלים" היא בבא עצמאית, היא לא צריכה להיות מנוסחת באותו מטבע לשון של הבבא הקודמת. וראוי היה לשנות בה: "לפני זריקת דמים - נהנין" כלומר לכתחילה, כך מבואר הדין לאשורו.

אמנם יש פה קושיה אחרת, הלא גם בסיפא מוזכר שמועלין באימוריהן, ולמה לא תירצו "משום דנסיב מועלין באימוריהן, נסיב נמי אין מועלין בבשר".
כקושיה זו יש בפרחי כהונה.

מכל מקום מסתבר שרבי חנינא לא סבר שבאמת יש קושיה ללא תירוץ על ניסוח המשנה, אלא שרצה להסמיך על דיוק במשנה את הדין הסביר שהוא חידש בשיטת רבי עקיבא.","125","","4390","True","True","False","","144","37.60.47.79","0","18712","מעילה|ז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);