var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1852;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1852","0","ביטול יצר דעבודה זרה","17/04/10 21:26","ג אייר","תש"ע","21:26","לינקוש","להלן דברים מהספר "כבוד חכמים" נכתב ע"י ר' יעקב לנדא, דור רביעי ל"נודע ביהודה", עמ' 101-103, בספר הובאו ביאורים נפלאים לאגדות התלמוד, והם תואמים את שיטת הרמב"ם בביאור אגדות התלמוד:

"צעקו מר מקירות לבם: הה איך נבהלו דורות הראשונים בהבלי תעתועי ע"ז וגם עוד מרקד ביניהם אמונות הבל כאלה, איך נתעו בשוא להתפתות להבלים ושיגעונות האלה, עד כי סבבו להם כל הרע ההוא, ועוד לא יכלו נקיון לשרש מהם הדעות הכוזבות ההם, והתענו והתפללו אל ה', כי יסיר לב האבן מהמון ישראל ויפקח עיניהם ויטהר לבם, ואם מנסה ה' אותם להטיב להם אחריתם ולהגדיל שכרם, לא יאבו השכר ולא ההפסד. והנה על משפטם זה הסכימו כל המון ישראל השומעים דבריהם ויקראו בקול גדול: אמת! כי הסכימו לדבר בלב אחד, כי נפל הרעיון וההסכמה הזאת בלב כולם, וזה אות כי מן השמים הושם זאת בלבם להסכים כולם בדבר.

וע"כ ביקשו רחמים "שימסר היצר בידם" פ' שיעזרום מן השמים לתקן תקנות והרחקות, גזרות גדרים ומשמרות, להרחיק העם ולהבדילו מטומאת גויי הארצות, למען לא יכשלו עוד בחטא הזה, והתפללו שתינתן להם יכולת על זה, ושיסכימו העם על גזרותיהם ותקנותיהם, ושיפעלו ויבואו לתכלית כוונתם.

ויחקרו על מקור שורש וסיבת האמונות הרעות למען לעקרם ולשרשם מישראל, ולטהרם מהמרי הגדול הזה לעולם, והנה נגלה להם כי היצה"ר הזה, הנה מקורו ושורשו בין האנשים הגדולים, כי נשיהם אשר לקחו להם מבנות העמים היתה הסיבה להעביר אותם ואת בניהם מאחרי ה', וגם בכהנים הניגשים אל ה' ובבית הכהן הגדול הנכנס לקדש הקדשים נמצאה התועבה הזאת, כמו דבר סנבלט החורני ונשי בני יהושע בן יהוצדק הכה"ג, אשר אם אמנם הוא בעצמו היה איש צדיק וקדוש, הנה אמרו רז"ל על הכתוב "ויהושע בן יהוצדק לבוש בגדים צואים" שהיו בניו נושאים נשים שאינן מהוגנות, פ' נשים נכריות. וזה מליצתם שיצא היצר הרע מבית קה"ק, מבית הכה"ג, כמבואר בספר עזרא י,ח וַיִּמָּצֵא מִבְּנֵי הַכֹּהֲנִים, אֲשֶׁר הֹשִׁיבוּ נָשִׁים נָכְרִיּוֹת: מִבְּנֵי יֵשׁוּעַ בֶּן-יוֹצָדָק, וְאֶחָיו--מַעֲשֵׂיָה וֶאֱלִיעֶזֶר, וְיָרִיב וּגְדַלְיָה. ובסוף נחמיה תראה כי אחר כל ההשתדלות בזה קשה היה לבער החטא הזה, כמבואר בנחמיה יג,כח כח וּמִבְּנֵי יוֹיָדָע בֶּן-אֶלְיָשִׁיב הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל, חָתָן לְסַנְבַלַּט הַחֹרֹנִי; וָאַבְרִיחֵהוּ, מֵעָלָי. הנה גם בבית הכהן הגדול המשמש בקה"ק היה הגירא דנורא הטורף ומכלה אותם מנפש ועד בשר, ומפסיד ומתעה העם מאמונתם.","58","","5144","True","True","False","","976","84.229.86.199","0","0","סנהדרין|סד ע"א",""),new Message("1853","1852","המשך המאמר","17/04/10 21:27","ג אייר","תש"ע","21:27","לינקוש","ואז התחילו לגזור ולהפרישם מהנשים הנכריות כמבואר בספר עזרא, ומזה התחלחלה כל ארץ ישראל, כי היה קשה הדבר מאוד להפריש הנשים הנכריות והנולד מהן. וזה שהמליצו כי כאשר התחילו לעקור שערה אחת ממנו נזדעזעה הארץ, ע"כ נפל לבם, איך יוכלו לגזור גזירות הרבה, להפריש העם בגדרים גדולים מכל העמים, פן לא יהיה בכוחם לכלות מעשיהם, כי לא יתקבלו גזירותיהם. וזה מליצתם "דלמא מרחמי עליה מן שמיא" כי כל הדברים מתייחסים לסיבה הראשונה.

ויתיעצו כי יתקנו הגדרים והגזירות אחת אחת, ובאופן שלא יכבד על ההמון לקבלם, וזה הוא מליצתם "בדודא דאברא דלא לשתמע קליה" פי' שלא יעשה הדבר רעש בפעם אחת אך יעשו במתינות, ובאופן שיתקבלו דבריהם, וכך עשו, וגזרו השמונה עשרה דבר וגזרות הרבה הידועים מאנשי כנה"ג לגדור בעד חטא עבודה זרה, ותקנו כמה תקנות וברכות ותפילות, קדושות והבדלות ועניינים רבים, אשר כולם המה למען התכלית הנכבד לקבוע האמונה האמיתית בלב העם, לחזק יסודי הדת והאמונה ולרחקם מהבלי עבו"ז. והועילו באמת, אשר מאז נתבטלו הבלי עבו"ז, ונטהרו כל בית ישראל מהם.

ואחר זה בקשו גם להרבות בגדרים וגזרות נגד תאות נשים, אך שבו מדרך זה, כי ראו אשר אם ירבו בגדרים רבים, וירחיקו את העם מתאווה זאת במידה יתירה, הנה יפסידו מצד אחר, כי יפרישו את העם ממצוות פרו ורבו, גם באופן המותר והמצווה, ע"כ הסתפקו בגדרים מועטים, כמו איסור היחוד והשניות וכדומה וכדומה, והועילו בגדריהם לשכך ולמעט התאווה הזאת באופן מה, שאין שולט היצר בקרובים, מסבות גדרי הערוה אשר גדרו." (ע"כ)

מקור: בחדרי חרדים

אגב,
ביד רמה כתב: "כלהו הני מילי... מסתברא דבמראה הנבואה הוו".","58","","5144","True","True","False","","183","84.229.86.199","0","1852","סנהדרין|סד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);