var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18251;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18251","0","דינים העולים לדף ג' עמ' ב'","23/03/12 03:01","כט אדר","תשע"ב","03:01","המכריע","ג:
שגגת ע"ז ושגגת עבודות – מספקא ליה לרבא אי אחת או שתים.
האומר מותר לעבוד ע"ז – בהכרח הוא גם שגגת עבודות, ותלוי בספיקא דרבא.
בתינוק שנשבה – יתכן שגגת עבודה זרה וזדון עבודות (וצ"ב).
טעה שעבודה זרה רק בכסף וזהב ועבד לעץ – משכח"ל שגגת ע"ז וזדון עבודות.

הבא על בת אשתו ובת בנה ובת בתה ועל בתו ובת בנה ובת בתה ועל חמותו ואם חמותו ואם חמיו – חייב חטאת על כל אחת.
בא על ט' אלו בהעלם אחד - לא נתפרש להדיא אי חייב ט'.
(אם חייב ט', משכח"ל עוד ח' מלבד ע"ה הנ"ל, שכלול בהן בת אשתו, ואפשר להתחייב פ"ג חטאות).

המעלה אברי פנים בחוץ - חייב. המעלה אברי חוץ (קדשים שנשחטו בחוץ) בחוץ – חייב.
(מעלה שניהם בהעלם א' – אם חייב שנים, משכח"ל פ"ד חטאות).
השוחט ומעלה בחוץ בהעלם א' – חייב שנים (כדמוכח ממשנתינו).

אוב וידעוני במזיד– שניהם בסקילה.
אוב בשוגג – לר"ע הוי מעשה. לרבנן, לריו"ח הקשת זרועותיו הוי מעשה לר"ל ל"ה מעשה.
ידעוני בשוגג – לרבנן דר"ע לא הוי מעשה. לר"ע, לריו"ח הוי מעשה וחייב חטאת, לר"ל ל"ה מעשה.
אוב וידעוני בהעלם א' – לרבנן, לריו"ח אחת (על ידעוני) ולר"ל פטור.
ולר"ע רק אחת (לריו"ח משום דהוי בלאו אחד, ולר"ל משום דעל ידעוני לא חייב).
השתחואה לע"ז בשוגג לרבנן – לריו"ח חייב, ולר"ל פטור. לר"ע ודאי חייב.
מגדף – לר"ע חייב חטאת ולרבנן פטור כדתנן במשנתינו.
(ונמצא בחשבון החטאות הנ"ל, דלר"ל גם אוב הוא רק לר"ע ולרבנן גם זה יורד מהחשבון. ואלו לריו"ח אוב לכו"ע אבל אין להוסיף ידעוני אף לר"ע כיון דהוי בלאו אחד).
אוב דמקטר לשד לחברו – לעולא הוי מעשה לכו"ע (וניתן למנותו אף לר"ל אליבא דרבנן דאוב דהקשת זרועות אינו מעשה).

חובר חבר לחיות גדולות או קטנות (אפילו זיבורא ועקרבא) – בלאו. (אם באים אחריו, מותר).
מקטר לשד לחברו – בסקילה וכרת וחטאת.
מקטר לשד לשם אלוה – הוי עבודה זרה.","199","","4420","True","True","False","","943","85.130.221.217","0","0","כריתות|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);