var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18227;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18227","0","דינים העולים לדף ב' עמ' ב' - הודעה 2000","22/03/12 03:17","כח אדר","תשע"ב","03:17","המכריע","ב:
עשה את כל ל"ד הכריתות שבלאו בהעלם אחד – חייב לד חטאות.
(ואם השבת היתה בשגגת מלאכות, נכנסו לט במקום אחת, וחייב ע"ד חטאות, ראה להלן).
עשה לט מלאכות שבת בהעלם אחד (שגגת מלאכות) – חייב לט חטאות.

גר – לראב"י הוי מחוסר כפרה עד שיזרק דם קרבנו, וסתם מתני' דלא כוותיה.
(מחוסר כפרה, היינו שאינו אוכל בקדשים או נכנס למקדש עד שיביא קרבנו).

קרבן שבועת הפיקדון – לר"ש רק על השוגג, וסתם מתני' דגם על המזיד.

נזיר שנטמא – לרבי חלה נזירות טהרה רק מיום שמיני, וסתם מתני' כריבר"י דמיום שביעי.
נזיר שנטמא וחזר ונטמא – בששה ימים ראשונים הוי טומאה אריכתא ולרבי גם ביום שביעי.
(ופשיטא דיוצא בכהאי גוונא בקרבן אחד).
נטמא מיום שמיני והלאה קודם שהביא קרבן - הוי טומאה חדשה בזמן שראוי לקרבן, ומביא קרבן על כל אחת.
נטמא ביום שביעי – יוצא באותו קרבן לכו"ע. (ולרבי הוי טומאה אריכתא ופשיטא, ולריבר"י הוי טומאות שונות ומ"מ יוצא באותו קרבן כיון שנטמא קודם שראוי לקרבן).
נטמא קודם יום שמיני וחזר ונטמא קודם יום שמיני – יוצא בקרבן אחד.

על שמיעת הקול וביטוי שפתים – ב"ד ונשיא פטורין.
על טומאת מקדש וקדשיו – ב"ד פטורין.
ונשיא – לר"א שעיר כדינו, לריה"ג פטור, לר"ע ור"ש בעולה ויורד. וסתם מתני' דלא כר"א.

אבות נזיקין – מתני' מנתה ד', ר"א י"ג, ר"ח כ"ד. מוסר ומפגל – אינן בכלל.
(ברש"י קצת משמע דחייבין אבל לא ממיטב. ועי' באר שבע ועוד דחייבין ממיטב ורק לא איירי בהם. והר"מ פסק דמפגל במזיד חייב והראב"ד חולק, ופסק דמוסר חייב ממיטב והראב"ד שתק. ואכמ"ל).

טמא שאכל קדשי בדק הבית – פטור מכרת.
על כל קדשי מזבח – חייב על אכילתו כשהוכשר ליקרב ולא על נגיעתו.

חייבי כריתות שלקו – לר' יצחק לא נפטרו מידי כריתותן, וקיי"ל דנפטרו.
(מטעם זה חידש מהר"י בירב את הסמיכה, כידוע).
אחותו שהיא אחות אביו ואחות אמו – חייב עליה ג' חטאות.","199","","4426","True","True","False","","1048","85.130.221.217","0","0","כריתות|ב ע"ב",""),new Message("18228","18227","מז"ט!","22/03/12 04:35","כח אדר","תשע"ב","04:35","דוד כוכב","דרוש בעניין ההודעה ה2000:

כתב כבודו בהודעה זו:
"ביטוי שפתים – ב"ד ונשיא פטורין".

הדברים הלא מורים ממש לדברי הגר"א המובאים בספר קול אליהו:

"לא תרצח (שמות כ, יג),
הנה בטעם העליון נקרא בקמ"ץ ובתחתון בפת"ח תחת הצדיק.
ויש לומר שירמוז למה שאמרו חכמינו ז"ל בגמרא במס' ע"ז (דף י"ט) על הפסוק כי רבים חללים הפילה - זה תלמיד שלא הגיע להוראה ומורה [מלשון נפל שלא מלאו ימיו]. ועצומים כל הרוגיה - זה תלמיד שהגיע להוראה ואינו מורה [מלשון עוצם עיניו]. ע"ש בפירש"י. וקראו חז"ל את שניהם רוצחי נפשות זה בפתיחת פה להורות, וזה בקמיצת פה ועצימת עין מבני הדור ואינו מזכה אותם בהוראתו. ולזה ירמזו קמ"ץ ופת"ח שהוראתם פתיחת פה וקמיצתו הוא בכלל לא תרצח. (יסודי אהל מועד דף מ' ע"א)".


והנה אף שמכתבי היד של בעלי המסורה עולה שהנוסח המדויק הוא תמיד בקמץ - דִּבְרֵי פִי חָכָם חֵן (קהלת י, יב), ודרשת הגאון במקומה עומדת על יסודות הגמרא בע"ז.

ואף בבית מדרשנו, לא להמנות בין שרי האלף במילה בסלע - עיקר,
ולא תענית הדיבור עד הִשָּׁנוֹת אלפיים במשתוקא בתרין - גבורה.

אלא שעל גוף בלא דעת אמרו: "ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה".
אבל מאותו איסור של ביטוי שפתים - ב"ד ונשיא פטורין.

"פתח פיך ויאירו דבריך; שאין דברי תורה מקבלין טומאה!" (ברכות כב ע"א).","125","","4426","True","True","False","","117","212.76.105.122","0","18227","כריתות|ב ע"ב",""),new Message("18234","18227","הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה","22/03/12 08:36","כח אדר","תשע"ב","08:36","קותי"," וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ ","217","","4426","True","True","False","","147","89.139.221.132","0","18227","כריתות|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);