var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18218;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18218","0","למה לא קל וחומר יותר פשוט?","21/03/12 20:41","כז אדר","תשע"ב","20:41","מתפעל","הגמרא מביאה ק"ו קצת מורכב ללמוד שנעבד פסול למזבח, מהציפוי של האתנן.
וזה נדחה. גם תוס' מביאים עוד ק"ו מתלוש.
לכאורה יש כאן ק"ו ממש פשוט מאתנן, רש"י לעיל מביא שהפסולים של המשנה הם מטעם שהם מאוסים לגבוה שנעבדה בהם עבירה.
ואם כן, מה אתנן שלא נעבדה עבירה בגוף השה אלא שהשה קשור לעבירה (ניתן כשכר לעבירה) ובכל זאת הוא מאוס לגבוה, נעבד שהעבירה נעשתה בגוף השה שאותו עצמו עבדו, על אחת כמה וכמה.

ועוד ניתן לחזק את זה שעבירת האתנן היא לאו וכאן ע"ז היא מג' עבירות חמורות.
אלא אם כן איסור זונה נחשב גם הוא מג' חמורות של עריות, איני חושב, ובכל זאת הק"ו לעיל מספיק ומה פירכא איכא?","148","","4425","True","True","False","","1022","212.76.110.139","0","0","תמורה|כח ע"ב",""),new Message("18223","18218","האי פירכא איכא","21/03/12 22:30","כז אדר","תשע"ב","22:30","דוד כוכב","מה לאתנן שניתן לצורך עבירה - וכי יותן עתה לגבוה?! (ל"א: נפסל בכי יותן לגבוה).
תאמר בנעבד שאמנם נעבדה בו עבירה (צדדית - לצורך ענין זה), אך לא בעצם נתינתו - שלא נפגמה אפשרות נתינתו לגבוה.","125","","4425","True","True","False","","100","212.76.105.122","0","18218","תמורה|כח ע"ב",""),new Message("18230","18223","לא ממש מבין את הפירכא שלך","22/03/12 07:51","כח אדר","תשע"ב","07:51","מתפעל","מה פירוש שלא נפגמה אפשרות נתינתו לגבוה?
על זה אנחנו דנים בק"ו שכן נפגמה האפשרות הזו.
האם יש ספק בכלל שדבר שהוא עצמו נעבדה בו עבירה כפשוטו שאליו השתחוו והוא האלוה, הוא הע"ז בעצמו אל כבש תמים שרק ניתן כדורון עבור פעולה אחרת ובו לא נעשתה שום עבירה?","148","","4424","True","True","False","","204","212.29.198.117","0","18218","תמורה|כח ע"ב",""),new Message("18246","18230","ההבדל הוא כך","22/03/12 21:57","כח אדר","תשע"ב","21:57","דוד כוכב","ההבדל הוא אם הפגימה נעשתה באותו הענין עצמו.

משל,
איזו חוצפה זו אם אדם נותו לאשתו פרחים, שרק לפני כן הוא ניסה לתת לאשה זרה.
אולם אם באותם הפרחים הוא עשה איזה עוול אחר, צדדי, מה איכפת לה לקבלם?","125","","4424","True","True","False","","110","212.76.121.109","0","18218","תמורה|כח ע"ב",""),new Message("18255","18246","חושבני שהסברא הפוכה לגמרי","23/03/12 13:33","כט אדר","תשע"ב","13:33","מתפעל","ע"ז זו דוגמא לאשה אחרת, זה לא עוול צדדי כלל וכלל.

עזב מקור מים חיים לחצוב בור נשבר.

ואילו אתנן זונה, זה עוול צדדי. הוא עדיין מאמין בה' אבל נכשל בתאוה.","148","","4423","True","True","False","","198","31.44.143.225","0","18218","תמורה|כח ע"ב",""),new Message("18263","18255","האינך רואה את החילוק?","24/03/12 23:19","א ניסן","תשע"ב","23:19","דוד כוכב","באתנן העבירה בנתינתו, לכן נאסרה נתינתו לגבוה.
בנעבד נעברה בו עבירה, ואפילו חמורה, אך לא בנתינתו, הוה אמינא שלא נאסרה נתינתו לגבוה.

מעט דומה לזה (שבת קיד. קיט. יומא דף כג:) "בגדים שבישל בהן קדירה לרבו - אל ימזוג בהן כוס לרבו". שירות שנעשה בבגדים פוסל אותם דוקא לשירות אחר.","125","","4422","True","True","False","","121","213.151.35.111","0","18218","תמורה|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);