var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18212;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18212","0","נתערבו אחד באלף כולן אסורין למזבח","21/03/12 14:38","כז אדר","תשע"ב","14:38","מתפעל",""כל האסורין לגבי מזבח אוסרין בכל שהן".

אין כאן דין של ביטול ברוב. מעניין שהמשנה וכן רש"י ותוס' לא כותבים את הטעם,
ובפשטות הטעם הוא מדרבנן שדבר חשוב אינו בטל ובהמה נחשבת דבר חשוב.

מה יהיה הדין אם לאחר שנכנסה הבהמה האסורה לתוך הדיר ואסרה את כל האלף,

יבוא הבעלים ויפתח פתח קטן שתוכל בהמה אחת לצאת, ויבריח אחת החוצה.

כעת צריך להיות הדין שכל דפריש מרובא פריש,

האם לפי זה יש לו עצה פשוטה להתיר את העדר?

שיוציא אחד אחד ותמיד נאמר שזה שיצא הוא מהרוב והרוב כשר.","148","","4427","True","True","False","","1000","212.29.198.117","0","0","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18214","18212","עיין רש"י","21/03/12 15:56","כז אדר","תשע"ב","15:56","המכריע","בהמשך העמוד ד"ה ובחולין נמי תנינא.

את שאלתך שואלת הגמרא בזבחים, וליכבשינהו דניניידי. יעוי"ש.","199","","4427","True","True","False","","144","212.179.87.186","0","18212","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18216","18212","איך יתיר את העדר?","21/03/12 17:22","כז אדר","תשע"ב","17:22","קותי","אין מתירין איסור לכתחילה
ואולי כאן זה חמור יותר כי כל העדר כבר נדחה","217","","4427","True","True","False","","145","85.250.191.173","0","18212","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18219","18214","וואי - הצלחתי להביא את המכריע!","21/03/12 20:51","כז אדר","תשע"ב","20:51","מתפעל","יישר כח גדול,

עדיין זה משונה שרש"י חיכה עד שם לתת טעם.

לגבי הגמרא בזבחים, יישר כח, אביא את הגמרא שם ע"ג ע"א וע"ב:
"ונמשוך ונקרב חד מינייהו ונימא כל דפריש מרובא פריש נמשוך הוה לה קבוע
וכל קבוע כמחצה על מחצה דמי אלא ניכבשינהו דניידי ונימא כל דפריש מרובא פריש אמר רבא <השתא דאמור רבנן לא ניקרב> גזירה שמא יבאו י' כהנים בבת אחת ויקרבו ".

בכל אופן, לכאורה רואים מהגמרא שאם כבשה אחת פרשה מעצמה מהעדר בלי שהבעלים עשה פעולה כלשהיא, באמת הדין כל דפריש והיא תהיה מותרת
היה ברוך המכריע שליט"א,
תבוא כל יום.","148","","4427","True","True","False","","228","212.76.110.139","0","18212","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18233","18216","אין מתירין איסור?","22/03/12 08:01","כח אדר","תשע"ב","08:01","מתפעל","אתה מתכוון אין מבטלין איסור לכתחילה?
שלא מבטלים איסור ע"י הכנסתו לרוב כשר?
אבל כאן אנחנו כלל לא מדברים על ביטול אלא שפורש מהרוב.

לגבי דיחוי, זו הערה נכונה וחשובה שצריך לדון בה.
אולי ניתן לומר שאין כאן דיחוי כי לא היה שום פסול בגוף הבהמות הטובות, יש כאן רק בעיה שאחד פסול נמצא ביניהם ואני לא יודע מי הוא. דיחוי זה רק כשהבהמה מצד עצמה קיבלה פסול כלשהוא. אמנם לכאורה יקשה על זה ממה שאומרת הגמרא שאם נפגם המזבח, אז בהמה שהיתה ראויה לעלות להיקרב נפסלת וגם אם יתקנו את המזבח אח"כ, יש דיחוי, אבל אני חושב ששם מדובר בקרבן שכבר נשחט ולא שכל בהמות הקדשים נפסלים מחיים. צריך לבדוק שם הסוגיא. יישר כח.","148","","4426","True","True","False","","197","212.29.198.117","0","18212","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18236","18233","זה אותו מנגנון. אתה מפריש אותו מהרוב","22/03/12 08:41","כח אדר","תשע"ב","08:41","קותי","כדי להתירו
אם פרש באקראי כנראה שמותר","217","","4426","True","True","False","","123","89.139.221.132","0","18212","תמורה|כח ע"א",""),new Message("18241","18236","אתה לא צודק","22/03/12 15:21","כח אדר","תשע"ב","15:21","מתפעל","אני לא מנסה להתיר את האסור
רק לברור את המותר
האסור נשאר בתוך העדר ונשאר אסור","148","","4426","True","True","False","","172","212.29.198.117","0","18212","תמורה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);