var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18160;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18160","0","הוטב חלקו של כלב כי לא חרץ לשונו","16/03/12 12:45","כב אדר","תשע"ב","12:45","קותי","מדוע הורע כוחו במחיר?
האם מחיר חתול זה כן מכובד?","217","","4430","True","True","False","","998","46.116.249.173","0","0","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18164","18160","כלב נחשב לדבר בזוי","16/03/12 15:48","כב אדר","תשע"ב","15:48","דוד כוכב","1. שמואל א פרק יז פסוק מג
וַיֹּאמֶר הַפְּלִשְׁתִּי אֶל דָּוִד הֲכֶלֶב אָנֹכִי כִּי אַתָּה בָא אֵלַי בַּמַּקְלוֹת
2. שמואל א פרק כד פסוק יד
אַחֲרֵי מִי יָצָא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי מִי אַתָּה רֹדֵף אַחֲרֵי כֶּלֶב מֵת אַחֲרֵי פַּרְעֹשׁ אֶחָד:
3. שמואל ב פרק ג פסוק ח
וַיִּחַר לְאַבְנֵר מְאֹד עַל דִּבְרֵי אִישׁ בֹּשֶׁת וַיֹּאמֶר הֲרֹאשׁ כֶּלֶב אָנֹכִי אֲשֶׁר לִיהוּדָה
4. שמואל ב פרק ט פסוק ח
וַיִּשְׁתַּחוּ וַיֹּאמֶר מֶה עַבְדֶּךָ כִּי פָנִיתָ אֶל הַכֶּלֶב הַמֵּת אֲשֶׁר כָּמוֹנִי:
5. שמואל ב פרק טז פסוק ט
וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי בֶּן צְרוּיָה אֶל הַמֶּלֶךְ לָמָּה יְקַלֵּל הַכֶּלֶב הַמֵּת הַזֶּה אֶת אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ אֶעְבְּרָה נָּא וְאָסִירָה אֶת רֹאשׁוֹ: ס
6. מלכים ב פרק ח פסוק יג
וַיֹּאמֶר חֲזָהאֵל כִּי מָה עַבְדְּךָ הַכֶּלֶב כִּי יַעֲשֶׂה הַדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה
7. ישעיהו פרק סו פסוק ג
שׁוֹחֵט הַשּׁוֹר מַכֵּה אִישׁ זוֹבֵחַ הַשֶּׂה עֹרֵף כֶּלֶב מַעֲלֵה מִנְחָה דַּם חֲזִיר מַזְכִּיר לְבֹנָה מְבָרֵךְ אָוֶן גַּם הֵמָּה בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם
8. תהלים פרק כב פסוק כא
הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי מִיַּד כֶּלֶב יְחִידָתִי:
9. משלי פרק כו פסוק יא
כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ:
10. קהלת פרק ט פסוק ד
כִּי לְכֶלֶב חַי הוּא טוֹב מִן הָאַרְיֵה הַמֵּת:","125","","4430","True","True","False","","189","213.151.63.25","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18170","18160","היום בסעודה שלישית","18/03/12 00:00","כד אדר","תשע"ב","00:00","דוד כוכב","סיפרה בתי על בחור צעיר שעלה מארה"ב ללמוד עברית באולפן בקבוץ, הוא ייבא לארץ את כלבו החביב שגדל עמו. באחד הימים החליט הכלב לנשוך את אחד הילדים, אמנם לא באופן חמור במיוחד. אך לאחר שהכלב חזר על כך שנית (כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ. משלי כו, יא) נאלץ בעליו להובילו להמתה, למרות הצער הרב. היום הבחור משרת ביחידת דובר צהל.

למה הכלב נושך פתאום?! שאלה רעיתי שתחי'.

שתי תשובות בדבר, השבתי.
א. כי הוא כלב.
ב. אין זו כלל שאלה, זו תשובה - לשאלתו של קותי.","125","","4428","True","True","False","","103","95.86.92.31","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18165","18164","זה נכון אבל ליהודי אירופה חזיר היה עוד","17/03/12 19:33","כג אדר","תשע"ב","19:33","קותי","יותר בזוי ויכלו לתמוה מחיר כלב אסור מחיר חזיר מותר?
דעות בני אדם משתנות ולכן ההסבר הזה תלוי תרבות


אולי אפשר להציע הסבר נוסף
הרי התורה מתבארת מתוך עצמה כפי שאתה הבאת מנביאים ואילך
בתורה הכלב יוצא בסדר גמור וזאת בדיוק הסיבה שהיו חייבים לסייג את מעמדו
כמדמני שבעל החיים היחיד בתורה שיש אליו התייחסות שאינה סיפורית (ויחבוש את חמורו) ואינה איסור והיתר (ואת החזיר לא תאכלו) זה הכלב (לכלב תשליכון אותו )
היות ודרכם של בני אדם להפוך מסוּבב לסיבה במיוחד שהיו עבודות אלילים שקשורות לכלב סייגה התורה את מעמדו","217","","4429","True","True","False","","214","85.250.191.173","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18166","18165","יהודי לא סוחר בחזירים, בכלבים - יתכן","17/03/12 21:40","כג אדר","תשע"ב","21:40","Almuaddib","לו תרצה, תוכל לומר שאתנן זונה ומחיר כלב הם אך דוגמא - שכל דבר שיש בו בזיון מילתא - נאסר.

חתול? אנשים לא קנו ומכרו חתולים, לכן אין לכך משמעות, בדיוק כשם שלא כתוב מחיר עכבר, מחיר חזיר או כל מחיר של משהו שאנשים לא קנו ומכרו.

אבל לעניות דעתי, העיקר כאן הוא נושא הבזיון, ולכן הכלב כאן ולא מחיר הסוס.","107","","4429","True","True","False","","181","77.124.22.50","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18169","18166","נכון יהודי לא סוחר בחזירים אבל אם גבה","17/03/12 21:51","כג אדר","תשע"ב","21:51","קותי","חובו מהגוי בעדר חזירים אז מוכר גם מוכר","217","","4429","True","True","False","","154","85.250.191.173","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18174","18170","מה טוב שעלו דברי על שולחן מלכים","18/03/12 10:28","כד אדר","תשע"ב","10:28","קותי","ובכל זאת
(כג)אין (אִם יֵשׁ) עָלָיו מַלְאָךְ מֵלִיץ אֶחָד מִנִּי אָלֶף לְהַגִּיד לְאָדָם יָשְׁרוֹ:(איוב פרק לג )","217","","4428","True","True","False","","149","85.250.191.173","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18175","18174","מטעמי הראשונים","18/03/12 10:39","כד אדר","תשע"ב","10:39","המכריע","במורה (ג מו) כתב שלא יבוא להקל בקרבן ולבזות וכו', והוא הטעם באיסור אתנן זונה ומחיר כלב לפחיתות שניהם. (מצויין בהגהות לחינוך (מכון ירושלים).

החינוך כותב מפני שבעת הקרבה יש לכוון שכך היה ראוי לעשות לו מה שעושים לקרבן, ואם יבוא לחשוב על הכלב, והכלבים עזי נפש, יתעורר בליבו תכונת העזות מתוך שיחשוב בהם. ויקשה ערפו מלהתנחם על חטאיו כראוי. עי"ש לשונו במצוה תקע"א. מענין שהחינוך מסיים שם שאמנם דברי ילדות הן, אבל אפשר להתעורר מזה וליקח טעם זקנים.

יש בזכרוני שיש איזה מקור המיוחס לחז"ל, אולי בהקדמה לפרק שירה, עם חסיד שהתענה וחלם לו אודות הכלב.","199","","4428","True","True","False","","181","212.179.87.186","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18176","18175","תבורך שהבאת את דברי החינוך","18/03/12 12:09","כד אדר","תשע"ב","12:09","קותי","כמים קרים על נפש עייפה
במקום שהחינוך אומר דברי ילדות
גם לי מותר להדחק ולומר מילה

מצוות התורה נתנו כדי לגדור את האדם שמחשבותיו לא ישיאוהו לאן שלא צריך.
בעניין מחיר כלב כבר העליתי את החשש שירחיבו את "מעמדו" של הכלב מעבר לראוי היות והתורה התייחסה אליו יפה ולכן שמה התורה גבול.

אותו הדבר אפשר לומר ברמיזה בלבד לגבי אתנן זונה (שהרי זה נקרא ואינו מתרגם )
פעם אחת זה נגמר בטוב. אומרת לנו התורה אל תעלה בדעתך שאם תנסה גם אצלך זה יגמר בטוב. לא יבוא בית ה'! למה לא נאמר לא יעלה על מזבחי? לא זאת הדרך של ההולכים בית ה'.

שמח שהתייחסת. חששתי שעזבתנו.","217","","4428","True","True","False","","182","85.250.191.173","0","18160","תמורה|ל ע"א",""),new Message("18177","18175","בסוף פרק השירה כבוד הרב","18/03/12 13:40","כד אדר","תשע"ב","13:40","הודו_כי_טוב","הוא התענה כדי לדעת למה הם זכו לברך ברכה יפה/שירה יפה את הקדוש ברוך הוא ונענה על ידי מלאך בתשובה בזכות רבו","207","","4428","True","True","False","","192","46.117.14.249","0","18160","תמורה|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);