var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18089;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18089","0","הקדש שחיללו על שוה פרוטה","13/03/12 06:26","יט אדר","תשע"ב","06:26","דוד כוכב","שיטת שמואל - דין פרוטה כדין מאה מנה.

עוד בענין - בקישור זה.","125","","4431","True","True","False","","933","95.86.119.125","0","0","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18093","18089","אל תקלקל לי את דברי שמואל","13/03/12 09:01","יט אדר","תשע"ב","09:01","קותי","שני המקרים זהים
מי שקיבל משכון קת מגל סיכן את הלוואתו מדעת ולכן שמואל עקבי
בהקדש לכסף אין ערך
וזה גילוי חשוב שכסף וקדושה לא הולכים יחד
ומקור הקדושה מגלה דעתו שאכן אין לכסף ערך ו"נוהג" בהתאם","217","","4431","True","True","False","","182","89.139.166.110","0","18089","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18109","18089","קתא דמגלא","14/03/12 00:41","כ אדר","תשע"ב","00:41","המכריע","דומני שיש להעיר שתי הערות על המאמר הקצר של רד"כ שליט"א.

א. מבואר שם בגמרא הא דפריש, ושיטת ר"ח והרבה ראשונים שהכוונה דשמואל דוקא בדפריש. ובאמת מציין שם התוס' דכך שמואל ניתן להבנה משא"כ לרש"י דשמואל בסתמא. ואדרבא התוס' שם מתקשים לפי זה מה טעם החולק על שמואל.

ב. להלכה. תוס' והרא"ש פוסקים כשמואל. וכ"פ הרמ"א בסי' ע"ב. ובזכרוני שאף המחבר חשש לשיטתו בסי' סז גבי שביעית משמטת.

ואיידי דדורשין בענייני פסח קודם לפסח ל' יום, ישנה קושיא חריפה של התומים שלפי תוס' יוצא שמי שפוסק כשמואל ע"כ יוצא לו דכדי לעבור בל ייראה מכח קבלת אחריות, צריך אחריות דאונסין דוקא. (החשבון בקצרה דיש סוגיא בפסחים לא: דמלוה לגוי על חמצו עובר בב"י משום דר' יצחק דקונה משכון. וקשה מדוע לא אמרו משום דשמואל. ובשלמא לר"ח דלא פוסק כשמואל שפיר אבל לתוס' קשה. ותי' התוס' דמזה מוכח דעוברים רק באחריות אונסין ושמואל הוא אחריות רק לגניבה ואבידה).

והק' התומים דהרא"ש פוסק כשמואל ובכל זאת פוסק דסגי אחריות דשומר חינם או דשומר שכר להתחייב בבל ייראה, ולא צריך אחריות דאונסין. וכן קשה על הרמ"א שפוסק כשמואל (והמחבר במק"א חושש לו) ובכל זאת בהלכות פסח (כמדומני סי' תמ) פוסק השו"ע או כשו"ח או כשו"ש והרמ"א שותק.

ובאמת הגר"א שם כותב שלפי הרמ"א שפוסק כשמואל ע"כ אינו מתחייב עד שיהא לו אחריות אונסין. אבל התומים לא משמע ליה הכי משתיקתו ודחק בזה הרבה.

ונאמרו בזה כמה תירוצים. אבל דומני שיכבידו על קוראינו הנאמנים.","199","","4430","True","True","False","","187","212.179.87.186","0","18089","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18143","18093","מה לעשות","15/03/12 00:46","כא אדר","תשע"ב","00:46","דוד כוכב","רבים התנאים, אמוראים, וראשונים, הסבורים שיש הבדל בין שני הדינים.","125","","4429","True","True","False","","77","213.151.63.25","0","18089","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18142","18109","תיקנתי (ב.)","15/03/12 00:36","כא אדר","תשע"ב","00:36","דוד כוכב","","125","","4429","False","True","False","","94","213.151.63.25","0","18089","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18144","18143","אל תהיה חשיבות המיעוט קלה בעיניך","15/03/12 05:26","כא אדר","תשע"ב","05:26","קותי","לא הולכים אחר הרוב כי הוא צודק
הולכים אחר הרוב כי צריך להכריע הכרעה שתתקבל.","217","","4429","True","True","False","","126","89.139.166.110","0","18089","תמורה|כז ע"ב",""),new Message("18146","18144","מקבל","15/03/12 05:31","כא אדר","תשע"ב","05:31","דוד כוכב","הרי ראית שהלכתי בדרך זו.
אלא שציינתי שבהכרח צריך לבאר גם את השוני שבין הדינים, לבאר את דעת החולקים.","125","","4429","True","True","False","","85","213.151.63.25","0","18089","תמורה|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);