var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17769;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17769","0","נוספו לנו מאות מצוות ל"ת?","22/02/12 17:50","כט שבט","תשע"ב","17:50","שלמה שטרסברג",""המקדיש תמימים לבדק הבית עובר...אף בלא תעשה שנאמר וידבר ה' אל משה לאמר"

כל מקום שנאמר וידבר ה' אל משה לאמר יש כאן לאו? א"כ נוספו לנו הרבה מאוד מצוות ל"ת?!","205","","4449","True","True","False","","1130","95.86.103.222","0","0","תמורה|ז ע"א",""),new Message("17775","17769","השאלה היא","23/02/12 00:28","ל שבט","תשע"ב","00:28","כדי","לאחר שראית את דברי השיטמ"ק כאן (אות ו) ודברי התוס' בפסחים (מב.)?
משום שלאור דבריהם אין כ"כ מקום לשאלה (אזכיר דעותיהם בקצרה: לשיטמ"ק בשם הר"ר אליעזר - אם יש לאו בפרשה, 'לאמר' אתי לומר דקאי אותו לאו אכולה פרשה. לתוס' ולראב"ד - דווקא בפרשה שיש בה לאו הבא מכלל עשה).
ויש לזכור נמי, דכ"ז רק אליבא דר' יהודה, ורבנן פליגי.
ועי' ביומא (ד:) דמפקינן לאמור לדרשא אחריתי: מניין לאומר דבר לחבירו שהוא בבל יאמר עד שיאמר לו לך אמור, שנאמר: וידבר ה' אליו מאהל מועד לאמר. ע"ש בפירש"י ובחידושי הרש"ש (!) שם.","249","","4448","True","True","False","","184","109.186.59.104","0","17769","תמורה|ז ע"א",""),new Message("17777","17769","נכון","23/02/12 02:42","ל שבט","תשע"ב","02:42","דוד כוכב","אין בכך שום קושי, כאמור בספר מעלות התורה לרבי אברהם אחי הגר"א:

ושמעתי מאחי הגאון ז"ל שורש הדבר, שבודאי ליכא למימר שלא יכנסו תחת גדר המצות רק תרי"ג מצות ולא יותר, שאם כן מבראשית ועד בא, אין בהם רק שלשה מצות, גם הרבה פרשיות שבתורה, שאין בהם שום מצוה, וזהו דבר שאין מתקבל, אלא באמת כל דבור ודבור שבתורה, שיצא מפי הגבורה, היא מצוה בפני עצמה. והנה באמת המצות רבו ועצמו עד אין מספר, עד מי שיש לו עיון השכלי ולב מבין, ויכול להתנהג בכל פרטי עניניו והנהגותיו, מקטן ועד גדול, על פי התורה והמצוה, ואז היתה מצוה בכל עת, ובכל רגע, עד אין מספר, כאשר הובא הרבה מעשים מהקדמונים ז"ל, בגמרא ובמדרשים, מאשר נהגו הנהגותם על פי התורה, ועל זה אמר דוד המלך עליו השלום, לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד (תהלים קיט צו). ומה שהוזכר תרי"ג אינו אלא שרשים, אבל הם מתפרשים לענפים הרבה. ובאמת דבר זה נעלם מאתנו, איזה מהם שרשים, ואיזה מהם ענפים, ואין מהצרך לדעת זאת, כי בכל מצוה ומצוה, ובכל דבור מדבורי התורה, נכלל כל התורה וכל המצות כלן כללותיהן ופרטותיהן ודקדוקיהן, ולכן נמשלה התורה לעץ, כמו שנאמר: כי עץ חיים היא למחזיקים בה (משלי ג יח) כמו שהעץ שורש אחד נתפשט לכמה ענפים, וכל ענף וענף לכמה שרביטים, וכל שרביט ושרביט לכמה פירות, וכל פרי יש בו כמה גרעינין, וכל גרעין יש בו כח לצמוח אילן שלם, עם השרשים, וענפים, ושרביטין ועלין ופירות, וגרעינין בתוכם עם כח המצמיח עוד אילן, וכן לאין תכלית, וכן מכל ענף יכול לנטוע אילן שלם, עם כל פרטים הנ"ל, כמו שכתבו הפילוסופים. כן הוא בדבורי התורה והמצות, כל דבור ודבור ומצוה, כולל כל המצות וכל הדבורים.","125","","4448","True","True","False","","289","213.151.52.133","0","17769","תמורה|ז ע"א",""),new Message("17779","17777","ראב"ע בספרו יסוד מורא וסוד תורה","23/02/12 06:42","ל שבט","תשע"ב","06:42","קותי","אינו מקבל את המניין של תרי"ג מצוות

ומשתמש בפסוק הנ"ל בתהילים לסמוך את טענתו שאין מניין למצוות

ראה ספרו בהוצאת בר אילן ותרווה נחת","217","","4448","True","True","False","","203","85.250.178.29","0","17769","תמורה|ז ע"א",""),new Message("17787","17779","הנה דבריו","23/02/12 14:04","ל שבט","תשע"ב","14:04","דוד כוכב","ספר יסוד מורא לרבי אברהם אבן עזרא, מהתקליטור התורני DBS

"וצורך גדול היה לי להזכיר דבר הכלל קודם שאדבר על המצות בעבור שראיתי כמה חכמים סופרים שש מאות ושלש עשרה מצות על דרכים רבים.
יש מהם שספר בשול גדי פעם אחת ויש שספרו בג' מצות כנגד שנכתב ג' פעמים וחכמינו דרשוה ורבות ככה. ויש מי שיספור הכללים והפרטים. ויש שסופרים פעם הכללים לבדם ופעם הפרטים לבדם. ויש שסופרים מצוה אחת שבאה בשתי לשונות והטעם אחד.
ועל דרך מחקר האמת אין קץ למספר המצות כאמרו המשורר לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד. ואם נספר העיקרים והכללים ומצוה שהיא עומדת לעד אין המצות עשירית משש מאות ושלש עשרה".","125","","4448","True","True","False","","176","213.151.52.133","0","17769","תמורה|ז ע"א",""),new Message("17789","17787","יישר כוח","23/02/12 18:32","ל שבט","תשע"ב","18:32","קותי","","217","","4448","False","True","False","","137","85.250.178.29","0","17769","תמורה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);