var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17653;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17653","0","מדוע לא השיבה הגמרא בפשטות?","17/02/12 00:39","כד שבט","תשע"ב","00:39","שלמה שטרסברג","תנו רבנן טעה ולא התפלל מנחה בערב שבת מתפלל בליל שבת שתים טעה ולא התפלל מנחה בשבת מתפלל במוצאי שבת שתים של חול מבדיל בראשונה ואינו מבדיל בשניה ואם הבדיל בשניה ולא הבדיל בראשונה שניה עלתה לו ראשונה לא עלתה לו
למימרא דכיון דלא אבדיל בקמייתא כמאן דלא צלי דמי ומהדרינן ליה ורמינהו טעה ולא הזכיר גבורות גשמים בתחיית המתים ושאלה בברכת השנים מחזירין אותו הבדלה בחונן הדעת אין מחזירין אותו מפני שיכול לאומרה על הכוס? קשיא

לכאורה היה ניתן ליישב בפשטות שבמוצ"ש הבדיל בשניה ולא בראשונה גילה דעתו שהשניה היא תפילת הקבע והראשונה היא ההשלמה וזה לא ניתן לעשות ולכן לא עלתה לו משא"כ בתפילה רגילה אם ישכח אתה חוננתנו לא יחזור כי יכול להשלים על הכוס ומדוע לא יישבה הגמרא כך?

ב. אני רואה שגם לדינא נשארה הגמרא בהבנה שלא עלתה לו תפילת ההשלמה משמע שאכן סברו שיש הבדל בין המקרים והקושיה אינה כה חזקה. א"כ מדוע לא השיבה הגמרא על קושי זה ובכל זאת לדינא אנו מתנהגים כאילו השיבו על הקושי ויש חילוק מבורר בין המקרים

ג. התוס' בעצמו שאל מדוע לא השיבו בדרך אחרת והשיב על שאלתו ולכאורה החילוק פשוט מאוד כמו שכתבתי ולא יתכן שהתוס' לא חשב על חילוק זה

לסיכום יש כאן קושי מובנה אם החילוק הפשוט שכתבתי נכון כיצד הגמרא והתוס' אח"כ לא הביאו חילוק כה פשוט
ואם יש קושי בחילוק זה א. אשמח לקרוא מה הקושי
ב. אז יהיה קושי על ההלכה מדוע לא עלתה לו התפילה","205","","4455","True","True","False","","1076","93.173.174.2","0","0","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17667","17653","ע"ש בדברי הרא"ש בשם רה"ג ותבין","17/02/12 10:02","כד שבט","תשע"ב","10:02","כדי","","249","","4455","False","True","False","","164","109.186.59.104","0","17653","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17679","17667","תנוח דעתך שהנחת את דעתי יישר כוח","17/02/12 16:33","כד שבט","תשע"ב","16:33","שלמה שטרסברג","","205","","4455","False","True","False","","382","95.86.89.201","0","17653","ברכות|כו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);