var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17652;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17652","0","בהבנת הגמרא תפילה במקום קורבן או רחמי","17/02/12 00:17","כד שבט","תשע"ב","00:17","שלמה שטרסברג","איבעיא להו טעה ולא התפלל מנחה מהו שיתפלל ערבית ב' את''ל טעה ולא התפלל ערבית מתפלל שחרית ב' משום דחד יומא הוא דכתיב {בראשית א-ה} ויהי ערב ויהי בקר יום אחד אבל הכא תפלה במקום קרבן היא וכיון דעבר יומו בטל קרבנו או דילמא כיון דצלותא רחמי היא כל אימת דבעי מצלי ואזיל ת''ש דאמר רב הונא בר יהודה א''ר יצחק א''ר יוחנן טעה ולא התפלל מנחה מתפלל ערבית ב' ואין בזה משום דעבר יומו בטל קרבנו

א. רציתי לשאול בהבנת ספק הגמרא אם תפילה היא רחמי א"כ היה מן הדין שתהיה אפשרות להשלים תפילות גם מעבר לתפילה הסמוכה ואולי גם לא בזמן התפילה ומה יאמרו השיטות להלכה שניתן להשלים רק בזמן התפילה ורק בתפילה הסמוכה?

ב. בנוסף לדעת מי שסובר שתפילות במקום קורבן עולה מהגמרא שלא ניתן להשלים ביום אחר משמע שבאותו יום גם למנ"ד זה אפשר להשלים ולכאורה מדוע? הרי גם לזמן הקורבן יש הגבלה וכי ניתן להקריב תמיד של שחר בין הערבים?","205","","4455","True","True","False","","1234","93.173.174.2","0","0","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17687","17652","אם תפילות רחמי אין צורך להשלים כלל","18/02/12 23:03","כה שבט","תשע"ב","23:03","קותי","יתפלל ויבקש מחדש את צרכיו ודיו

מה שעבר כבר אינו רלוונטי

אם נרפא גם אם לא התפלל דיו ויודה על ישועתו בתפילה הבאה
ואם לא נרפא יזכיר עצמו בתפילה הבאה.

תפילות אבות תקנום וגם כנגד קורבנות
וחכמים קבעו מטבע של תפילה זמנה מקומה נוסחה וכו'
לפי ראות עיניהם כקומבינציה של שני הדברים הנ"ל.","217","","4454","True","True","False","","174","85.250.178.29","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17698","17652","תפילה גם במקום קרבן וגם רחמי","19/02/12 10:15","כו שבט","תשע"ב","10:15","דוד כוכב","לכו"ע התפילה היא רחמי, ולכו"ע יש בה גם אלמנטים של דמיון לקרבן. השאלה היא רק לגבי פרטים והלכות מסויימות, לְמה תדמה יותר.
קיים בקרבנות כלל "עבר יומו בטל קרבנו". הכלל מושתת על ההבנה שכל יום הוא יחידה עצמאית בפני עצמה. למשל, מילה ביום השמיני - כל היום כולו כשר. טמא מת שצריך להזות ביום השלישי - כל היום כולו כשר. וכן התפילה, ככתוב בישעיהו נח, ב וְאוֹתִי יוֹם יוֹם יִדְרֹשׁוּן. ובמסכת ברכות דף מ ע"א:(תהלים סח, כ) בָּרוּךְ אֲדֹנָי יוֹם יוֹם, וכי ביום מברכין אותו ובלילה אין מברכין אותו? אלא לומר לך: כל יום ויום תן לו מעין ברכותיו".
השאלה היא איפוא האם לעניין זה נקפיד בתפילה על הדמיון לקרבנות, או שכיון שהתפילה היא סוף סוף רחמים, הלכה זו תצטרף להלכות התפילה הגמישות יותר מההלכות המקבילות שבקרבנות.

לעניין דחייה של יותר מיום אחד: גם אם ניתנת אפשרות של דחיה, יש גבול סביר עד כמה זה ניתן. ובדומה לדברי המאירי בענין הקדמת קריאת המגילה.","125","","4453","True","True","False","","152","213.151.52.133","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17703","17652","אולי צריך להעמיד את העניין באופן הבא","19/02/12 13:14","כו שבט","תשע"ב","13:14","קותי","תחילה חשבה הגמרא שהתפילה נתקנה כנגד היום (אולי כי אדם נידון בכל יום)
ולכן באותו יום אפשר להעביר מתפילה לתפילה. ומשתמע שאי אפשר להתפלל ערבית ב' במקום מנחה כי זה יום אחר.

מעלה הגמרא שתי אפשרויות תוך שמירה על הכלל שאפשר להעביר מתפילה לתפילה
האחת, שהתפילה כנגד קורבן התמיד שזאת מצווה אחת (רמב"ן)
ולכן אפשר להעביר מתפילה לתפילה ואי אפשר להעביר ליום אחר

ואפשרות שניה שזה רחמי וניתן להעביר מתפילה לתפילה גם בין שני ימים
ולמה רק תפילה אחת אחורה? פשוט גילוי רחמים כלפי מי שטעה
שירגיש שיש רחמים ומימילא תתחולל דעתו בתפילה","217","","4453","True","True","False","","186","85.250.178.29","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17688","17687","הגמרא לא הבינה כמוך","18/02/12 23:17","כה שבט","תשע"ב","23:17","שלמה שטרסברג","ואמרה שאם זה רחמי אפשר להשלים גם לא באותו היום ועל כך שאלתי א"כ אפשר יותר מתפילה אחת . וגם על הצד השני שאלתי כפי שמופיע בבסיס השאלה","205","","4454","True","True","False","","187","95.86.94.69","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17712","17698","עוד בעניין השלמת תפילה באיחור רב מדאי","19/02/12 21:40","כו שבט","תשע"ב","21:40","דוד כוכב","בקישור זה, בד"ה 'אלא', ובד"ה 'ובמסכת ברכות'.","125","","4453","True","True","False","","104","213.151.52.133","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17707","17703","?אם כנגד קורבן התמיד לא ניתן כלל להשלים!","19/02/12 15:26","כו שבט","תשע"ב","15:26","שלמה שטרסברג","האחת, שהתפילה כנגד קורבן התמיד שזאת מצווה אחת (רמב"ן)
ולכן אפשר להעביר מתפילה לתפילה ואי אפשר להעביר ליום אחר


אם זה כנגד קרבן התמיד מדוע אפשר בתפילה הסמוכה וכי ניתן להשלים קורבן תמיד של שחר בין הערבים?","205","","4453","True","True","False","","219","95.86.94.69","0","17652","ברכות|כו ע"א",""),new Message("17708","17707","לא מדובר בהתאמה חד ערכית","19/02/12 15:31","כו שבט","תשע"ב","15:31","קותי","מדובר על מסגרת שבתוכה עצבו את מטבע התפילה","217","","4453","True","True","False","","180","85.250.178.29","0","17652","ברכות|כו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);