var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1748;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1748","0","עד ארכובותיו","04/04/10 18:03","כ ניסן","תש"ע","18:03","דוד כוכב",""משקעין אותו בזבל עד ארכובותיו".

האם ברכיו בפנים או בחוץ?

במסכת פסחים דף סה: ובמסכת זבחים דף לה. אמרו
"שבח הוא לבני אהרן שי(ה)לכו עד ארכובותיהם בדם".
ובגמרא שם ביארו שאסור שיתלכלכו בגדיהם לכן היו מרימים אז את הכתונת. ואם תמצי לומר שגם ברכיהם שקועים בדם הרי יתלכלכו מכנסיהם שהם ארוכים עד לשם, כדברי הרמב"ם בהלכות כלי המקדש ח, טו {יח} "המכנסיים, בין של כוהן גדול בין של כוהן הדיוט--הם ממותניים עד ירכיים: שהוא למעלה מן הטבור קרוב מן הלב, עד סוף הירך שהיא הארכובה".
משמע שלשון עד ארכובותיו, הוא עד ולא עד בכלל, כמו במקומות אחרים בלשון חכמים.

---

כתב בבית הבחירה למאירי בעמוד ב
"אף על פי שמדת הרבנות {השררה והגדוּלה} שנואה, ראוי לתלמיד חכם ולבן מעלה להסתלסל במדותיו וּלְיַקֵּר את רוחו שלא יתהדיט {יתנהג כהדיוט=פשוט} בין עמי הארצות ובישיבת קרנותיהם. שהחכמים שנואי נפשם של אלו הם, וכשהוא מתבזה מעט הם משקעין אותו בבזיונו עד ארכובותיו, ושורפין את נשמתו בהבל פיהם, ומחתכין בגופו כחתוך בדלועים או בנבילה. דרך הערה אמרו למה תלמיד חכם דומה לפני עם הארץ בתחלה דומה לו לקיתון של זהב, סיפר הימנו דומה לו לקיתון של כסף, נהנה ממנו דומה לו לקיתון של חרס כיון שנשבר אין לו תקנה".

בדימוי "משקעין אותו בבזיונו עד ארכובותיו", תירץ המאירי תירוץ נוסף לקושיית רש"י, מה עניין סוגיית שמירת הדיסטנס לעניינינו.","125","","5158","True","True","False","","1178","192.118.11.120","0","0","סנהדרין|נב ע"א",""),new Message("1751","1748","וכאן הבבא רגל שואל בהלכות רגל","05/04/10 22:43","כא ניסן","תש"ע","22:43","דוד כוכב","שנלמדו ברגל:
האם יש נפק"מ גם לאורך המכנסיים לאיש?

והתשובה היא כן.
בסוכה מט ע"ב, ובמועד קטן טז ע"א אמרו "מה ירך בסתר".
וכתב החזון איש (אורח חיים סימן טז, ס"ק ח) שהפירוש הוא שירך האיש הוא מוסתר.
וכדבריו עולה מחדושי הרשב"א, ברכות כד ע"א:
"...דשוק באשה מקום צנוע וערוה הוא... אע"פ שאינו מקום צנוע באיש".
כלומר שחידשו דוקא על שוק שבאשה שצריכה כיסוי, כי באיש רק הירך, שהיא למעלה ממנו, נחשב לערוה.
וכן מפורש בספר שמות פרק כח פסוק מב:
וַעֲשֵׂה לָהֶם מִכְנְסֵי בָד לְכַסּוֹת בְּשַׂר עֶרְוָה מִמָּתְנַיִם וְעַד יְרֵכַיִם יִהְיוּ.

ומקום הירך ביאר הרמב"ם בהלכות כלי המקדש פרק ח הלכה יח:
"המכנסים בין של כ"ג בין של כהן הדיוט הם ממתנים עד ירכים, שהוא למעלה מן הטיבור קרוב מן הלב, עד סוף הירך שהוא הארכובה".
כלומר עד לקצה העליון של הברך.","125","","5157","True","True","False","","122","212.76.105.153","0","1748","סנהדרין|נב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);