var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17435;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17435","0","כיום ולעתיד לבוא מה יקרה","07/02/12 15:39","יד שבט","תשע"ב","15:39","עלי","היות ואיש אינו יודע כיום איזה שדה ראויה להיות לו כשדה אחוזה בארץ ישראל, וגם בעתיד לא נדע, וכל השדות כיום הם שדות שנקנו בזמן כלשהו משאינם יהודים או שהם קרקעות מדינה שמעמדם ההלכתי לעניין זה אינו ברור, יוצא שאין שום סיכוי לא עתה ולא בעתיד שדיני הקדשת שדה ישובו להתקיים כבתחילה. גם לא ידוע לי שאליהו הנביא לפני או בגאולה יודיע את הדברים, בכל אופן למיטב ידיעתי הרמב"ם אינו מתייחס לכך.
א. האם דיני ערכין של הקדשת שדה אחוזה התבטלו למעשה ?
ב. האם יש אפשרות שיחזרו לקדמותם וכיצד ?
ג. בגאולה תיחלק הארץ בשלישית, כנבואת הנביא יחזקאל - אם כן כיצד ?
האם יגרשו תחילה את כל יושביה ממקומם כדי לחלקה מחדש או שמא יהרסו את כל מה שנבנה בארץ או שמא כל זה רק הלכתא למשיחה ולא נדע עד שיבואו הדברים ?
אם יש מי שיכול להאיר עינינו מעט אודה על כך...ופלא שלא אחד הכותבים כאן באתר התעורר עד עתה לעניין זה.","209","","4468","True","True","False","","1107","212.117.142.227","0","0","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17440","17435","דוקא יש מי שיכול להאיר את עינינו","07/02/12 20:36","יד שבט","תשע"ב","20:36","יהודי_קדום","בכל הנושאים האלה שכב' מכבידם עלינו. הוא מאיר לארץ ולדרים עליה.
בינתיים אנחנו משתדלים בכל כוחנו לעשות רצונו ע"מ שיפעל לטובת עמו - ויגאל אותנו. אני גם מקווה שעד הבוקר שאלתו לא תהא רלוונטית. אמן.

ונושא הקשור במקצועו: היום התפללנו בביהכנ"ס תפילה מיוחדת ובכל ליבנו לרפואתו של הגאון העצום הרב אלישיב שליט"א. אני אישית מרגיש שעלינו לזכות בהימצאו אתנו לפחות עוד 19 שנה וגם אם הרופאים מתייאשים אנחנו לא. ושאלתי האם כב' יודע מה ההלכה הפסוקה לגבי תפילה לאדם 'פשוט' הנמצא במצב שהרופאים התייאשו?","233","","4468","True","True","False","","131","79.177.151.141","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17443","17435","למה זה כל כך חשוב לדעת כיצד זה יהיה?","07/02/12 21:03","יד שבט","תשע"ב","21:03","קותי","התורה אינה נבהלת אם דין מסויים לא ניתן לקיים כמו בן סורר ומורה עיר הנידחת

אם אומרים שהאבות קיימו את כל התורה כולה האם זה אומר שגם גירשו נשותיהם כדי לקיים גירושין לפי התורה?

כיצד נקיים את מחיית עמלק הרי עלה סנחריב ובלבל את האומות?

לא לחינם לא נדבו לנו מידע בעניין
כי אם היו מנדבים מידע היינו מזדרזים כבר עכשיו ועושים את מה שטרם הגיע זמנו

איזה חסד עשו עמנו חכמים שאסרו להכנס להר הבית
תחשוב איזו מהומות היו כאן בין היהודים לבין עצמם בעניין
כמו בבית שני ...............","217","","4468","True","True","False","","190","85.250.133.152","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17444","17435","לעתיד לבוא","07/02/12 21:28","יד שבט","תשע"ב","21:28","עם הארץ","אבות אבותינו יצאו למדבר בלי אוכל בלי מים ובלי שאלות רק עם בטחון בקדוש ברוך הוא.
אולי אפשר ללמוד מהם דבר או שנים, אחרי הכל לא היה חסר להם כלום וכל שאלותם נענו.","248","","4468","True","True","False","","216","98.77.137.46","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17474","17435","לפי הדף של היום (כז)","08/02/12 07:56","טו שבט","תשע"ב","07:56","הודו_כי_טוב","עברו כבר יותר משלושה יובלות
אז אולי בכלל יש פה עניין של לא תגאל עוד ?
נכון שכאן מדובר על כהנים והקדש אך מאי נפקא מינא ?","207","","4467","True","True","False","","164","46.117.14.249","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17478","17435","הסר דאגה מלבך","08/02/12 10:23","טו שבט","תשע"ב","10:23","Almuaddib","א.
מה לך דואג לדיני ערכין של שדה אחוזה דוקא. את הערכך שלך עצמך יש לך לאן לתת? שנת היובל יש בידך? בהלכתא למשיחא אתה כבר עוסק?

וברור כי דינים אלו, למעשה, התבטלו. לפחות לגבי ההווה - כי הרי לעתיד אתה שואל בשאלה הבאה.

ב.
היד ה' תקצר? אם לרצונו - לא רק את שדות האחוזה נגלה, אלא רבותא מכך - את היוחסין. שהרי מילא שהרישום של שדות האחוזה התבטל, וכי יש בנו היודע בוודאות את היוחסין שלו (ויסלחו לי כל אלו המחזיקים אילן יוחסין עד רש"י - ומכאן בטוחים שהם צאצאים ישירים גבר-אחר-גבר עד ריש גלותא. לרש"י, נא לזכור, היו רק בנות).

אם כן תנוח דעתך. כשם שלפי הרמב"ם ברוח הקודש יתגלו היוחסין של בני האדם, כך יש אפשרות לגלות גם את היוחסין של שדות האחוזה, וכל צאצא של דוד המלך יקבל את שני גרגרי העפר שלו מתוך שדה האחוזה - חלקו בירושה.

ג.
מדוע אתה קובע כי בגאולה תחולק הארץ שוב? בגלל נבואת יחזקאל? כבר רבי עקיבא קבע כי "עשרת השבטים אינן עתידין לחזור, שנא' - ואשליכם אל ארץ אחרת כיום הזה - מה היום הולך ואינו חוזר, אף הם הולכים ואינם חוזרים...".","107","","4467","True","True","False","","173","212.25.82.194","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17442","17440","במצבים קשים ל"ע ול"ע מבקשים שיהיה טוב","07/02/12 20:52","יד שבט","תשע"ב","20:52","קותי","היות ואנחנו לא יודעים במדויק על מה להתפלל
ומסיימים והטוב בעיניך עשה

כך ראיתי באיזה מקום שכך נהג הגרי"ז
ומצאתי לזה פעם סימוכין בגמרא","217","","4468","True","True","False","","182","85.250.133.152","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17481","17478","ל-ג. אישתמיטיתיה","08/02/12 10:50","טו שבט","תשע"ב","10:50","כדי","ש"ס ערוך בב"ב (קכב.) עתידה ארץ ישראל שתתחלק לי"ג שבטים. ויליף לה התם מקראי דיחזקאל. ומדנושא ונותן בברייתא זו התם, משמע דהכי סוגיין דעלמא. ומה שהבאת מר"ע, ע"ש בסנהדרין (קי:) שהיא מחלוקת תנאים, ואף דקיי"ל הלכה כר"ע מחבירו, י"ל דמחבירו ולא מחביריו (כך משמע בעירובין מו:. ויל"ע בזה). ועוד דשם בסוגיא משמע שאין הלכה כמותו, מדאמר ר' יוחנן שבקיה ר"ע לחסידותיה.","249","","4467","True","True","False","","168","109.186.56.219","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17484","17481","לא נשכח, לא נשמט, וזה לא ויכוח הלכתי","08/02/12 11:38","טו שבט","תשע"ב","11:38","Almuaddib","רבי עקיבא אומר שלא יחזרו השבטים. רבי אליעזר - אם אני זוכר נכון את בן הפלוגתא - אומר כי כן.

מה לי הלכה כאן? וכי הלכה היא?! לא כר"ע מחברו, ולא כרבים כנגדו, משום שאין כאן ויכוח הלכתי כלל וכלל.


כדאי לו, למנדד שינה מעיניו בשל סוגיית חלוקת הארץ מחדש בימות המשיח, לסמוך על רבי עקיבא, והמפיל - יפיל עליו שנת לילה מועילה.","107","","4467","True","True","False","","167","81.218.141.168","0","17435","ערכין|כה ע"א",""),new Message("17487","17484","לא מדוייק","08/02/12 12:04","טו שבט","תשע"ב","12:04","כדי","עי' בתוס' יומא יב. (וכן בהרבה מקומות) שהביאו הרבה כיוצ"ב. וע"ש בתו"י שהעלו לאפשרות אחת דהוי כאילו אמר נראין דברי פלוני. ועי' בלח"מ בפ"ח מהלכות תשובה ה"ז שדן כמי פסק הרמב"ם בנוגע לימות המשיח האם כשמואל או כר"ח בר אבא. וע"ע בח"א למהרש"א בב"ב (עג:) ד"ה א"ל, שגם השתמש במינוח 'הלכה' במחלוקת כעין זו.
ושוב מצאתי שהמהר"ל בנצח ישראל פל"ד כתב "דמוכח התם דהלכה כמ"ד עשרת השבטים עתידים לחזור". וכן הרדב"ז בשו"ת כת"י (סי' פה) שקיל וטרי בעניין זה, והזכיר בתוך שאלתו גם את דברי הרמב"ם על המשנה שם, וגם את הפסוקים ביחזקאל, ובסוף תשובתו כתב שהוא מאמין שעתידים לחזור, בדיוק מאותן שתי הוכחות שכתבנו בתחילה: א. פליגי עליה רבים. ב. ר"י אמר עליו דשבקיה לחסידותיה.

מלבד זאת, חשבתי שכיוון שכתבתי בתחילת דבריי 'סוגיין דעלמא' (בדיוק משום אותה הערה שהערת), כבר תבין שהניסוח של 'הלכה' בהמשך דבריי אינו אלא בהשאלה.","249","","4467","True","True","False","","151","109.186.56.219","0","17435","ערכין|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);