var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1740;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1740","0","הכרת המציאות","31/03/10 20:24","טז ניסן","תש"ע","20:24","דוד כוכב",""אמר ליה מר זוטרא בריה דרב נחמן לרב נחמן: היכי דמי?
אמר ליה: כמחט בבשר החי.
מנא ידע?
אי בעית אימא מיחש הוה חייש ביה,
ואיבעית אימא: מרביה הוה גמיר לה,
ואיבעית אימא: (תהלים כ"ה) סוד ה' ליראיו ובריתו להודיעם".

לכשנתבונן נראה, ששלוש תשובות אלו תורצו על אותה קושיה גם במסכת סוטה דף ד:
"א"ר יצחק בר יוסף א"ר יוחנן: כל אחד ואחד בעצמו שִׁיעֵר.
והאיכא בן עזאי דלא נסיב!
איבעית אימא: נסיב ופירש הוה;
ואיבעית אימא: מרביה שמיע ליה;
ואיבעית אימא: (תהלים כה) סוד ה' ליראיו".

נמצא שקיימות שתי דרכים להכיר דבר מציאות טבעית.
או ע"י תחושה ובדיקת המציאות.
או ע"י הארה אלוקית מן החונן לאדם דעת (לשון שו"ת בית מרדכי חלק ב סימן לט).
התירוץ "מרביה הוה גמיר" אינה אפשרות שלישית, כי מניין ידע הרב עצמו אם לא באחת משלושת האפשרויות הנ"ל, וחוזר חלילה.

(אפשר שבסוטה לא הביאו את סוף הפסוק, כי לאו אורח ארעא לדרוש את משמעותו הכפולה).","125","","5162","True","True","False","","1022","84.228.182.192","0","0","סנהדרין|מח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);