var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17308","0","מה מטרת האומדן?","01/02/12 13:20","ח שבט","תשע"ב","13:20","שלמה שטרסברג","אמר דמי עלי ואמדוהו וחזר ואמר דמי עלי מהו הכא ודאי אמדוהו בי עשרה או דילמא שבח ביני וביני אמר דמי עלי ולא אמדוהו וחזר ואמר דמי עלי מהו הכא ודאי בחד זימנא אמדינן ליה או דלמא כיון דבזה אחר זה נדר תרי זימני אמדינן ליה ואם תמצא לומר כיון דבזה אחר זה נדר תרי זימני אמדינן ליה אמר שני דמי עלי בבת אחת מהו הכא ודאי בבת אחת נדר בבת אחת אמדינן ליה או דלמא כיון דקאמר שני כזה אחר זה דמי אם תימצי לומר כיון דקאמר שני כזה אחר זה דמי אמדוהו מאליו מהו מי אמרינן הא אמיד מאליו וקאי או דלמא בעינן כוונה לאומדנא

אני מבין שיכול להיות הבדל בין אומדן של 3 לאומדן של 10
אני מבין שיכול להיות הבדל בין כשיש התמקדות באומדן לשם אומדן הלכה למעשה לבין אומדן מיקרי
אבל אני לא מבין מה שיך להתפלפל אם אמר שני דמי עלי האם יצטרכו למוד אותו פעמים או למוד פעם אחת ולהכפיל את המחיר

והרי בפשטות מטרת האומדן לדעת את השווי שהאדם התכוון לתת להקדש ואם נעשה אומדן זה בכוונה לברור האומדן לצורך ההקדש מה אפשר לבקש יותר מכך וכי יש כאן הלמ"מ שנצטרך למוד שרירותית פעמים?","205","","4472","True","True","False","","1053","213.151.49.171","0","0","ערכין|יט ע"א",""),new Message("17352","17308","אומדן לשם אומדן","05/02/12 00:53","יב שבט","תשע"ב","00:53","sbyas","מהגמרא משמע שבלי אומדן לא משלמים גם כשברור ששויו של אדם הוא לפחות 4 זוזים משמע שיש עיניין בעצם האומדן אולי באמת גזרת הכתוב או משהו כזה. זה באמת לא הגיוני כל כל אבל זה מה שיוצא.

אם תמצא תשובה טובה יותר או משהו אחר מהרבנים בפורום אשמח גם אני לקרוא על כך","255","","4468","True","True","False","","86","95.86.93.105","0","17308","ערכין|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);