var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17209;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17209","0","ואין יתרון לבעל הלשון?","30/01/12 01:25","ו שבט","תשע"ב","01:25","שלמה שטרסברג","ואמר ריש לקיש מאי דכתיב {קהלת י-יא} אם ישוך הנחש בלא לחש ואין יתרון לבעל הלשון לעתיד לבא מתקבצות כל החיות ובאות אצל נחש ואומרות ארי דורס ואוכל זאב טורף ואוכל אתה מה הנאה יש לך אומר להם וכי מה יתרון לבעל הלשון

החומרה בלשה"ר היא ברורה וכן הנזק העצום שגורם לכולם אולם מדוע הוזכר מספר לשון הרע כמי שאין לו תועלת ממעשיו הרי אם רצה לסכסח בין אנשים ולהרגיז איש על חברו יתכן מאוד שהצליח וגם אם מספר כי מרגיש שבזה אנשים חפצים בקרבתו ורוצים לשמוע ממנו דברים כי הוא תמיד בעניינים ויודע מה קורה אצל כל אחד הרי הוא מרגיש חשוב בעיני עצמו ויש לו רווח מזה שמספר ומדוע אמרו חז"ל עליו "ואין יתרון לבעל הלשון"","205","","4476","True","True","False","","1837","95.86.121.225","0","0","ערכין|טו ע"ב",""),new Message("17213","17209","זו שאלה ידועה לבעלי המוסר","30/01/12 03:10","ו שבט","תשע"ב","03:10","דוד כוכב","בריקאנטי סימן תסו:
"וסבור אני שאף הנחש שנשך הוי תולדה דשן, ואף על פי שאינו אוכל, לפי שנהנה בנשיכתו. ואף על גב דאמר ואין יתרון לבעל הלשון, לאו למימרא שאינו נהנה כלל, אלא שאינו נהנה מאכילה".
כלומר שהנאה פירושה דבר ממשי.

ספר עקידת יצחק - שער עז:
"ואומר להם ואין יתרון לבעל הלשון. והכוונה, שבעל הלשון בעצם כך דרכו שלא לכוין רק לשמו, שכך גזרה רוע תכונתו להתענג בספורו".
כלומר שזהו הרוע, שנהנה לגרום רעה למרות שההפסד שגרם לא ירויח אותו אדם אחר.

מקורות נוספים:
קישור א.
קישור ב.","125","","4476","True","True","False","","176","213.151.51.155","0","17209","ערכין|טו ע"ב",""),new Message("17219","17213","בטוח שכאן אסור לדבר בשבח לשון הרע","30/01/12 04:02","ו שבט","תשע"ב","04:02","קותי","אבל מרוב חומרה שהחמירו על עצמם מביאים אחרים לידי תקלה.
שהרי התירו במקרים מסויימים לומר לצורך תועלת ומותר ואולי חובה לחשוש
היות ולא בקיאים מתי מותר אז נהגו איסור מכל מקום כאשר בא לך להיות צדיק.

אולי בפורום הזה ישנה תשובה (השאלה אינה שלי) מדוע ברמב"ם מפורטים הלכות לשון הרע ולא נכתבו הלכות אלו בטור ובשו"ע

מבלי לרצות להרגיז אף אחד אז נעשו נסיונות מבוקרים לגבי התנהלות אנשים שנחשפו לרכילות לשון הרע והתברר שזה מנגנון השרדותי מובהק ומי שחושש ללשון הרע או רכילות מקבל החלטות זהירות יותר והוא שורד יותר טוב.

לכן בצד החומרה של העבירה כדאי להדגיש גם את החובה לחשוש ללשון הרע ולא להתעלם בגלל שזה בא בעבירה.

מדוע כל כך ברור שלא נמנע כוס מים ממי שמשווע לכך וכן נמנע מידע ממי שמשווע לכך?","217","","4476","True","True","False","","226","85.250.133.152","0","17209","ערכין|טו ע"ב",""),new Message("17222","17219","אכן","30/01/12 04:21","ו שבט","תשע"ב","04:21","דוד כוכב","קראתי שהרב שמואל אוירבך התריע על כך, וסיפר על אדם שהתרושש כדי להשיא בתו לתלמיד, ומשום חשש לשה"ר לא הודיעו לו את מהותו הקלוקלת. ונותר ללא כלום.","125","","4476","True","True","False","","127","213.151.51.155","0","17209","ערכין|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);