var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17203;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17203","0","האם הכאת אשתו אינה חמורה מהכאתו?","30/01/12 00:43","ו שבט","תשע"ב","00:43","שלמה שטרסברג","עד היכן לא ישנה אדם באכסניא שלו רב אמר עד הכאה ושמואל אמר עד שיפשלו לו כליו לאחוריו בהכאה דידיה כולי עלמא לא פליגי בהפשלת כליו לאחוריו כולי עלמא נמי לא פליגי כי פליגי בהכאה דדביתהו מר סבר כיון דלדידיה לא מצער ליה מאי נפקא ליה מינה ומר סבר אתי לאיטרודי

והרי חייב אדם לאהוב את אשתו כגופו ולכבדה יותר מגופו ואיך יכולה להיות סברה שבמצב זה ישאר שם ומה פרוש כיוון דלדידיה לא מצער ליה מאי נפקא ליה? וכי יש צער גדול מזה? וכי הפשלת כליו לאחוריו זה יותר צער?","205","","4473","True","True","False","","1144","95.86.121.225","0","0","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17217","17203","כך הקשה המהרש"א בחידושי אגדות:","30/01/12 03:53","ו שבט","תשע"ב","03:53","דוד כוכב",""שם כי פליגי בהנאה דדביתהו כו' מנ"ל מינה כו'. צ"ע היאך לא יחוש על צער וביוש אשתו כצער דידי' הא אמרי' דחייב אדם לכבד אשתו יותר מגופו וק"ל".

ותירץ הפרחי כהונה לר' רחמים חי חויתה הכהן נולד באי ג'רבא (תוניסיה) בשנת תרס"א (1901). היה רב הקהילה היהודית בג'רבא, ובסוף ימיו רב מושב ברכיה סמוך לאשקלון:
"שם, עד היכן לא ישנה אדם וכו'. נראה פשוט דהיכא שאין הבעה"ב רוצה לאכסנו אצלו לא נאמרו שיעורים הללו אלא אפילו שלא אמר לו רק ברמז או אפילו שהוא מבין שאין רצון הבעה"ב להתאכסן אצלו יכול לשנות לאכסניא אחרת דאין זה מתקבל על השכל שילך אצלו בלתי רצונו רק דהכא איירי שאח"כ בעה"ב ניחם על מעשיו ובקש ממנו להתאכסן אצלו דעד הכאה או עד שיפשילו כליו ימחול על עלבונו מפני הפגם אבל אח"כ יכול לשנות. ובזה ניחא קושית מהרש"א בסמוך דהיאך לא יחוש על הצער וביוש אשתו בצער דידיה הא אמרינן דחייב אדם לכבד אשתו יותר מגופו ע"ש, דהכא איירי בניחם בעה"ב ובקש מחילה דבכה"ג אין שום קפידא וצער לאשתו אם יתאכסן שם בעלה והיא אינה מתאכסנת שם עמו. אבל בהכאה דידיה גם שיבקש ממנו מחילה עכ"פ יש לו צער כשיתאכסן אצלו בעבור מה שעשה לו בפעם הראשונה אבל בהכאה דדביתהו לא יהיה לו מזה צער כיון שהיא אינה עמו שם והיא בעצמה אינה מקפדת עליו בזה".","125","","4473","True","True","False","","147","213.151.51.155","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17220","17203","הקושיא אינה חזקה כל כך","30/01/12 04:10","ו שבט","תשע"ב","04:10","קותי","הרי מותר לו עצמו להכות את אשתו
אז מה איכפת לו שמישהו אחר עושה זאת

הקושיא מבוססת על השלכה מעולם המושגים העכשווי לעולם מושגים שונה לחלוטין","217","","4473","True","True","False","","156","85.250.133.152","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17249","17217","הכאת אשתו לאחר המחילה פחות מצערת מהכאתו?","30/01/12 15:49","ו שבט","תשע"ב","15:49","שלמה שטרסברג","אבל בהכאה דידיה גם שיבקש ממנו מחילה עכ"פ יש לו צער כשיתאכסן אצלו בעבור מה שעשה לו בפעם הראשונה אבל בהכאה דדביתהו לא יהיה לו מזה צער כיון שהיא אינה עמו שם והיא בעצמה אינה מקפדת עליו בזה".

אחר המחילה אם לא ירגיש נוח להיות שם בגלל שהוכה שם הרי ק"ו שלא ירגיש בנוח להיות שם במקום שהכו את אשתו

וראיתי בעץ יוסף שביאר כוונת הגמרא שבעל הבית הכה את אשתו שלו ולא את אשתו של האורח.

הסבר זה אומנם מוריד מעוצמת השאלה אך קצת דחוק לעניות דעתי לפרש כך את לשון הגמרא","205","","4473","True","True","False","","170","95.86.121.225","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17223","17220","ח"ו","30/01/12 04:31","ו שבט","תשע"ב","04:31","דוד כוכב","בהגה באבן העזר הלכות גיטין סימן קנד, ג:
"אינו מדרך בני ישראל להכות נשותיהם, ומעשה עובד כוכבים הוא".

אמנם למדו מנרצע שכלו לו ימיו ורבו מסרהב בו לצאת במסכת בבא קמא דף כח ע"א שצריך להפריש מאיסורא מי שתחת רשותו, אבל בכגון זה זכאי בעל הבית להכות גם אותו עצמו, ולמה יעזבהו משום כך, אדרבה, כך ישוב מכסלו.","125","","4473","True","True","False","","127","213.151.51.155","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17234","17220","שגגת תלמוד","30/01/12 11:05","ו שבט","תשע"ב","11:05","כדי","עי' לדוגמא בכף החיים פלאג'י (סי' א ס"ק יא).","249","","4473","True","True","False","","166","85.250.116.1","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17236","17220","חו"ח נשתכחו ממך דברי רב "..שדמעתה מצויה"","30/01/12 11:19","ו שבט","תשע"ב","11:19","Almuaddib","(מסכת בבא מציעא דף נט)


ואם לצערה במלים כך, להכות אפשר?

יש איסור להכות כל אדם, ואיך יותר להכות את אשתו?

רשע, למה תכה רעך, והיא חברתך וגו'.","107","","4473","True","True","False","","178","81.218.141.168","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17241","17220","ואוסיף גם אני על דבריכם הנכוחים","30/01/12 13:53","ו שבט","תשע"ב","13:53","קותי","ספר שערי תשובה לרבינו יונה שער ג

עז) ויש אזהרות שאין מקצת ההמון שומרים עיקר האזהרות, כמו החבלה וההכאה, שהמכה את חברו עובר בשני לאוין, שנאמר (דברים כה, ג): ארבעים יכנו לא יוסיף - פן יוסיף. ורבים עוברים על הלאוין האלה בהכאת נשותיהם. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה (סנהדרין נח ב): כל המרים יד על חברו אף על פי שלא הכהו נקרא רשע, שנאמר (שמות ב, יג): ויאמר לרשע למה תכה רעך; "למה הכית" לא נאמר, אלא "תכה". ואיוב אמר (איוב לא, כא): אם הניפותי על יתום ידי. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה (סנהדרין שם): רב הונא קצץ יד המכה, שנאמר (איוב לח, טו): וזרוע רמה תשבר.

החפץ חיים אמר שהשערי תשובה הם עיקר הדין ולא מידת חסידות

והתשובה לשאלה המקורית של שלמה שטרסברג תהיה שמדובר באותם רבים העוברים על הלאווים","217","","4473","True","True","False","","211","85.250.133.152","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17255","17249","ההבדל","30/01/12 19:07","ו שבט","תשע"ב","19:07","דוד כוכב","אם הכהו בעצמו, למרות בקשת מחילתו, הוא עדיין בטראומה, ורואה בכל רגע כאילו תכף ישוב בעל הבית ויניף עליו את ידו.
מה שאין כן אם בעה"ב לא הוחזק להכות אותו עצמו.","125","","4473","True","True","False","","127","213.151.51.155","0","17203","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17299","17255","לעניות דעתי איפכא מסתברא","01/02/12 00:40","ח שבט","תשע"ב","00:40","שלמה שטרסברג","אם בעה"ב שפל כ"כ שאפילו את אשתו של האורח היכה זה קשה בהרבה ממצב שהוא הוכה ומחל לו על כך וכל אדם בר דעת גם אם אין בכוחו להשיב לניבזה כגמולו היה מתרחק משם ולא מעלה בדעתו להמשיך ללון שם וודאי שהדבר פגע בו ויצר אצלו טראומה גדולה בהרבה מאם הוא הוכה","205","","4471","True","True","False","","202","93.172.6.151","0","17203","ערכין|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);