var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17053;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17053","0","הימים שבהם היחיד גומר את ההלל","24/01/12 18:23","כט טבת","תשע"ב","18:23","שלמה שטרסברג","א. מדוע לא הוזכר בנוסף לשמונה עשרה ימים גם את יום הקרבת קורבן פסח ראשון וגם את יום הקרבת קורבן פסח שני שכפי העולה מהגמרא גם בהם גומרים את ההלל?

ב. גם בהלל של ליל הסדר גומרים את ההלל ומדוע הוא אינו מוזכר לא כאן ולא בגמרא במסכת תענית דף כ"ח ברשימת הימים בהם גומרים את ההלל?

ג. מה פרוש היחיד גומר בהם את ההלל? וכי ישנם ימים נוספים על אלו שבהם הציבור אומר הלל והיחיד אינו אומר הלל?","205","","4477","True","True","False","","1275","95.86.121.109","0","0","ערכין|י ע"א",""),new Message("17057","17053","ג' מתרץ את א'.","24/01/12 20:30","כט טבת","תשע"ב","20:30","המכריע","","199","","4477","False","True","False","","119","212.179.87.180","0","17053","ערכין|י ע"א",""),new Message("17065","17057","האם זה החריג היחיד?","24/01/12 23:46","כט טבת","תשע"ב","23:46","שלמה שטרסברג","אם הבנתי נכון את כבור הרב הרי פסח הוא קורבן ציבור על אף שכל חבורה מקריבה בפני עצמה ולכן אינו נכלל בכלל הימים בהם היחיד גומר בהם את ההלל.

א. האם במילה היחיד גומר בהם את ההלל באו למעט רק את קורבן פסח? או שמא ישנם עוד ימים שציבור אומר בהם הלל?

ב. היחיד גומר בהם את ההלל האם הכוונה שגם כשמתפלל לא במיניין גומר בהם את ההלל?

ג.ומה ביחס להלל של לול פסח שאינו מנוי ב י"ח דברים. מדוע?","205","","4477","True","True","False","","209","93.172.234.113","0","17053","ערכין|י ע"א",""),new Message("17071","17065","בא בכינופיא","25/01/12 00:40","א שבט","תשע"ב","00:40","המכריע","במס' יומא מבואר שפסח נקרא קרבן ציבור לגבי כמה עניינים מכיון שהוא בא בכינופיא. ראה תוס' ברכות דף יד ד"ה ימים. הר"ן מביא תוספתא שבע"פ רק הלויים קראו ולא ישראל, ורש"י בפסחים סד סובר שכולם קראו. עי' אריכות מרתקת בספר חידושי מרן רי"ז הלוי בהל' קרבן פסח.

שאלותיך האחרות הם נידונים רחבים בכל הראשונים החל מתוס' בסוגיא ובמק"א וכלה בכל רבותינו. למעשה יש דעה בפוסקים שבימים אלו גם יחיד מחוייב וממילא מברך גם כשמתפלל ביחידות, (ר"ן שבת יא בשם רמב"ן ועוד, עי' ריטב"א סוכה מד), אבל בימים של חצי הלל (ששת ימי הפסח ור"ח, עניינא דיומא! היום א' שבט) אינו מחוייב מדינא ולא יברך ביחיד אבל ציבור מברכים. ישנה דעה שניה שגם הציבור אינו מחוייב וזה רק מנהג אלא יש דעות לברך על מנהג עי' תוס' בכמה מקומות, ומברכים, ( או לפרסם שהוא ר"ח. תוס' שלנו והראב"ד, ובחוהמ"פ לא מברכים) אבל יש ציבורים שאינם מברכים, (רמב"ם בפי"א מברכות הט"ז) או משיגים אחד שנוהג לברך והוא מוציא את הציבור בברכה ראשונה ואחרונה. ויש מנהג שגם יחיד מברך. המ"ב ממליץ בימים אלו להשתדל ביתר שאת להתפלל עם הציבור כדי להיכנס פחות לבעיה הזו. למי שיקרא זאת הלילה או השכם בבוקר והיתה לו הוה אמינא להתפלל בבית, נא יקח לתשומת לבו!

הנידון הזה תלוי בדיוק בביאור שאלותיך. אם יחיד חייב בימי החצי הלל הרי בא למעט רק ק"פ, ואם יחיד פטור מדינא, הרי זה בא למעט את אלו הימים. כמו כן השאלה היא אם גומר זה הלל שלם לאפוקי חצי או גומר זה קורא,. יחיד גומר בודאי הכוונה שגם ביחיד קורא בברכה. בזה אין חולק.

הלל של ליל הסדר הוא לא דין מוסכם, ואלו שלא נהגו בו הוא בדיוק בגלל שאלתך. האומרים אותו יסודם בקצרה שזו תקנה שונה של הלל. שאינה שייכת להלל הזה. תוכל למצוא החל מעמק ברכה בשם הגרי"ז מבריסק (והיא לו נדפסה במרן רי"ז הל' חנוכה, שהוא דין שירה על נס ולא משום היום), וכלה אצל מוהרי"ד מבוסטון. כל אחד וסגנונו. הר"ן בפ' ערבי פסחים שואל כבר למה לא מנו כאן ליל פסח ועונה שלא מנו הלל דמצוות ולכן לא מנו את ע"פ.

קצרו של ענין הנושא נדוש היטב והרוצה לעמוד על בירורן של דברים יילך לבית המדרש.","199","","4476","True","True","False","","264","212.179.87.180","0","17053","ערכין|י ע"א",""),new Message("17102","17071","אם הבנתי נכון","25/01/12 11:50","א שבט","תשע"ב","11:50","שלמה שטרסברג","הרי שהלל שהוא שירה והודאה על נס שקרה הרי דינו שונה ולכן לא מנו אותו חז"ל כאן ואם אני מנסה להגדיר יותר במה דינו שונה אני מבין שכוונתך שעל אף שהוא רק הלל של מנהג ולא מצד הדין (שהרי כתבת שאינו מוסכם על כולם) אלו שיאמרו אותו יוכלו גם לברך עליו אפילו אם שיטתם כדעת הרמב"ם והשו"ע שעל הלל של מנהג לא מברכים [שהרי גם הספרדים מברכים על ההלל בליל פסח]

לעצם החילוק לא ברור לי מדוע הלל של ליל פסח הוא הלל של שירה על הנס ואילו ההלל של ימי פסח וההלל של חנוכה אינם מוגדרים כהלל של הודאה על הנס ","205","","4476","True","True","False","","268","95.86.121.109","0","17053","ערכין|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);