var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16955;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16955","0","שאלה על דין אישה זבה","22/01/12 16:06","כז טבת","תשע"ב","16:06","יאירה","האם בתקופת המשנה עדיין הבחינו בין טומאת זיבה לבין טומאת נדה? הרי קיים דין מדרבנן, שאומר, כי כל דם, שאישה ראתה נחשב כדם נדה. האם כעת קיים דין של אישה זבה (חוץ מהדם, שיוצא מן הפצע ברחם).","192","","4485","True","True","False","","1122","85.250.25.177","0","0","ערכין|ח ע"א",""),new Message("16957","16955","טעות","22/01/12 16:36","כז טבת","תשע"ב","16:36","המכריע","בנות ישראל החמירו על עצמן שאפילו רואות טיפת דם כחרדל יושבות עליו שבעה נקיים. כלומר מעיקר הדין היו אמורות לנהוג רק נדה, אפילו רואה שבעה ימים ופוסקת, טובלת לערב והיא טהורה. החמירו בגלל החשבונות המסובכים כפי שרואים כאן בסוגיא, וכפי שכמה גדולי עולם טעו בעצמם כמו שכתב הרמב"ן, להחמיר שחוץ ממה שנוהגות נדה, שאפילו ראייה אחת טמאות שבעה (חוץ מחומרות נוספות), נוהגות גם שבעה נקיים כדין זבה. (קרבן אין לנו).

השאלה היא ממתי החלו בחומרה זו. אולי בזמן המשנה זה לא נהג או לא היה נפוץ לגמרי. על כל הפנים המשנה עוסקת בבירור הדין האמיתי.","199","","4485","True","True","False","","177","85.130.221.217","0","16955","ערכין|ח ע"א",""),new Message("16963","16955","אכן הבחינו","22/01/12 20:19","כז טבת","תשע"ב","20:19","דוד כוכב","במסכת נדה דף סו ע"א:
"התקין רבי בשדות: ראתה יום אחד - תשב ששה והוא, שנים - תשב ששה והן, שלשה - תשב שבעה נקיים".

וכתב בחידושי הרשב"א:
"יש מי שגורס התקין רבי בשדות ראתה יום אחד תשב ששה והוא, שנים תשב חמשה והם, שלשה תשב ז' נקיים, וכן היא גם בהלכות הרב אלפסי ז"ל, וכן מצאתיה בחבור הרב אלברצלוני ז"ל משמן של ראשונים, ופי' הוא ז"ל לפי גירסא זו שבאותן הימים היו גם בני הכפרים מכירין קצת בין דם טהור לדם טמא והיו מכירות קצת וסתות אבל לא עיקר הוסתות ולכך די להם בשנים כעיקר נדה דאוריתא אבל אם ראתה ג' חוששות הן לספק זבה...".

כלומר שבימי רבי יהודה הנשיא עורך המשנה עדיין היתה קיימת הבחנה בין נדה לזיבה.

והמשך הגמרא שם:
"אמר ר' זירא: בנות ישראל החמירו על עצמן, שאפילו רואות טפת דם כחרדל - יושבות עליה שבעה נקיים".
כלומר שבימי האמוראים נהגה חומרא זו.","125","","4485","True","True","False","","119","95.86.121.156","0","16955","ערכין|ח ע"א",""),new Message("16965","16955","סיכום הנושא","22/01/12 20:24","כז טבת","תשע"ב","20:24","הראל","בסיכום שכאן.","46","","4485","True","True","False","","350","62.90.255.60","0","16955","ערכין|ח ע"א",""),new Message("16968","16955","הנה","22/01/12 21:39","כז טבת","תשע"ב","21:39","כדי","ברא"ש יש סתירה בזה, דבנדה פ"י סי' ד כתב דבימי רבא לא פשטה תקנת ר' זירא, ואילו בהלכות מקוואות שלו בס"ס לו כתב בפשיטות שפשטה בימיו (וכ"כ התוס' בנדה סז:). וכבר העיר בסתירה זו המעדני יו"ט, ועי' במ"ש שם ושם. ומכאן יש להעיר גם על מ"ש מרן בב"י (יו"ד סי' קצד ס"א לקראת סופו) כדבר פשוט, דבימי חכמי התלמוד לא פשטה תקנת ר"ז, ול"ז מדברי הרא"ש הנ"ל.","249","","4485","True","True","False","","172","93.172.19.62","0","16955","ערכין|ח ע"א",""),new Message("17041","16955","הנה שיעור מקיף מהרב חיים רבי מחולון","24/01/12 14:35","כט טבת","תשע"ב","14:35","roie-99","שאולי יסייע לך
התבקשתי להעביר לכאן את ההודעה מטעם הראל.

כתובות אינטרנט נלוות:
דיני ראיה כתמים והפסק ושבע נקיים","222","","4483","True","True","False","","125","95.86.116.48","0","16955","ערכין|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);