var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1683;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","55"),new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1683","0",""מניין להוקעה שהיא תלייה?"","18/03/10 20:17","ג ניסן","תש"ע","20:17","דוד כוכב","כמו במקומות רבים, הגמרא אינה מבוארת בלא עיון בסיומי הפסוקים.
והרי הגמרא עם השלמות הפסוקים ועם ביאור:

"אמר רב חסדא: מניין להוקעה שהיא תלייה? - דכתיב (שמואל ב כא, ו) וְהוֹקַעֲנוּם לַה' בְּגִבְעַת שָׁאוּל בְּחִיר ה'.
וכתיב (שמואל ב כא, י) וַתִּקַּח רִצְפָּה בַת אַיָּה אֶת הַשַּׂק וַתַּטֵּהוּ לָהּ אֶל הַצּוּר מִתְּחִלַּת קָצִיר {עַד נִתַּךְ מַיִם עֲלֵיהֶם מִן הַשָּׁמָיִם וְלֹא נָתְנָה עוֹף הַשָּׁמַיִם לָנוּחַ עֲלֵיהֶם יוֹמָם וְאֶת חַיַּת הַשָּׂדֶה לָיְלָה}".
הרי שגוויותיהם היו מוצגים תחת כיפת השמים, עד שיכל הגשם לרדת עליהם, העוף לנוח עליהם, והחיה לאוכלם.

"וכתיב (במדבר כה, ד) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה קַח אֶת כָּל רָאשֵׁי הָעָם {וְהוֹקַע אוֹתָם לַה' נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ}".
הרי גם כאן לשון 'הוקעה'. והביטוי "נגד השמש" משמעו תחת כיפת השמים.


בפסוק הבא: (שמואל ב כא, יא) וַיֻּגַּד לְדָוִד אֵת אֲשֶׁר עָשְׂתָה רִצְפָּה בַת אַיָּה פִּלֶגֶשׁ שָׁאוּל.
פירש רד"ק: "ויגד לדוד - כי דבר גדול עשתה... ובדרש ראה כי אשת חיל היתה ולקחה לאשה".

ובירושלמי מסכת יבמות פרק ב הלכה ד
"רבי זריקן בשם רבי חנינה אשת חמיו אסורה מפני מראית העין.
אי תימר תורה, הרי דוד שנשא רצפה בת איה, שנאמר: ואתנה לך את בית אדוניך ואת נשי אדוניך בחקיך".
{אל תאמר שאסורה מהתורה, שהרי דוד נשא את רצפה בת איה שהיתה פילגשו של שאול אבי מיכל אשתו}.

וקשה, מה הראיה מרצפה הפלגש, הרי אמרו לעיל (סנהדרין דף כא.) "מאי נשים ומאי פלגשים? - אמר רב יהודה אמר רב: נשים, בכתובה ובקידושין, פלגשים - בלא כתובה ובלא קידושין", ואינה אשת חמיו!

אלא שלמרות שאין הפלגש מתקדשת לפני כניסתה בקידושי כסף או שטר, הרי היא מתקדשת בכניסתה בקידושי ביאה, "לפי שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות".
וטעם הרמב"ם בהלכות מלכים ד, ד שההדיוט אסור בפילגש, דרב מנגיד {מלקה} מאן דמקדש בביאה (יבמות דף נב. מסכת קידושין דף יב: ).","125","","5166","True","True","False","","1012","192.118.11.112","0","0","סנהדרין|לה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);