var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16791;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16791","0","העיד בן בוכרי ביבנה","17/01/12 06:26","כב טבת","תשע"ב","06:26","הודו_כי_טוב","העיד בן בוכרי ביבנה : כל כהן ששוקל אינו חוטא .
אמר לו רבן יוחנן בן זכאי : לא כן , אלא כל כהן שאינו שוקל חוטא
אלה שהכהנים דורשים מקרא זה לעצמן .


בן בוכרי העיד לא פסק לא אמר דעתו
מה שייך לחלוק על עד ?
מול עדות לא אמורה להיות עדות נגדית ?","207","","4490","True","True","False","","1554","46.117.14.249","0","0","ערכין|ד ע"א",""),new Message("16793","16791","ראה מסכת עדיות במשנה","17/01/12 07:37","כב טבת","תשע"ב","07:37","Almuaddib","","107","","4490","False","True","False","","180","77.127.106.151","0","16791","ערכין|ד ע"א",""),new Message("16841","16791","בשל דברי המכריע - אנסה לפרט:","18/01/12 08:36","כג טבת","תשע"ב","08:36","Almuaddib","מסכת עדיות רצופה ב"העיד..." כגון זו של בן בוכרי.

עדות שכנגדה "אמורה להיות עדות נגדית" - זו עדות במסגרת הליך משפטי. כאן, מדובר על בירור ההלכה.

כמו בשאר המקרים בעדיות, מעיד מישהו - אפילו שני גרדיים משער האשפות - על פסיקה או על מעשה, ומכאן מובעת דעה להלכה.

כאן, העיד בן בוכרי על מעשה.

על כך ענה-חלק רבי יוחנן: מהמעשה של הכהנים, אל תלמד הלכה, משום שכבר אז חלקו עליהם. הם כך סברו, אולם סברתם אינה זו שהתקבלה להלכה - לשיטת רבי יוחנן.","107","","4489","True","True","False","","188","77.127.106.151","0","16791","ערכין|ד ע"א",""),new Message("16830","16793","זו תשובת רבי יוחנן בן זכאי","18/01/12 00:10","כג טבת","תשע"ב","00:10","המכריע","איני יודע למה התכוון אלמואדיב בהפנייתו למשנה. אבל ממה שמובא כאן בסוגיא נראה שבן בוכרי העיד על המציאות שראה שכהנים לא נהגו חובה לעצמם לשקול. ועל זה השיבו ר' יוחנן ב"ז שאכן הם דרשו להנאתן דרשה שאינה נכונה הלכתית. כלומר העובדה שלא שקלו נכונה, אבל לא מוצדקת.","199","","4489","True","True","False","","208","212.179.87.180","0","16791","ערכין|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);