var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16674;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","42"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16674","0","מה הוסיף/לימד המידע הבא?","12/01/12 23:34","יז טבת","תשע"ב","23:34","שיננא","אר''נ בר יצחק:
זכאי אימיה דרב הונא בר סחורה דשני ליה שמעתא בריגלא כשמעתיה


מה בא הדבר ללמדנו?
בשביל מה הוזכר בגמרא?","146","","4512","True","True","False","","992","77.127.16.4","0","0","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16677","16674","כמו בפרקי אבות","13/01/12 01:14","יח טבת","תשע"ב","01:14","דוד כוכב","פרק ב משנה ח: הוּא הָיָה מוֹנֶה שְׁבָחָן... רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה, אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ.

רב נחמן בר יצחק עצמו הגיע לגדלותו בזכות אימו, שציוותה עליו: "כסי רישיך, כי היכי דתיהוי עלך אימתא דשמיא, ובעי רחמי" (מסכת שבת דף קנו ע"ב).

וככתוב:
בֵּן חָכָם יְשַׂמַּח אָב וּבֵן כְּסִיל תּוּגַת אִמּוֹ (משלי י, א),
בֵּן חָכָם יְשַׂמַּח אָב וּכְסִיל אָדָם בּוֹזֶה אִמּוֹ (משלי טו, כ).
ובמצודת דוד: "בוזה אמו - כי דרך נשים לגעגע על בניהן ולמנוע מהם שבט מוסר והבריות מבזין אותם לומר ארור שזה גדל".
כבמסכת כתובות דף מה ע"א:
"סוקלין אותה על פתח בית אביה, כלומר: ראו גידולים שגידלתם".
שהרי עליהם לחנכו ולצוותו, שיקיים:
שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ וְאַל תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמֶּךָ (משלי א, ח).


לרש"י הרבותא היא שתירץ את רבא על פי מימרתו של רבא עצמו שמניין הראוי פוטר, ולכן לא תירץ באופן אחר.
ורבינו גרשום כתב:
"זכאי אימיה דרב הונא בר סחורה. דאע"ג דלא הוה חכם כ"כ ותריץ לו הברייתא לרבא בריגלא לפני רבים וכיון כשתירצה לו כשמעתיה דרבא דאמר מנין הראוי פוטר".
ואכן זו אמירתו היחידה של רב הונא בר סחורה. והוא מופיע עוד פעם אחת בלבד, במסכת חולין דף קז ע"ב, כמשמש את רב המנונא.","125","","4511","True","True","False","","248","95.86.126.60","0","16674","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16681","16677","לא הבנתי מה ענית","13/01/12 07:42","יח טבת","תשע"ב","07:42","שיננא","","146","","4511","False","True","False","","185","77.127.214.208","0","16674","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16698","16681","כוחו של חינוך","15/01/12 00:07","כ טבת","תשע"ב","00:07","דוד כוכב","אענה שוב,
רב נחמן בר יצחק מלמדנו שאשרי יולדתו של רב הונא בר סחורה (=מגיע לה יישר כחך גדול / חזקה וברוכה).
שכן הוא זכה להישג מיוחד בזכות החינוך הטוב שלה. שהיתה מרגילתו לשמש חכמים. (ההשערה בנויה על הגמרא הנ"ל במסכת חולין דף קז ע"ב, וגרסת הגר"א במסכת שבת דף כג ע"ב: "דמוקיר רבנן - הוא גופיה הוי צורבא מרבנן", והמגן אבות לרשב"ץ על אבות פרק ב משנה ח: "אשרי יולדתו שגרמה לו יתרון על חביריו שלא שמע לעולם מיום שנולד אלא דברי תורה". ובברטנורא: "מיום שנולד לא הוציאה ערשתו מבית המדרש כדי שלא יכנסו באזניו אלא דברי תורה").
ומהו ההישג,
רב הונא בר סחורה לא היה כלל בין האמוראים המפורסמים והמוכשרים, בלשון המעטה.
ולמרות זאת הצליח ליישב קושיה על גדול האמוראים (לפחות מבחינת מספר דבריו בגמרא).
ולא סתם יישב, אלא דוקא לפי שיטת רבא עצמו. דבר שמעלה את שבח היישוב.
ולא סתם בשיעור צנוע בבית המדרש אלא קבל עם ועולם בזמן שהציבור הרחב באים ללמוד ולשמוע. ואילולא התירוץ היה רבא נכלם ברבים, כבמסכת תענית דף ט ע"ב: "רב שימי בר אשי הוה שכיח קמיה דרב פפא, הוה מקשי ליה טובא. יומא חד חזייה דנפל על אפיה, שמעיה דאמר: רחמנא ליצלן מכיסופא דשימי. קביל עליה שתיקותא, ותו לא אקשי ליה".","125","","4509","True","True","False","","142","212.76.102.85","0","16674","בכורות|ס ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82962);