var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16659;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16659","0","שאלה על "התנהלות" המו"מ בגמרא","12/01/12 08:11","יז טבת","תשע"ב","08:11","שיננא","אמר רבא עשירי מאליו הוא קדוש
מנא ליה לרבא הא
אילימא מהא דתניא אין לי אלא שקרא שמו עשירי לא קרא שמו עשירי מנין ת''ל עשירי יהיה קדש מ''מ - ודלמא עשירי הוא דלא קרייה קדש קרייה
אלא מהא דתניא קרא לתשיעי עשירי ויצא העשירי ולא דבר התשיעי נאכל במומו והעשירי מעשר - ודלמא שאני התם דאיברר ליה עשירי, אי נמי דאחוי עילויה
אלא מהא דתניא קרא לתשיעי עשירי ומת עשירי בדיר תשיעי נאכל במומו וכולם פטורין מ''ט כולם פטורים לאו משום דקדש ליה עשירי - ודלמא דאיפטרו במנין הראוי דהאמר רבא מנין הראוי פוטר
אלא מהא דתניא קרא לתשיעי עשירי ונשתייר עשירי בדיר התשיעי נאכל במומו והעשירי מעשר.


שאלתי עקרונית להרבה סוגיות בש"ס, אך אני מנצל את הדוגמא הספציפית של היום:
למה הגמרא לא מביאה את ההוכחה החד משמעית כבר בהתחלה?
למה הגמרא מביאה בהתחלה הוכחות רעועות, שלפעמים ברור שניתן בקלות לדחות, ורק לבסוף מביאה את ההוכחה החד משמעית?","146","","4491","True","True","False","","886","77.127.16.4","0","0","בכורות|נט ע"א",""),new Message("16660","16659","אופייני, השואל הוא העונֶה","12/01/12 12:00","יז טבת","תשע"ב","12:00","דוד כוכב","הגמרא רוצה להציג את הסיבות לכך שלא ניתן להוכיח את דינו של רבא מהברייתות הראשונות.","125","","4491","True","True","False","","86","213.151.60.164","0","16659","בכורות|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);