var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16543;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16543","0","מקור נוסף (לכאורה) לברכת הפירות","05/01/12 15:18","י טבת","תשע"ב","15:18","לומד א","בדף לה הגמרא דנה מניין לברכת הפירות, והנה לכ' יש מקור שאותו הגמרא לא מביאה:
בפרשת ויחי (מט, כא) כתוב "נפתלי איילה שלוחה הנותן אמרי שפר" ותרגם אונקלוס-
"נפתלי בארע טבא יתרמי עדביה ואחסנתיה תהי מעבדא פירין יהון מודן ומברכין עליהון" וצ"ע מדוע לא הובא בגמרא.","250","","4502","True","True","False","","1077","213.151.36.118","0","0","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16548","16543","לענ"ד","05/01/12 22:26","י טבת","תשע"ב","22:26","כדי","משום דאיכא למידחי כדדחי לבסוף 'דלאו בר נטיעה כגון בשר ביצים ודגים מנ"ל'. ואם הקושיא, דאכתי הו"ל לאיתויי הא ולמידחי, זה אינו כ"כ קשה, וכמובן. ועי' תוס' שבת (מג.) ד"ה כופה ובתוס' זבחים (צא.) ד"ה תא שמע. ודו"ק.","249","","4502","True","True","False","","152","89.139.54.27","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16555","16543","תירוץ","06/01/12 14:36","יא טבת","תשע"ב","14:36","לומד א","במחשבה שנייה חשבתי שאולי אין ללמוד מגילויי מילתא שנהגו לברך, על החובה לברך. (כמו שמצינו בברית מילה ובגיד הנשה, שחייובם אינו מכח שנהגו בהם האבות, אלא מכח הציווי שחזר הקב"ה וציווה)","250","","4501","True","True","False","","82","213.151.36.118","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16550","16548","א"נ","06/01/12 00:10","יא טבת","תשע"ב","00:10","דוד כוכב","יש לדחות שאינו חובה, אלא מידה נאה של נפתלי לברך.","125","","4501","True","True","False","","115","213.151.62.73","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16551","16550","יעויין בריטב"א ברכות","06/01/12 04:34","יא טבת","תשע"ב","04:34","המכריע","דומני דף מז, בסוגיא דפירות גינוסר שדן בזה. ואגב יש לפרש את התרגום שהכונה לברכה אחרונה ואמנם יהא ראיה להשיטות דמעין ג' דאורייתא.","199","","4501","True","True","False","","133","85.130.221.217","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16553","16551","הנראה","06/01/12 10:30","יא טבת","תשע"ב","10:30","דוד כוכב","לאחר שלמדנו את חובת הברכה מפסוקים אחרים פשיטא שניתן להעמיד כך גם את התרגום (ולא במקרים של חובה שהיא רק מדרבנן). כוונתי שלולא הפסוקים האחרים לא ניתן היה להוכיח מפסוק זה חובה לברך, גם לפירוש התרגום.","125","","4501","True","True","False","","104","213.151.62.73","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16554","16551","תודה","06/01/12 13:34","יא טבת","תשע"ב","13:34","לומד א","כוונתך לריטב"א מד א שמזכיר אונקלוס זה, אמנם איננו מביא זאת בתור מקור.","250","","4501","True","True","False","","52","213.151.36.118","0","16543","ברכות|לה ע"א",""),new Message("16568","16555","כוונתך ודאי","08/01/12 10:54","יג טבת","תשע"ב","10:54","כדי","לדברי הרמב"ם בפיה"מ ס"פ גיד הנשה. ועי' בחידושי המהרי"ץ חיות (ברכות יג.). ומיהו יש להעיר, ממה שמצינו בכתובות (נז:) דלמדו למה שנותנין י"ב לבתולה מהמעשה עם רבקה. וכן ברשב"ם ב"ב (קכ.) ובתוס' קידושין (נב.) דלמדו מלא יעשה כן במקומנו. ועי' תוס' מו"ק (כ.) גבי שבעת ימי אבלות אי ילפינן מיוסף.וע"ש (כא.) לגבי חיוב קריעה, ושם: ודילמא מילתא יתירתא הוא דעבד. ועניין זה אי ילפינן מקודם מתן תורה, הוא ענף גדול בתורה שרבו פארותיו, ואיו כאן המקום להאריך בזה.","249","","4499","True","True","False","","187","93.172.185.115","0","16543","ברכות|לה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);