var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16526;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16526","0","טומטום שיש לו זקן","04/01/12 23:22","ט טבת","תשע"ב","23:22","מתפעל","הגמרא דנה לגבי טומטום אם מייבם ואם קידושיו קידושין וכו'.
הגמרא אומרת שאנו גם מסופקים אולי הוא נקבה שזו גם אופציה שצריך לקחת בחשבון למשל לענין בכורה. על הצד שהוא נקבה, הוא לא קדוש כלל.

נשאלת השאלה, אם אנו רואים שגדל לו זקן וכן כל מבנה גופו נראה כגבר, הרי יש כמה וכמה מאפיינים כאלו שניתן לזהות בקלות, האם זה ישנה את הדין? הגמרא כלל לא מתייחסת לשאר גופו.
ואולי באמת צריך לומר שהגמרא מדברת בנער צעיר שעדיין אין לו זקן או שיש לו זקן מאד דליל, רק כמה שערות כך שעדיין ניתן להסתפק, אבל אם באמת הוא יותר מבוגר ויש לו זקן ומבנה גוף גברי, אכן לא נסתפק בנקבה.
האם יש מי שדן בכך?","148","","4498","True","True","False","","1142","95.86.112.162","0","0","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16527","16526","איני יודע,","05/01/12 00:04","י טבת","תשע"ב","00:04","כדי","אם יש מי שדן בכך, אך נראה לומר ע"פ הסברא שהעלתה הגמ' בסמוך דהואיל ואישתני אישתני, והכ"נ כאן, סימנים כגון אלו אינם ראיה די"ל הואיל ואישתני אישתני.","249","","4497","True","True","False","","186","89.139.54.27","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16529","16526","יתכן זקן גם לאשה","05/01/12 01:14","י טבת","תשע"ב","01:14","דוד כוכב","מסכת קידושין דף לה ע"ב: "תניא: זקן האשה והסריס שהעלו שער - הרי הן כזקן לכל דבריהם".
תוספתא מסכת נגעים פרק ד הלכה ז: "זקן האשה, זקן הסריס".
ירושלמי מסכתות כתובות פרק ז הלכה ד; וקידושין פרק ב הלכה ד: "הרי זקן הרי נוי באיש ומום באשה".

גם שאר הסימנים, בכוחם להגדיר אשה כאיילונית אך עדיין דינה כאשה לכל דבר.","125","","4497","True","True","False","","134","213.151.62.73","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16536","16527","הואיל ואישתני נתון במחלוקת","05/01/12 10:38","י טבת","תשע"ב","10:38","מתפעל","מה לפי מ"ד שלא אמרינן הואיל ואישתני, האם לשיטתו כשיש זקן פנים אזי לא נסתפק בנקבה?","148","","4497","True","True","False","","266","94.188.248.67","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16537","16529","יתכן ויש כמה שערות לאשה","05/01/12 10:40","י טבת","תשע"ב","10:40","מתפעל","אבל זקן עבות היורד על פי מידותיו בודאי שאין בעולם לאף אשה.
וקשה לי להאמין שהיה מקרה כזה בהיסטוריה.","148","","4497","True","True","False","","258","94.188.248.67","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16538","16537","זקן עבות בוודאי גם אין לאף טומטום","05/01/12 11:28","י טבת","תשע"ב","11:28","Almuaddib",".","107","","4497","True","True","False","","134","81.218.141.168","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16539","16538","מי אומר?","05/01/12 11:53","י טבת","תשע"ב","11:53","מתפעל","בא אשאל שאלה אחרת
הרי הגמרא מדברת על טומטום שנקרע ונמצא זכר.

האם טומטום שכזה לא יכול להוליד?","148","","4497","True","True","False","","267","94.188.248.67","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16540","16539","זוהי המחלוקת כאן","05/01/12 11:57","י טבת","תשע"ב","11:57","כדי","האם חשיב כסריס. ועי' ביבמות (פג:): א''ר אמי: מאי עביד ליה רבי יהודה לטומטום דבירי דאותבוה אבי כורסיה ואיקרע ואוליד שבע בנין. ור' יהודה א''ל: חזר על בניו מאין הם .","249","","4497","True","True","False","","161","89.139.54.27","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16542","16539",""מי אומר" - זו השאלה שהפניתי אליך","05/01/12 14:58","י טבת","תשע"ב","14:58","Almuaddib","אתה קבעת למעלה כי "זקן עבות היורד על פי מידותיו בודאי שאין בעולם לאף אשה."

ולכך מופנית שאלתך שלך: מי אומר?","107","","4497","True","True","False","","167","81.218.141.168","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16544","16542","השכל הישר אומר","05/01/12 16:13","י טבת","תשע"ב","16:13","מתפעל","אתה סבור שיש כזה דבר בעולם?","148","","4497","True","True","False","","229","94.188.248.67","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16545","16542","חוץ מזה","05/01/12 16:16","י טבת","תשע"ב","16:16","מתפעל","איזה חכם בשם: מואדיב גם אמר זאת לעיל.

שכך הוא כתב: "זקן עבות בודאי גם אין לאף טומטום".

היינו, לא רק לאשה אין בודאי, אלא גם לטומטום אין. הרי שיש לי הסכמה להנחה שלי מחכם ידוע בפורום.","148","","4497","True","True","False","","263","94.188.248.67","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16546","16545","מצאנו מקרה אף יותר מרחיק לכת","05/01/12 18:35","י טבת","תשע"ב","18:35","כדי","עי' בשו"ת גנזי יוסף (ס' לב) שדן במקרה זר ביותר שכנראה כן היה במציאות. וגם בשו"ת ציץ אליעזר חכ"ב (סי' ב) דן בזה, ומובן מהשאלה שם, דהכי הוה עובדא. ע"ש.","249","","4497","True","True","False","","170","89.139.54.27","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16552","16546","משונה ביותר","06/01/12 09:31","יא טבת","תשע"ב","09:31","מתפעל","אמנם לא מזכיר שם האם אותה אשה/איש החלה להצמיח זקן.

האם בציץ אליעזר מדבר לגבי זקן הפנים?","148","","4496","True","True","False","","279","95.86.97.128","0","16526","בכורות|מב ע"ב",""),new Message("16557","16552","אמנם לא התייחס להדיא לזקן","07/01/12 18:36","יב טבת","תשע"ב","18:36","כדי","אך בתוך התשובה ישנן לשונות כמו: "אשה זאת אית לה סימנין הרבה שהוא גבר בחוש הראות לעיני הכל"; "גבר שנהפך לגמרי לאשה" (במקרה ההפוך), וכיוצא באלו.","249","","4495","True","True","False","","145","93.172.185.115","0","16526","בכורות|מב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);