var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16493;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16493","0","מה סברת רבנן (וכדאמרינן במערבא)?","03/01/12 20:50","ח טבת","תשע"ב","20:50","שאינו יודע לשאול","... אין בעלמא רבי כללי ופרטי דריש והכא כדתנא דבי רבי ישמעאל דתנא דבי רבי ישמעאל {ויקרא יא-ט} במים במים שתי פעמים אין זה כלל ופרט אלא ריבה ומיעט
ורבנן אמרי כדאמרינן במערבא כ''מ שאתה מוצא שתי כללות הסמוכים זה לזה הטל פרט ביניהם ודונם בכלל ופרט


שיטת רבי מובנת:
בדרך כלל הוא דורש כלל ופרט וכלל, אך במקרה ששתי הכללות סמוכים זה לזה, אז הוא דורש אותם בריבוי ומיעוט (היינו: בדרגה גבוהה יותר).

אבל שיטת חכמים (וכדאמרינן במערבא):
מה ההגיון של שיטתם?
מדוע לשיטתם אין הבדל אם התורה כתבה את שתי הכללות סמוכים (ולאחריהם הפרט), או לא סמוכים (שביניהם הפרט)?
שהרי אם אין הבדל - אז מדוע התורה נקטה פעם בדרך זו ופעם בדרך זו?","48","","4498","True","True","False","","980","84.228.41.108","0","0","בכורות|נא ע"א",""),new Message("16498","16493","לשאלתך","03/01/12 21:51","ח טבת","תשע"ב","21:51","דוד כוכב","מדוע התורה נקטה פעם בדרך זו ופעם בדרך זו?

בגלל אילוצים אחרים של תוכן הענין וכדומה.

למשל,
בדוגמא שבגמרא בויקרא יא, ט אֶת זֶה תֹּאכְלוּ מִכֹּל אֲשֶׁר בַּמָּיִם כֹּל אֲשֶׁר לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת בַּמַּיִם בַּיַּמִּים וּבַנְּחָלִים אֹתָם תֹּאכֵלוּ.

המילה "במים" השניה אין כל כך אפשרות לשים אותה בסוף הפסוק, כי קודם עוסקים בסוג הדג ורק לבסוף במיקומו.","125","","4498","True","True","False","","102","213.151.62.73","0","16493","בכורות|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);