var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16358;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","42"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16358","0","חלל בן כהן","01/01/12 14:02","ו טבת","תשע"ב","14:02","כדי","נחלקו בגמרא בחלל בן כהן שמת אביו תוך ל' יום, דלר"ח חייב לפדות עצמו שהרי לא זכה אביו בפדיונו, ולרבר"ה אינו חייב משום דמצי אמר ליה אתינא מכח גברא דלא מצית לאשתעויי דינא בהדיה.
ומקשינן מדתנן נתגיירה מעוברת דחייב בנה לפדות עצמו ואע"ג דמצי אמר ליה אתינא וכו', ומשני דשאני עכו"ם דלית ליה חייס.
וקשה, לותיב ליה מסיפא דמתני' בספק בן ט' לראשון או בן ז' לאחרון דחייב לפדות עצמו, ואמאי הא מצי אמר ליה וכו', דכל חד טעין איני אביו, וכאן לא שייך תירוץ הגמרא דשאני עכו"ם. ודוחק לחלק בין 'לא מצי לאשתעויי דינא בהדיה' מצד סוג הגברא לבין היכא שהסיבה היא משום ספק במציאות כי הכא, דסוף סוף אתי מכח גברא דלא מצי לאשתעויי בהדיה.","249","","4501","True","True","False","","862","46.116.96.209","0","0","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16362","16358","אולי ההבדל שכהן אחר אינו בר טענה נגד האב","01/01/12 15:01","ו טבת","תשע"ב","15:01","קותי","הכהן לכן גם אין לו טענה נגד הבן
בגוי, הגוי אינו בר חיוב כלל ממילא נופל החיוב על הבן
בספק בן ז' בן ט' הכהן טוען וכל אחד טוען טענה נגדית ולכן נשאר החיוב על הבן

לכן הקושיא רק ממתגיירת ששם הצד השני שותק כמו הכוהן ובכל זאת חייב בפדיון","217","","4501","True","True","False","","165","89.139.223.100","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16371","16358","אינו כל כך דוחק לחלק כך","01/01/12 23:18","ו טבת","תשע"ב","23:18","דוד כוכב","או במילים קרובות החילוק הוא כך,
כהן ועכו"ם פטורים לגמרי. הכהן יכל כבר לפדות ולזכות בכסף, והעכו"ם שבהו"א, פטור לגמרי.
ואילו בספק בן ז' או ט', האב (יהיה מי שיהיה) ודאי חייב, אלא שהוא "הצליח" להתחמק. לפחות זה שבא מכוחו נמצא לפנינו.

דומה לזה בסוגיה שבעמוד הבא דליכא מידי דלדידיה לא מצי תבע ליה ולערב מצי תבע ליה.
אבל אם הלווה נעלם ודאי ניתן לתבוע את הערב כשהוא מודה, כי הלוה בגופו חייב היכא דאיתיה.
ובכח סברה זו חלקו התומים הקצות והנתיבות על הש"ך בחושן משפט סימן מט ס"ק כ.","125","","4501","True","True","False","","120","31.44.139.93","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16386","16358","המממ","02/01/12 09:31","ז טבת","תשע"ב","09:31","Almuaddib","יש הבדל מהותי בין בנה של מי שנישאה בטרם חלפו 3 חודשים, לבין בנו של כהן או גוי.

אצל בנה של הנישאת לפני תום 3 חודשים, ודאי שהבן הוא בכור החייב בפדיון, אלא שאין הכהן יודע מאיזה אב לתבוע - והמוציא מחברו עליו הראיה.

כלומר - אין ספק שהילד היה ילד שאביו מחוייב לפדותו.


מה שאין כן בבנו של הגוי, שאינו מחוייב בפדיון כלל, ולא הספק הוא הבעיה.","107","","4500","True","True","False","","178","81.218.141.168","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16366","16362","א"א לומר כן","01/01/12 17:07","ו טבת","תשע"ב","17:07","כדי","דעיין ברש"י ד"ה אמאי, דמוכח ממנו דאף שיש טענה כלפי האב אלא דבסופו של דבר לא ציית דינא, בכ"ז חשיב כלא מצי לאשתעויי בהדיה. ואם כי דברי רש"י מוקשים כשלעצמם (כמו שהעיר הרש"ש), מ"מ מוכח ממנו עניין זה.","249","","4501","True","True","False","","155","89.139.54.27","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16373","16371","איני מבין,","01/01/12 23:41","ו טבת","תשע"ב","23:41","כדי","הא כבר הוכחתי מלשון רש"י (גבי לא ציית דינא) כנגד חילוק זה.","249","","4501","True","True","False","","144","89.139.54.27","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16380","16373","וגם הבאתם","02/01/12 08:18","ז טבת","תשע"ב","08:18","דוד כוכב","את דברי הרש"ש: "רש"י ד"ה אמאי. אתינא כו' דלא ציית דינא. תימה דאפילו ציית וכי דין הוא דישלם?!".
לכן כדי שלא לדחות את דברי רש"י צ"ל שאין כוונתו בדוקא 'ציית' דינא, אלא 'שייך' בדינא דפדיון.
א"נ כל כוונת רש"י לפרש מידי בהו"א, כאשר פשיטא שמיד תעקור הגמרא הבנה זו בתירוץ: "שאני עובד כוכבים - דלית ליה חייס" ולכן אינו שייך כלל במצוה, אפילו נתגייר.","125","","4500","True","True","False","","130","213.151.62.73","0","16358","בכורות|מז ע"ב",""),new Message("16388","16386","לרב דוד ולAlmuaddib","02/01/12 10:46","ז טבת","תשע"ב","10:46","כדי","לרב דוד - מה שכתב בתירוץ הראשון, הדוחק ניכר מתוכו.
ומה שרצה לומר דלמסקנה לא קאי הכי, אמת שכן הוא, אך מ"מ מהה"א נלמד לגדר 'לא מצי לאשתעויי בהדיה' דלאו דווקא מי שאינו מחוייב, אלא גם מי שלא משלם בפועל.

ולAlmuaddib (אחר המחילה -מה פשר השם הזה?) - חלל בן כהן גופיה הוי סתירה לדבריך, שהרי גם כאן הכהן חייב לפדותו אלא שפדיונו לעצמו, ובכ"ז אמרינן לא מצית.","249","","4500","True","True","False","","182","89.139.54.27","0","16358","בכורות|מז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);