var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16218;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16218","0","אמר רב :משה רבינו עשר אמות היה","28/12/11 08:04","ב טבת","תשע"ב","08:04","הודו_כי_טוב","אמר ליה רב שימי בר חיה לרב : אם כן עשיתו למשה רבינו בעל מום דתנן :
גופו גדול מאבריו או קטן מאיבריו !


מהסוגיה העוסקת בגובהו של משה רבינו עולה בבירור שמשה רבינו לא היה בעל מום.
אבל - משה רבינו היה כבד פה וכבד לשון - האם אין זה נחשב למום?
","207","","4506","True","True","False","","1065","46.117.14.249","0","0","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16228","16218","היכן יש מום כזה?","28/12/11 11:04","ב טבת","תשע"ב","11:04","המכריע","אנחנו מדברים על מום שפוסל לעבודה, ואילו כבדות פה גם אם נניח שזה מין גמגום אין זה פוגם ביפי מראהו של האדם ולא בכשירותו לעבודת יד ולכן זה לא ברשימת המומין לא בתורה ולא במשנה ולכן היה משה כשר לעבודה בשבעת ימי המילואים וי"א דהיה לו דין כהן גדול גם לאחר הקמת המשכן, וגם היה ראש הסנהדרין אף דבע"מ פסול לסנהדרין.

אגב בראשונים מבואר שבכוונה היה משה כבד פה כדי שלא יאמרו שהיה לו כושר שכנוע ולמעשה הוא עשה שטיפת מוח. לכן היה דיבורו מתנהל בכבידות כדי שיידעו שדבריו היו משכנעים בעצמותם.","199","","4506","True","True","False","","210","85.130.221.217","0","16218","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16259","16218","משה כבר נתרפא כששימש במשכן","29/12/11 06:44","ג טבת","תשע"ב","06:44","דוד כוכב","דברים רבה (ליברמן) פרשת דברים:
[ז.] ד"א אלה הדברים, אתמול היה אומ' לא איש דברים אנכי (שמות ד' י'), ועתה אמ' אלה הדברים, משל לסוחר מוכר ארגמן, קרא לו המלך, אמ' לו יש לך ארגמן, אמ' לו לא, אמ' לו והלא שמעתי שאתה מוכר ארגמן, א"ל המוכר לגבי דידך אין סחורתי חשובה, לכך אמרתי לך אין לי ארגמן, כך אמ' משה להקב"ה לגבי דידך לא איש דברים אנכי, אכן הוא בעל דברים כשמדבר לישר', לכך אמ' אלה הדברים.

דבר אחר, אלה הדברים, אתמול היה אומר לא איש דברים אנכי, וא"ר אלעזר אתמול היה פסילוס, ועכשיו הוא אומ' אלה הדברים, אמ' שלמה מרפא לשון עץ חיים (משלי ט"ו ד'). א"ר אחא אם לשונך חוכך אשון אותו בד"ת והוא מתרפא, צא ולמד ממשה שהיה פסילוס, ובשביל שנתעסק בתורה נתרפא לשונו, [אתמול] לא איש דברים אנכי, [עכשיו] (והוא) [הוא] אומ' אלה הדברים, הוי מרפא לשון עץ חיים.



דברים רבה (וילנא) פרשת דברים פרשה א
א ...ר"ל אמר... הרי משה עד שלא זכה לתורה כתיב בו (שם /שמות/ ד) לא איש דברים אנכי, כיון שזכה לתורה נתרפא לשונו והתחיל לדבר דברים מנין ממה שקרינו בענין אלה הדברים אשר דבר משה.

ז ד"א אלה הדברים אמר ר' תנחומא למה"ד לאדם שהיה מוכר ארגמן והיה מכריז הרי ארגמן הציץ המלך ושמע את קולו קרא אותו וא"ל מה אתה מוכר א"ל לא כלום א"ל אני שמעתי את קולך שהיית אומר הרי ארגמן ואתה אומר לא כלום א"ל מרי אמת ארגמן הוא אלא אצלך אינו כלום, כך משה לפני הקדוש ברוך הוא שברא את הפה ואת הדיבור אמר (שם /שמות/ ד) לא איש דברים אנכי אבל אצל ישראל כתיב בו אלה הדברים.
","125","","4505","True","True","False","","255","95.86.105.232","0","16218","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16230","16228","רק דבריו האישיים אמר בכבדות","28/12/11 11:12","ב טבת","תשע"ב","11:12","קותי","דבר ה' נאמר ברהיטות בדיוק מה שה' אמר מילה במילה
ולא שייך כוח שיכנוע","217","","4506","True","True","False","","171","89.139.223.100","0","16218","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16232","16228","שנוי במחלוקת","28/12/11 11:47","ב טבת","תשע"ב","11:47","כדי","מה שהנחת שכוונת הגמרא רק על מום הפוסל לעבודה, עי' למהרש"א בח"א לסוטה (יב:) שדעתו אינה כן.","249","","4506","True","True","False","","166","85.250.116.160","0","16218","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16240","16228","ומה עם ברכת הכוהנים","28/12/11 15:13","ב טבת","תשע"ב","15:13","הודו_כי_טוב","האם הברכה לא צריכה להיאמר בנועם ללא גמגום ?
חוץ מזה לפי המדרש הוא נכבה בלשונו
בהיותו בבית פרעה כתינוק וזה מום פיזי שאינו עובר","207","","4506","True","True","False","","170","46.117.14.249","0","16218","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16241","16240","המממ","28/12/11 15:22","ב טבת","תשע"ב","15:22","Almuaddib","1.
ראשית, גם אם האגדה שמה גחלים בפיו של משה רבנו התינוק, אין זה אלא מדרש בלבד. בתורה אין אזכור של הגורם לכך שהיה מרע"ה כבד פה וכבד לשון, ואין מדרש יוצא מכדי מדרשותו.

2.
שנית, גם אם אכן היתה כוויה בלשונו של כהן, אין זה מהמומים הפוסלים לעבודה - וכפי שראינו. רשימת המומים הפוסלים היא רשימה סגורה, ואין להוסיף עליה מה שאין בה. אם רוב המדבר של לשון מוזכר - לא מצאנו שכוויה, אפילו כזו הפוגעת ביכולת הדיבור, נחשבת למום.","107","","4506","True","True","False","","181","81.218.141.168","0","16218","בכורות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);