var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16173;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16173","0","דינים העולים לדף מא","26/12/11 01:15","ל כסלו","תשע"ב","01:15","המכריע","זנב העגל – שאינה מגיעה לערקוב, דהיינו לקפץ העליון (שכנגדו בגמל ניכר).

מא.

כל המומין מתחילת הפרק עד כאן – הבכור נשחט עליהן וכ"ש דמוקדשין נפדין עליהן.
ואף אלו שנשנו בלשון יחיד הלכה כמותם.

ואלו שאין שוחטין עליהן במקדש ולא במדינה;
חורוור והמים שאינם קבועים.
חוטין הפנימיות שנפגמו או נגממו ולא נעקרו.
בעל גרב, והיינו לח מבפנים ומבחוץ. אבל יבש בפנים ובחוץ ואפילו יבש רק בפנים, מום גמור.
בעל חזזית, והיינו חזזית דעלמא. אבל חזזית המצרית, הוי מום גמור.
בעל יבלת. והיינו יבלת בלבן שבעין עם שער. (שאר אופני יבלת, ראה בעמ' ב' הקודם).
זקן חולה ומזוהם.
רובע ונרבע ונוגח (שהמית). והיינו ע"פ ע"א או בעלים. (בתרי, נסקל ואסור בהנאה).

טומטום. לכו"ע ספק זכר ונקיבה. ול"ה מום. ואסור מספק בגיזה ועבודה, ואין לוקין ואין ניתן לכהן.

אנדרוגינוס לת"ק הוי ספק זכר או נקיבה, ול"ה מום (דאין חרוץ במקום בשר). ודינו כטומטום.
לר' ישמעאל הוי מום ונשחט במדינה. (לגירסתינו הוא מדין חרוץ אבל מחקו הפיסקה וייתכן דלדידיה הוי מום בלא דין חרוץ). ואסור בגיזה ועבודה. ומספקא לן אליביה אי הוי זכר ולוקין על גיזה ועבודה וניתן לכהן, או דהוי ספק זכר ולא לוקין ולא ניתן לכהן.
לחכמים בתראי הוי בריה בפני עצמה ואין מתקדש בבכורה ומותר בגיזה ועבודה.
נעבד ומוקצה – פסולין להקרבה. (ומסתמא אין נשחט במדינה, דל"ה מום).

מא:

בעולה – פסול נקיבה טומטום ואנדרוגינוס. טומטום הוא מדין ספק לכו"ע והוי ספק קדוש. (עי' מב.)
אנדרוגינוסלת"ק הוא ספק כטומטום ולא איירי ביה קרא.
לרי"ש להצד דהוי ספק, ע"כ פסול מספק ולא איירי ביה קרא, ולהצד דהוי זכר, מיעטיה קרא מגזיה"כ.
לחכמים בתראי הוי בריה בפ"ע ומיעטיה קרא (או מחד זכר או מזכר יתירא).","199","","4512","True","True","False","","933","212.179.87.180","0","0","בכורות|מא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);