var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16000;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16000","0","ב"ש-ב"ה-ר"ע - למה לא מחלוקת משולשת?","17/12/11 19:20","כא כסלו","תשע"ב","19:20","שיננא","מתני' בש''א לא ימנה ישראל עם הכהן לבכור וב''ה מתירין ואפי' עובד כוכבים:
גמ' מתני' מני ר''ע היא דתניא בכור אין נמנין עליו אלא חבורה שכולה כהנים דברי בית שמאי וב''ה אומרים אפילו זרים רבי עקיבא מתיר אפי' עובד כוכבים

רש"י: מתני'. דשרי עובד כוכבים באכילת בכור מני ר' עקיבא היא דמתיר אליבא דב''ה קאמר ר' עקיבא דבית הלל מתירין אפי' עובד כוכבים:


מה ההכרח לבאר את הברייתא שבגמרא שר"ע מביא מסורת שניה בדעת ב"ה,
למה לא נאמר בפשטות - שיש כאן בברייתא 3 תנאים שנחלקו: ב"ש, ב"ה, ר"ע?

[אני יודע שר"ע מאוחר בכמה דורות לב"ש וב"ה, אך עדיין אפשרי לטעון שעורך הברייתא ליקט 3 דעות]","146","","4517","True","True","False","","1006","77.126.55.134","0","0","בכורות|לב ע"ב",""),new Message("16003","16000","כלל גדול","17/12/11 21:06","כא כסלו","תשע"ב","21:06","כדי","בידינו- אפושי פלוגתא לא מפשינן (וכה"ג בתוס' נדה ח.), וכיוון שאם נאמר שר"ע היא דעה שלישית, ע"י כך יתרבו הדיעות, עדיף לנו לומר שהוא עוד דיעה בדעת ב"ה.","249","","4517","True","True","False","","202","85.250.116.160","0","16000","בכורות|לב ע"ב",""),new Message("16005","16003","הכרח מהסוגיא","17/12/11 21:55","כא כסלו","תשע"ב","21:55","המכריע","הרי במשנה שנינו בדעת ב"ה שמתירים אף לגויים, ובברייתא שנינו דב"ה מתירין רק לזרים, וא"כ קשיא דב"ה אב"ה, ולכן מסתבר שר"ע דברייתא בא לפרש את ב"ה ואז מתני' מייתי לדברי ב"ה בשיטת ר"ע וא"צ להכלל הנכון לכשעצמו דאפושי פלוגתא לא מפשינן.","199","","4517","True","True","False","","149","212.179.87.180","0","16000","בכורות|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);