var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15820;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15820","0","בקשה לביאור פשט הגמרא","06/12/11 22:56","י כסלו","תשע"ב","22:56","שאינו יודע לשאול","גופא
בר פדא אמר טומאה חמורה עד לגר וטומאה קלה עד לכלב
ורבי יוחנן אמר אחת זו ואחת זו עד לכלב
מ''ט דבר פדא דכתיב לא תאכלו כל נבלה לגר וגו' הראויה לגר קרויה נבילה ושאינה ראויה לגר אינה קרויה נבילה...


לא מובן לי איך הלימוד שהגמרא מביאה מהפסוק "לא תאכלו כל נבלה לגר וכו'" מסביר את שיטת בר פדא. - איך מוצאים בפסוק זה חילוק בין טומאה חמורה (משא) לבין טומאה קלה (מגע)?","48","","4527","True","True","False","","1053","84.229.19.88","0","0","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15827","15820","הצעה להסבר","07/12/11 07:56","יא כסלו","תשע"ב","07:56","עציוני","בפסוק זה אכן אין חילוק בין טומאת מגע ומשא. הלימוד של ר"פ מן הפסוק רק בא להראות שקיים גדר של "ראוי לגר". מכיוון שבפסוקים אחרים מופיע השיעור של אכילת כלב (לכלב תשליכון אותו), על כרחינו שלענינים שונים יש שיעורים שונים, וסביר לחלק בין טומאה חמורה שבה הנבילה צריכה להיות "יותר נבילה" לבין טומאה קלה שבה אפילו במצבים יותר רחוקים נחשבת נבילה. (יש גם סברות בכיוון ההפוך כמובן).","159","","4526","True","True","False","","194","93.173.162.0","0","15820","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15828","15827","טומאה חמורה וקלה","07/12/11 08:23","יא כסלו","תשע"ב","08:23","המכריע","כשנבילה אינה ראויה לגר, היא נטהרת לא רק ממשא אלא גם ממגע, ראה רמב"ם הלכות שאר אבות הטומאות (א יד). נבילה נקראת טומאה חמורה בגלל שיש בה גם משא. וטומאת אוכלין נקראת קלה (ראה רבנו גרשום כאן וראשונים בכמה מקומות),
אלא שלמעשה זה רק בסרוחה מעיקרה, כי אם היתה הנבילה ראויה בתחילתה הרי גם כשמסריחה ונפסלת מאכילת גר עדיין מטמאה טומאת אוכלין משום מגע נבילה, דלא גרעה היא עצמה מאוכל אחר שנגע בה. (למדנו כך בסוגיא המקבילה בחולין עא). עכ"פ דין גר הוא דין בנבילה לא במשא, ואתי שפיר דהא האי קרא בנבילה איירי.","199","","4526","True","True","False","","143","212.179.87.180","0","15820","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15830","15828","בהקשר הנוכחי זה לא מספק","07/12/11 08:28","יא כסלו","תשע"ב","08:28","עציוני","בסוגיא שלנו הגמרא דנה בטומאת נבילה בלבד ולא בטומאת אוכלין. בתוך טומאת נבילה מחלקים בין טומאה קלה - טומאת מגע, לטומאת משא שנחשבת טומאה חמורה כנראה משום שמטמאה גם את בגדיו של הנושא.
וכך כותב רש"י: טומאה חמורה. דהיינו משא: עד לגר. עד שהיא ראויה לאכילת גר תושב אבל אם סרחה ואינה ראויה לגר תו לא מטמאה במשא אבל טומאה קלה של מגע מטמא עד שתפסל מאכילת כלב","159","","4526","True","True","False","","203","93.173.162.0","0","15820","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15831","15830","זה רש"י. ראה רבינו גרשום והתוספות.","07/12/11 09:48","יא כסלו","תשע"ב","09:48","Almuaddib","","107","","4526","False","True","False","","128","192.114.91.245","0","15820","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15832","15831","נכון, אבל","07/12/11 09:55","יא כסלו","תשע"ב","09:55","עציוני","שאי"ל שאל על הסבר הגמרא ע"פ רש"י, כיצד לומדים מהפסוק. העובדה שיש הסברים אחרים בגמרא לא עונה על שאלתו כיצד רש"י הבין.","159","","4526","True","True","False","","199","93.173.162.0","0","15820","בכורות|כג ע"ב",""),new Message("15836","15832","קרא נא היטב עציוני","07/12/11 15:30","יא כסלו","תשע"ב","15:30","המכריע","הסברתי בהודעתי שזה מטמא מגע מדין טומאת אוכלין. בגלל שעכשיו זה אוכל דעדיין ראוי לכלב וזה מספיק לטומאת אוכלין ואינו מטמא מכח פרשת נבילה. ואוכל זה קיבל את טומאתו מכך שכאילו נגע בנבילה שהיתה בו קודם לכן לפני שסרחה מאכילת אדם. זו גם שיטת רש"י בכמה מקומות להדיא, וכאן קיצר.","199","","4526","True","True","False","","139","212.179.87.180","0","15820","בכורות|כג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);