var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15759;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15759","0","מדוע אי אפשר לפדות ולד בעלת מום?","02/12/11 17:33","ו כסלו","תשע"ב","17:33","maruvka","ולד בעלת מום קדוש רק מדרבנן (שמא יגדל עדרים עדרים), אם כן מה המשמעות של מה שאומרת הגמרא שאי אפשר לפדותן כי לא אלימי לתפוס פדיונן. הרי חכמים יכלו לתקן שכן אלימי לתפוס פדיונן, אך כנראה מסיבה כלשהי לא עשו כן. מדוע אכן לא תקנו שאפשר לפדות ולד בעלת מום?

[נכתב בחו"ל]","93","","4535","True","True","False","","896","129.98.156.209","0","0","בכורות|טו ע"ב",""),new Message("15771","15759","כמדומני כדי שלא יהיו עדרים כאלה","03/12/11 23:51","ז כסלו","תשע"ב","23:51","הודו_כי_טוב","","207","","4534","False","True","False","","159","46.117.14.249","0","15759","בכורות|טו ע"ב",""),new Message("15778","15759","גזרות חכמים","04/12/11 02:53","ח כסלו","תשע"ב","02:53","דוד כוכב","א. דרכם של חכמים לגזור גזרות רק כאשר יש מקום לחשש. והם לא ישנו ללא צורך את אופן פעולת הפדיון בקדושה דרבנן למשל.

ב. יש כלל המצוי רבות בש"ס: "כל דתקון רבנן כעין דאורייתא תקון". רצון חכמים הוא שהכללים הקיימים בדאורייתא יפעלו באותו אופן גם בדברים שהם דמרבנן.","125","","4533","True","True","False","","120","212.76.107.182","0","15759","בכורות|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);