var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15716;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15716","0","בעלות במשכון","01/12/11 06:10","ה כסלו","תשע"ב","06:10","דוד כוכב","כיצד זוכה הגוי בוולדות, הלא בעל חוב מכאן ולהבא הוא גובה?

על כך כאן.","125","","4537","True","True","False","","975","212.76.108.175","0","0","בכורות|טז ע"ב",""),new Message("15719","15716","לע"ד קשה לראות את","01/12/11 10:39","ה כסלו","תשע"ב","10:39","יהודי_קדום","היוצא מדבריו שם. שהרי מה שאמרה הגמרא בפסחים לא. וכפי שהביא שם "שבעל חוב מכאן ולהבא הוא גובה, ואינו גובה למפרע" וכך הבנתי לעניין "שלתנא קמא שם, גוי אינו קונה משכון כלל" .

וכאן, בכורות טז: , לכ"ע אין הלוואה או משכון (עד כמה שהבנתי מגעת).

הרי ב"צאן ברזל" עסקינן! - חוזה עסקי ארוך טווח (רש"י הקדוש שם ד"ה "המקבל צאן ברזל") נעשה בין הגוי ליהודי לחלוקת הוולדות לאחר שהגוי נותן בהמותיו לישראל. לכן גם, לע"ד, לא נקבל דבר מבבא מציעא דף פב ע"א ושבועות דף מד ע"א לגבי אפשרות שיש החולקים על רבי יצחק וסוברים שאין כלל קניין במשכון.

דבריו במאמרו היו מובנים לי ללא פקפוק בציור הבא: גוי מלווה כסף לישראל תמורת בהמה שאז הבהמה עומדת בתורת משכון שיגבה בה אם לא ישיב היהודי לגוי את כספו תוך הזמן שנקצב ביניהם. מצב זה ודאי מעמיד את הגוי באמצע ולכן בכגון זה ודאי פטורה בהמה זו . וזהו האופן שנראה לי כיצד אני יכול להבין את מאמרו, כלומר, לא לדון בדברי המשנה ב"צאן ברזל" אלא בהלוואה/משכון.","233","","4537","True","True","False","","176","79.183.73.52","0","15716","בכורות|טז ע"ב",""),new Message("15722","15719","גביית חוב","01/12/11 13:14","ה כסלו","תשע"ב","13:14","דוד כוכב","לעניין רוב ההלכות אין הבדל בין גביית חוב של הלוואה לבין חוב שנוצר מסיבה אחרת. רוב הלכות אלו נלמדים בכלל מהלכות חוב הכתובה.","125","","4537","True","True","False","","92","212.76.108.175","0","15716","בכורות|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);