var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1559;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","72"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1559","0","מה המקור לכך שעיבור השנה ביום?","22/02/10 23:04","ח אדר","תש"ע","23:04","שאינו יודע לשאול","אין מעברין את השנה אלא ביום ואם עיברוה בלילה אינה מעוברת.
ואין מקדשין את החדש אלא ביום ואם קידשוהו בלילה אינו מקודש.

א''ר אבא מאי קרא {תהילים פא-ד} תקעו בחדש שופר בכסה ליום חגנו איזהו חג שהחדש מתכסה בו הוי אומר זה ראש השנה וכתיב כי חוק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב מה משפט ביום אף קידוש החדש ביום.


הגמרא הביאה מקור לדין השני (של קידוש החודש ביום),
אך מה המקור לדין הראשון (של עיבור השנה ביום)?","48","","5188","True","True","False","","1021","77.124.140.131","0","0","סנהדרין|יא ע"ב",""),new Message("1560","1559","ביד רמ"ה תירץ כך:","23/02/10 07:26","ט אדר","תש"ע","07:26","הראל","ומהאי קרא גופיה [--של תקעו בחדש שופר וכו'--] נמי נפקא לן דאין מעברין את השנה אלא ביום שהרי בעיבור שנה זו תלוי קביעות ר"ה הבא שכיון שנדחה ניסן נדחו כל החדשים כולן ואין מקדשין את החדש אלא ביום.","46","","5187","True","True","False","","223","87.70.2.214","0","1559","סנהדרין|יא ע"ב",""),new Message("1561","1560","היחס בין קידוש החדש לעיבור השנה","23/02/10 08:07","ט אדר","תש"ע","08:07","ברוך","המפרש על הרמב"ם בהלכות קידוש החדש פרק ד הלכה יב כתב שיש היקש בין קידוש החדש לבין עיבור שנה. ובהעמק שאלה (לנצי"ב) שאילתא מו אות א כתב שההיקש הוא מהפסוק הכפול "אשר תקראו אותם מקראי קדש" "מקראי קדש אשר תקראו אותם" (ויקרא כג), אשר הראשון מדבר על עיבור השנה והשני על קידוש חדשים.

נראה אם כן, שיש מחלוקת מעניינת ביותר בין היד רמ"ה לבין המפרש בשאלת היחס שבין עיבור השנה לקידוש החדש. לדעת היד רמ"ה עיבור שנה משמעו שינוי קביעות החדשים, ואילו המפרש אינו נזקק לכך.
ייתכן שנחלקו בהבנת תפקיד בית דין בקידוש החדש. האם הוא מקדש חודש מסויים, כגון אלול, תשרי וכדומה, שאז דברי היד רמ"ה נכונים, שעיבור השנה משפיע על קידוש החדשים כולם. או שאין הוא אלא מקדש את עצם כניסת החודש החדש, וזהותו של החדש הנכנס אינה תלויה בו. אם כך, אין בעיבור השנה כדי להשפיע על קידוש החדשים.","86","","5187","True","True","False","","248","87.68.219.150","0","1559","סנהדרין|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);