var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15451;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","69"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15451","0","עיבור הנחש","20/11/11 05:53","כג חשון","תשע"ב","05:53","הודו_כי_טוב","הזאב והארי והדב והנמר והברדלס והפיל והקוף והקיפוף לשלוש שנים וכנגדן באילן בנות שוח . אפעה לשבעים שנה וכנגדו באילן חרוב


......

נחש לשבע שנים ולאותו רשע לא מצאנו חבר

טוענים באתר שופר שהכוונה שהזרע שוהה בגוף החיה משך זמן זה ושגילו מדענים לאחרונה שבנחשים למשל הזרע מתקיים בתוך גוף הנחש (הרגיל לא האפעה) זמן ארוך זה של 7 שנים

האומנם ההריון הוא משעת כניסת הזרע לגוף החיה בלי שיתבצע ההתחברות בין הביצית והזרע ויתחיל תהליך ההפריה ?
מה ההבדל בן שהזרע שוהה שנים בגוף החיה לבין הקפאת זרע אצל בני האדם ?
האם זרע שהיה בקפאון 13 שנה ואז בוצעה ההפריה יגידו משך ההריון 13 שנה ?","207","","4550","True","True","False","","1685","46.117.14.249","0","0","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15453","15451","מחלוקת","20/11/11 06:23","כג חשון","תשע"ב","06:23","דוד כוכב","מסכת סנהדרין דף צא ע"ב:
"ואמר לו אנטונינוס לרבי: נשמה מאימתי ניתנה באדם, משעת פקידה או משעת יצירה? - אמר לו: משעת יצירה. - אמר לו: אפשר חתיכה של בשר עומדת שלשה ימים בלא מלח ואינה מסרחת? אלא, משעת פקידה. אמר רבי: דבר זה למדני אנטונינוס, ומקרא מסייעו, שנאמר (איוב י') ופקדתך שמרה רוחי".

ובפירוש יד רמ"ה:
"משעת פקידה משעה שהאשה קולטת את הטיפה לבית ההיריון והיא שעת פקידה כדכתיב וה' פקד את שרה כלומר שנתן לה הריון".","125","","4550","True","True","False","","200","31.44.132.221","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15479","15451","אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי פוץ מלחא","21/11/11 09:39","כד חשון","תשע"ב","09:39","יהודי_קדום","ושדי בשרא לכלבא (נדה לא.) אומר רב פפא השלך את המלח המשמר את הבשר ויותר לא יהא ראוי אלא לכלבים. כלומר שהנשמה היא המשמרת את האדם בחיותו כמלח המשמר את הבשר.
אין נשמה לנחש (או לבע"ח) ולכן ייתכן שימור הזרע בנחש באופן מיוחד ושונה כמאמר הגמרא כמו כן אני מניח שניתן ללמוד ממנה שאין לנחש "שעת פקידה" ו "שעת יצירה" כלאדם. (לא בדקתי לעומק המובא באתר שופר ולא את מהימנותו) .
נשמת האדם היא חלק אלוק' ממעל כחלק משותפותו של הקב"ה באדם יחד עם אביו ואמו - המתחילה כפי שקיבל רבי את דברי אנטונינוס משעת פקידה וכפי פירוש יד רמ"ה שהביא הרב דוד כוכב.

הייתי יותר משמח אם תינתנה תשובות לשאלותיך המאוד מעניינות ורבות ההשלכות , למשל: האם יש נשמה בביצית אדם מוקפאת? או שמא בכך נדון רק לאחר "שעת יצירה"? מה שברור : יצתה נשמה באה רמה ותולעה","233","","4549","True","True","False","","202","79.183.230.2","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15458","15453","האם מאיר בן טודרוס הלוי אבולעפיה","20/11/11 09:55","כג חשון","תשע"ב","09:55","הודו_כי_טוב","הנודע כבעל פלוגתא לרמב"ם בעל יד רמ"ה חולק על רבי ?","207","","4550","True","True","False","","197","46.117.14.249","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15474","15458","לא, הוא מסביר את דברי רבי ובר פלוגתו","21/11/11 02:41","כד חשון","תשע"ב","02:41","דוד כוכב","","125","","4549","False","True","False","","143","31.44.132.221","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15497","15479","נדמה לי שהנשמה בעובר נכנסת אחרי 40 יום","21/11/11 22:50","כד חשון","תשע"ב","22:50","הודו_כי_טוב","מישהוא מוכן למצוא היכן זה רשום ?","207","","4549","True","True","False","","156","46.117.14.249","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15500","15497","40 יום אתה זוכר","21/11/11 23:12","כד חשון","תשע"ב","23:12","יהודי_קדום","אולי מנדה ל.: "המפלת ליום מ' אינה חוששת לולד ליום מ''א תשב לזכר ולנקבה ולנדה רבי ישמעאל אומר יום מ''א תשב לזכר ולנדה יום פ''א תשב לזכר ולנקבה ולנדה שהזכר נגמר למ''א והנקבה לפ''א וחכ''א אחד בריית הזכר ואחד בריית הנקבה זה וזה מ''א:"
או:

מויקרא י"ב ד' : "... שהזכר נגמר לארבעים ואחד יום והנקבה לשמונים ואחד (נדה ל) אבל לדעת חכמים שאמרו אחד זכר ואחד נקבה לארבעים ואחד הטעם בעבור כי טבע הנקבה קר ולח והלבנה ברחם האם רבה מאד וקרה ועל כן ילדה נקבה ועל כן צריכה נקיון גדול מפני רבוי הלחות והדם המעופש שבהן ומפני קרירות כידוע כי החוליים הקרים צריכין בנקיותם אריכות זמן יותר מן החמים" (הרמב"ן)

לגבי מתי נכנסת הנשמה באדם השיב לע"ד בראיה הרב דוד כוכב לעיל.","233","","4549","True","True","False","","175","79.183.230.2","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15501","15500","ואולי בכל זאת ","21/11/11 23:43","כד חשון","תשע"ב","23:43","הודו_כי_טוב","שאל את הרב","207","","4549","True","True","False","","168","46.117.14.249","0","15451","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15509","15501","כוונתך","22/11/11 06:15","כה חשון","תשע"ב","06:15","דוד כוכב","מסכת בכורות דף כא ע"ב:
"אמר רב חסדא: הרי אמרו יצירת הוולד באשה - ארבעים יום".

אבל שים לב, פה מדובר על יצירת הוולד - שיש לעובר איזו צורה.
ואילו במסכת סנהדרין דף צא ע"ב מדובר ב"נשמה מאימתי ניתנה באדם". והאפשרות השניה שהוזכרה בסנהדרין - "משעת יצירה" - פירושהּ ארבעים יום, כמוזכר בבכורות.","125","","4548","True","True","False","","130","212.76.104.17","0","15451","בכורות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);