var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15410;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15410","0","שלא היה באותו מנין","18/11/11 02:51","כא חשון","תשע"ב","02:51","דוד כוכב","למה לא נמנה אהרן?

על כך כאן.","125","","4546","True","True","False","","859","212.76.112.246","0","0","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15412","15410","האם גם משה לא היה במניין?","18/11/11 06:32","כא חשון","תשע"ב","06:32","קותי","אם גם משה לא היה במניין הרי שההסבר הוא שבמעמד הר סיני פסקה מהם גזירת מיתה
משה ואהרון שלא חטאו בחטא העגל לא נגזרה עליהם שוב מיתה
לכן קיים שוני מהותי בינם ובין כל שאר העם
והם כלל לא יכלו להיות במפקד כי עם כל חשיבותו הרי כבר אמר משה
במדבר פרק טז

(כט) אִם כְּמוֹת כָּל הָאָדָם יְמֻתוּן אֵלֶּה וּפְקֻדַּת כָּל הָאָדָם יִפָּקֵד עֲלֵיהֶם לֹא יְקֹוָק שְׁלָחָנִי:

מי שאינו כלול בפקודת כל אדם אינו נכלל במניין הפקודים
איני זוכר כרגע את ההוכחה שלא היו בגזירת מיתה","217","","4546","True","True","False","","202","89.139.161.172","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15415","15412","אהרון לא חטא בחטא העגל ?","18/11/11 08:48","כא חשון","תשע"ב","08:48","הודו_כי_טוב","","207","","4546","False","True","False","","144","46.117.14.249","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15419","15415","מגילה כה: תניא ר"ש בן אלעזר אומר","18/11/11 11:25","כא חשון","תשע"ב","11:25","יהודי_קדום","מגילה כה: "תניא ר"ש בן אלעזר אומר לעולם יהא אדם זהיר בתשובותיו שמתוך תשובה שהשיבו אהרן למשה פקרו המערערים שנאמר ואשליכהו באש ויצא העגל הזה..."
לדעת ראב"ע (וראוי לחפץ להעמיק לראות את הקדמתו לשמות לפרק לב'):
מעשה העגל נעשה כפי הפשט: אהרן יצר אותו, בנה מזבח ואמר לעם "חג לה' מחר".
ראב"ע דוחה את האפשרות שאהרן רומה ע"י העם שיצר תבנית עגל אותה זרק אהרן - בלי שידע שזו תבנית עגל – ומביא שני נימוקים: האחד: שאין אהרן טיפש. והשני: הכתוב אומר שאהרן בנה מזבח וצוה להעלות עולות וזבחים (לפני העגל) ולכן גם אם רומה איך הוא מצווה על זבחים לפני פסל? הרי העגל עומד בעין!
גם את הטענה שלא אהרן עשה את העגל וכו' אלא אדם אחר בשם אהרן, ושאינו אחי משה, - כפי דעה אחרת - הוא דוחה כ" גם זה הבל " ובנימוק העיקרי שעם רדת משה מההר אין משה הורג את "אהרן האחר" אלא מתפלל בעד אהרן ואף גם זאת: היה על אהרן (אחי משה) להרוג את "אהרן האחר" עניין שלא מסופר.
(אגב ראה איך ראב"ע לא מקבל את המדרש הידוע על תשובת יצחק כשענה ליעקב אביו "אנכי עשו בכורך").
הראב"ע לא מקבל גם את דעת ר' סעדיה גאון שאהרן השתמש (לראשונה) בתחבולה כפי שיהוא תיחבל: יהוא פירסם עצמו כאילו הוא עובד לבעל וכך הצליח לרכז את עובדי הבעל לסעודה ושם הרגם – כך אהרן: מרכז את ה"ערב-רב" וכו'. טענה זו נדחית ע"י ראב"ע מנימוקים שבפשט כתוב הסותר אפשרות זו: אהרן אומר חג לה' (ומתכוין לה' שהוא אלוקינו) ולא לאלהים (שיכול להתפרש גם כא' אחרים), וכן: אם עשה אהרן מעשה יהוא מדוע לא הרגם מיד כשהתרכזו ורקדו סביב העגל (כפי שמשה עשה ברדתו) ? וכן, אהרן עונה למשה שלא כעניין הנשאל ואין אהרן מזכיר עניין המזבח .

1. ידוע שאין שליח לדבר עבירה. מי שעובר כי "אמרו לו" הוא עבריין. האם ניתן מראב"ע להבין שגם אצל אהרן כך?

2. אהרון חטא בחטא העגל! בעצם לא, אולי בעצם כן אהה.. לא! כך פחות או יותר סיכום דעתי מלימוד דעת קדמונינו כפי הבנתי.","233","","4546","True","True","False","","297","79.183.230.2","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15424","15415","ראה משך חכמה כי תשא","18/11/11 14:47","כא חשון","תשע"ב","14:47","קותי",""ויעמוד משה בשער המחנה " בקטע שמתחיל במילים "ובמגילה כ"ה "
ברור שאהרון לא עבד לעגל ולכן אינו בדין שתגזר עליו מיתה","217","","4546","True","True","False","","186","89.139.161.172","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15420","15419","חטא העגל זה חטא של עבודה זרה הם רקדו","18/11/11 11:41","כא חשון","תשע"ב","11:41","קותי","ושרו אלו אלוהיך ישראל ועל זה נענשו
גם אם הלוויים לא חטאו בעגל הרי לא מיחו ולא ניסו למנוע

אהרון בודאי לא חטא בחטא זה

אהרון בודאי היה אנוס וגם אם יש בזה חילול ה' הרי האיסור שעבר הוא לאו שאפילו לא נענשים עליו

בכל מקרה הסיבה שמשה ואהרון מתו היתה בגלל מי מריבה ולא בגלל חטא העגל
דברים פרק לב

(נא) עַל אֲשֶׁר מְעַלְתֶּם בִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמֵי מְרִיבַת קָדֵשׁ מִדְבַּר צִן עַל אֲשֶׁר לֹא קִדַּשְׁתֶּם אוֹתִי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:

צריך להשקיע זמן לחפש במקורות ויום שישי קצר","217","","4546","True","True","False","","183","89.139.161.172","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15430","15419","מצאתי קצת מקורות לדבריך","19/11/11 19:07","כב חשון","תשע"ב","19:07","הודו_כי_טוב","אספקלריה","207","","4545","True","True","False","","160","46.117.14.249","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15425","15424","ולמה על יהושע בן נון נגזרה מיתה ?","18/11/11 15:31","כא חשון","תשע"ב","15:31","הודו_כי_טוב","הוא לא חטא בחטא העגל","207","","4546","True","True","False","","143","46.117.14.249","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15426","15425","כמו שהלוויים לא מנעו כך הוא לא ידע מה","18/11/11 15:37","כא חשון","תשע"ב","15:37","קותי","קורה "קול ענות אנוכי שומע"
כנראה שנדרש לעירנות גדולה יותר
שבת שלום","217","","4546","True","True","False","","184","89.139.161.172","0","15410","בכורות|ד ע"א",""),new Message("15428","15426","שבת שלום גם לך","18/11/11 16:24","כא חשון","תשע"ב","16:24","הודו_כי_טוב","כשם שכלל ישראל השתחרר מזוהמת הנחש במעמד הר סיני כך גם כלל ישראל לצערינו זוהם מחדש בחטא העגל וחזרה מיתה גם לאלה שלא חטאו .

ולא מצאתי מקור לדברי באינטרנט","207","","4546","True","True","False","","172","46.117.14.249","0","15410","בכורות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);