var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15342;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15342","0","אז מה אם "מהרהר בעבירה הוה"?","15/11/11 21:02","יח חשון","תשע"ב","21:02","שאינו יודע לשאול","הרי שאמר לו אביו עלה לבירה והבא לי גוזלות ועלה ושלח את האם ולקח את הבנים ובחזרתו נפל ומת היכן אריכות ימיו של זה והיכן טובתו של זה אלא למען יאריכון ימיך בעולם שכולו ארוך ולמען ייטב לך לעולם שכולו טוב ודלמא לא הוה הכי ר' יעקב מעשה חזא ודלמא מהרהר בעבירה...

אז מה אם היה מהרהר בעבירה, והרי סוף סוף קיים בצד זה מצוה ומגיע לו שכר עליה!","48","","4548","True","True","False","","945","84.228.242.234","0","0","חולין|קמב ע"א",""),new Message("15351","15342","שמא קלקל החטא","16/11/11 01:18","יט חשון","תשע"ב","01:18","המכריע","אמנם מגיע לו שכר אבל צריך עדיין זכויות לקבל את מה שמגיע. ומי לנו גדול מיעקב שהובטח מפי הגבורה ממש, ואעפ"כ חשש כמבואר בחז"ל.

אם בשעת המצוה ממש הוא אינו מטהר את מחשבתו מהרהורי עבירה, אילו היו נענשים על זה, היה בכח זה להפסיד את זכויותיו.

כלומר זכות זו לא דבר מוכרח, זה רק אומר שמצוה פלונית מקנה לו זכות לאריכות ימים, אבל עדיין יש תהליכים מבטלי זכויות שצריך להישמר מהן.","199","","4547","True","True","False","","161","212.179.87.180","0","15342","חולין|קמב ע"א",""),new Message("15364","15342","נמלך הפסיד","16/11/11 09:15","יט חשון","תשע"ב","09:15","דוד כוכב","בפשטות, יש מפה מקור לדברי הרמב"ם שמי שעשה מצוה ואח"כ נמלך והצטער שעשאהּ - הפסיד את שכרהּ.

מצד שני יש מפה דוקא קושיה, למה לא אמרו בפשטות שנמלך. אלא דלא אתי מחשבה ומבטלת מעשה, אלא רק במחשבת ע"ז שנחשבת כמעשה. וכשם שגדולה תשובה שזדונות נעשות לו כשגגות וכזכיות (מסכת יומא דף פו ע"ב), כך הוא במומר, שהפסיד זכיותיו.","125","","4547","True","True","False","","125","213.151.52.182","0","15342","חולין|קמב ע"א",""),new Message("15381","15364","לשון הרמב"ם","16/11/11 15:56","יט חשון","תשע"ב","15:56","דוד כוכב","רמב"ם הלכות תשובה פרק ג הלכה ג:
"כל מי שניחם על המצות שעשה ותהה על הזכיות ואמר בלבו ומה הועלתי בעשייתן הלואי לא עשיתי אותן הרי זה איבד את כולן ואין מזכירים לו שום זכות בעולם שנאמר וצדקת הצדיק לא תצילנו ביום רשעו אין זה אלא בתוהה על הראשונות".

ומקורו במסכת קידושין דף מ ע"ב [ובירושלמי פאה פרק א הלכה א]:
"ר"ש בן יוחי אומר: אפילו צדיק גמור כל ימיו ומרד באחרונה - איבד את הראשונות, שנאמר: (יחזקאל לג) צדקת הצדיק לא תצילנו ביום פשעו...
אמר ריש לקיש: בתוהא על הראשונות".","125","","4547","True","True","False","","209","212.76.112.246","0","15342","חולין|קמב ע"א",""),new Message("15393","15381","מכל ההעמדות האפשריות בוחר הרמב"ם","16/11/11 22:53","יט חשון","תשע"ב","22:53","קותי","בדברי רבי יעקב שכר מצוות בהאי עלמא ליכא
ופוסק כמותו בהלכות תשובה פ"ט ה"א

המאירי על המשנה אומר את הדברים הבאים
בית הבחירה למאירי מסכת חולין דף קמב עמוד א

"...ואמר אחר כן על מה שאמרה תורה במצוה זו למען ייטב לך והארכת ימים שראוי לאדם להתבונן כמה שכר צפון למקיימי מצות שעל מצוה קלה שאין בה חסרון כיס אלא בכאיסר ייעד גמול הטובה והארכת ימים ומה גם באחרות שיש בהם טורח וחסרון כיס ומ"מ התבאר בגמ' שלא יהרהר אדם על מה שרואה מהעדר הסדור בין בני אדם במבוכת צדיק ורע לו שהשכר האמתי הוא בתכלית עם המשך הגמול אף בבלתי התכלית אלא שיערבבוהו לפעמים סבות אשר אופני המשפט בהן נעלמות ממנו והוא שאמרו אין לך כל מצוה ומצוה שמתן שכרה בצדה שאין תחיית המתים תלוי בה לא נאמר למען ייטב לך אלא לעולם שכלו טוב וכן הארכת ימים לעולם שכלו ארוך:
ונשלם הפרק תהלה לאל:","217","","4547","True","True","False","","159","89.139.161.172","0","15342","חולין|קמב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);