var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15276;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15276","0","הסבר למעשה דרב כהנא והיונים","13/11/11 22:02","טז חשון","תשע"ב","22:02","עלי","רב כהנא מתאר שראה יונים הדרסיאות שעמדו צפופות בשורות וקראו 'קירי קירי', ואם אחת לא היתה מצטרפת לחברותיה היתה חבירתה מורה לה להצטרף למקהלה, ואם לא רצתה וקראה 'קירי בירי', נטלוה ושחטוה. ולמסקנה שם הוא ע"י כשפים.
פלא קסם, ממתי מלומדות היונים בכשפים ? לכאורה, כל המעשה מוזר עד מאד, ומסוג משלי חכמים וחידותם למוסר לנו על הורדוס, אך באמת לא ברורה סיבת הבאת הסיפור ומה רצה רב כהנא.
יישר כח לרב המכריע על דבריו בעניין. אך עדיין קשה מניין 'המציא' רב כהנא את סיפורו.
ונלענ"ד שהסיפור ביסודו מאד פשוט :
היונים הללו עומדות צפופות בשורות במקום רחב כמין שובך גודל ואינן יכולות להתעופף ממנו, והן מועמדות לשחיטה. מי מהן תישחט ? לוקחים את אלו שגרגורן - קרקורן אינו כראוי שמא תחילת מחלה וחולשה היא בהן. לא היונים עוסקות ומקרקרות בכשפים אלא נוטלי היונים הבוחרים ביונים לשחיטה על פי קרקורן, אלא שדבר זה - איכות הקרקור - אינו סימן בדוק ואינו יותר מניחוש וכישוף, אלא שכך נוהגים נוטליהן.","209","","4551","True","True","False","","1054","213.151.46.148","0","0","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15285","15276","כשפים","14/11/11 02:23","יז חשון","תשע"ב","02:23","המכריע","הדבר ברור שכוונת הגמרא שאנשי הורדוס פעלו כן בכשפים שהיונים ידברו, והם אלו שנטלו ושחטו את מי שלא הלכה בתלם הרצוי להם.
לפי זה ר' כהנא לא המציא אלא זה כך היה, לפי הפשט, והשואל שלא הבין שהכוונה לכשפים אמר שזה מילין בעלמא כלומר דברי הבאי, והגמרא נרתעת מלקבל זאת, ומכריעה שאכן זה נעשה על ידי כשפים.

אלא שאכן בעניינים מסוג זה מותר לומר שהכל משל מלכתחילה. ויש כאן כמה מסרים עמוקים החל מדברי הסטיפלר שהבאתי ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה. כגון שביד האדם להשחית אפילו בעלי חיים תמימים כיונים, ומאידך סוף האמת להתבטא למרות השמדת נושא דברה, מדי פעם יש מי שלא נגרר ומשמיע את האמת בטהרתה ועלינו לכרות אוזן קשבת למשמעה.

מסתבר שהשואל על ר' כהנא סבר שהיונים סתם מקרקרות ושוחטים את מי שקוראת בקול מוזר, זה מובא בהלכה ובגמרא שבת שהאומר אשחוט מפני קול מוזר הרי זה מדרכי האמורי, אלא שהגמרא מקבלת את דברי ר' כהנא שכאן למרות שזה היה נראה ענין טבעי היה כאן עומק המובן רק למביני שיחת חיות שנעשה ע"י כשפים. ותיתי ליה לעלי כהנא דמסייע כהנא.","199","","4550","True","True","False","","193","212.179.87.180","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15293","15276",""שורה ברוחב מיל"- סותרת את הסברך","14/11/11 09:11","יז חשון","תשע"ב","09:11","Almuaddib","על כרחך במשל ובלשון גוזמא.

והרי מספר שרוחב כל שורה היה מיל, צא וחשב כמה שורות היו, ומהיכן עד להיכן היו יונים בלבד.","107","","4550","True","True","False","","193","81.218.141.168","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15388","15276","נאה ואהוב עלי הסברך. בעולם הפינגווינים","16/11/11 19:17","יט חשון","תשע"ב","19:17","יהודי_קדום","ידוע שה"קפיצה הנחשונית" הראשונה בחזרה לים נעשית על כורחו של ה"נחשון": הוא נדחף ע"י פינוין סמוך לו.

אז אולי בכ"ז יש "משהו" בדברי רב כהנא על הפעלת אלימות בריכוז בעלי חיים? כן, לא כשפים... משהו...","233","","4548","True","True","False","","142","79.183.230.2","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15291","15285","תקשורת","14/11/11 03:14","יז חשון","תשע"ב","03:14","דוד כוכב","כל המקרקרים צריכים להיות יונים צחורות ולהשמיע קול אחד.
והחורג אחת דינו לשחיטה.
ע"ע ערוץ7.","125","","4550","True","True","False","","114","95.86.111.53","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15297","15285","האם האמונה בכשפים היא","14/11/11 11:10","יז חשון","תשע"ב","11:10","קותי","חובה? מצווה? זכות? רשות?","217","","4550","True","True","False","","143","89.139.184.233","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15294","15291","עוד בעניין","14/11/11 09:14","יז חשון","תשע"ב","09:14","עלי","בבמדבר רבה מובא :
"(שם): ודוד מכרכר בכל עוז לפני ה' וגו'
בא וראה, כמה ביזה דוד עצמו לכבודו של הקב"ה. היה לו לדוד להיות מהלך לפניו סתם כמלך לבוש כלי מלכותו לאו אלא לבש כלים נאים לכבוד הארון ומשחק לפניו, מה שאפשר לומר, שנאמר (ד"ה א טו): ודוד מכורבל במעיל בוץ וכל הלוים הנושאים את הארון וגו'.
וכתיב: ודוד מכרכר בכל עוז לפני ה'.
מהו בכל עוז?
בכל כחו.
מהו מכרכר?
שהיה מקיש ידיו זו על זו וטופח ואומר: כירי רם, והיו ישראל מריעים ותוקעים בשופרות, ובחצוצרות, וכל כלי שיר, שנאמר (ש"ב ו): וכל בית ישראל מעלים את ארון ה' בתרועה ובקול שופר.
וכתוב אחד אומר (ד"ה א טו): וכל ישראל מעלים את ארון ברית ה' וגו'.
כיון שבאו לירושלים, היו כל הנשים מציצות על דוד מן הגגות ומן החלונות, וראו אותו מרקד ומשחק ולא היה איכפת לו"
לפי זה יוצא שבגמרא שינו ובמקום לכתוב 'כירי כירי' כתבו 'קירי קירי', כי היונים מקרקרות ולא מכרכרות. ברם אולי יש ללמוד מזה גם שכשם שישראל נמשלו ליונה, כך גם מתכוון רב כהנא, שעלינו לשבח לקב"ה כדהע"ה, וזה הנותן לאדם את טעם חייו.
אם המלך ( וכל אדם ) מהלל ומשבח לקב"ה ועושה עצמו 'בירי בירי' כלומר עבד לקב"ה - טוב, ואם שם עצמו 'קירי קירי', ראוי לו ביזיון.","209","","4550","True","True","False","","261","212.117.142.227","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15303","15297","תענוג","14/11/11 13:24","יז חשון","תשע"ב","13:24","Almuaddib","שכן מי שמאמין בכשפים זוכה לעונג שאין כל אחד זוכה לו - המבט המרחם שהוא מפנה כלפי אלו שאינם מאמינים, מבט בו טמון "אני יודע משהו שאתם אינכם יודעים"...","107","","4550","True","True","False","","137","81.218.141.168","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15305","15303","והעונג למאמין בכח השם והניסים ?","14/11/11 15:23","יז חשון","תשע"ב","15:23","הודו_כי_טוב","","207","","4550","False","True","False","","138","46.117.14.249","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15306","15305","השורש ענג אינו מופיע ברמב"ם","14/11/11 17:05","יז חשון","תשע"ב","17:05","קותי","בהלכות תשובה או או יסודי התורה
השורש מופיע בהקשר של שבת יום טוב שביתת עשור תעניות

כך שאין קשר מהותי בין יהדות ותענוג

לגבי מחפשי התענוגות
רמב"ם הלכות תשובה פרק י

אל יאמר אדם הריני עושה מצות התורה ועוסק בחכמתה כדי שאקבל כל הברכות הכתובות בה או כדי שאזכה לחיי העולם הבא, ואפרוש מן העבירות שהזהירה תורה מהן כדי שאנצל מן הקללות הכתובות בתורה או כדי שלא אכרת מחיי העולם הבא, אין ראוי לעבוד את ה' על הדרך הזה, שהעובד על דרך זה הוא עובד מיראה ואינה מעלת הנביאים ולא מעלת החכמים, ואין עובדים ה' על דרך זה אלא עמי הארץ והנשים והקטנים שמחנכין אותן לעבוד מיראה עד שתרבה דעתן ויעבדו מאהבה.","217","","4550","True","True","False","","172","89.139.184.233","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15316","15306","וקראת לשבת עונג - בעצמך אמרת","14/11/11 21:57","יז חשון","תשע"ב","21:57","הודו_כי_טוב","ומה ששאלתי לא שאלתי האם זה מצווה להתענג על נס
אלה בקשר לזה כנגד זה עשה אלוקים עונג אסור ועונג מותר
כשפים בהשוואה לניסים (כמו שלמדנו בעינין צלית תין מלא חלב לעומת בישול בשר בחלב)

האם יש עונג יותר גדול מאהבה ועוד אהבת הבורא שמעתי שרק זרע ישראל זוכה לזה תהילים קכו
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב ה' אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן
הָיִינוּ כְּחֹלְמִים
אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה
אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל ה' לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה
הִגְדִּיל ה' לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים

שאלה
האם ההגדיל עמנו אומרים אותם יהודים המתגיירים שקודם אמרו הגדיל עם אלה כגויים אמרו ? כי טוענים שבסוף הגויים יתגיירו כולם יש סברה כזו","207","","4550","True","True","False","","197","46.117.14.249","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15317","15316","רמב"ם מכחיש את כל עניין הכשפים","14/11/11 22:11","יז חשון","תשע"ב","22:11","קותי","לגבי מה יהיה בימי המשיח
מקובלני שמי שיודע אינו אומר ומי שאומר אינו ידע
אלו שאלות שאין טעם לדון בהן לפני שיהיו
מדברי הנביאים אין הכרח בגיור הגויים","217","","4550","True","True","False","","177","89.139.184.233","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15318","15317","האומנם הוא מכחיש גמרא מפורשת ?","14/11/11 23:58","יז חשון","תשע"ב","23:58","הודו_כי_טוב","ולאו דוקא בחולין זה קיים בעוד מסכתות גם שדיינים חויבו ללמוד כשפים
בשביל להתמודד עם מכשפים
השאלה הקודמת שלך גם לא ברורה לי במחילה מכבודך
שאלת האם אמונה בכשפים זה חובה? מצווה? זכות? רשות?
מצוות האמונה בא-ל אחד שהכל ממנו שיש רק רשות אחת לא שתיים ח"ו
אומרת שכל השאר זה אחיזת עיניים אולי לזה מתכוון הרמב"ם ?
חבל שאינני למדתי מורה נבוכים בטח זה רשום שם .","207","","4550","True","True","False","","191","46.117.14.249","0","15276","חולין|קמ ע"א",""),new Message("15327","15318","אינך חייב ללמוד מורה הנבוכים","15/11/11 06:33","יח חשון","תשע"ב","06:33","קותי","ספר מדע במשנה תורה לרמב"ם החל מפרק ה' בהלכות יסודי התורה וכלה בפרק י' בהלכות תשובה נותן את כל העקרונות החשובים.","217","","4549","True","True","False","","173","89.139.184.233","0","15276","חולין|קמ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);