var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15222;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15222","0","חמש רחלות.","10/11/11 23:49","יג חשון","תשע"ב","23:49","המכריע","א. וליטעמך מתנות חדא מי לא מחייבא. רש"י כתב תרתי וחדא. לכאורה אחת חייבת גם בבכורה וגם במתנות, ולמה אמר רש"י תרתי. ואולי אם הכוונה חייבת בבכורה היינו האם המולידה, שפיר מצי אחת שחייבת בשתיהן, אבל אי בכורה קאי על הולד, הוא פטור מן המתנות ומשכחת לה רק בתרתי., זה בכור ומתנות מחבירו.

ב. אמר ר' יוחנן מפי שמועה אמרה. מהסוגיא נראה ברור דהלכה כר' יוסי דבארבע, וכ"פ הרי"ף. אמנם הרמב"ם פסק חמש כב"ה ויל"ע מקורו. אולי מכך שתמיד נוקטים חמש רחלות גוזזות. וכגון בסמוך דנקט רב מחומשות ולא מרובעות.","199","","4560","True","True","False","","864","212.179.87.180","0","0","חולין|קלז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);