var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15166;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15166","0","שותפות עם כהן - המשך","08/11/11 20:18","יא חשון","תשע"ב","20:18","המכריע","ג. הלוקח גז צאנו. היינו במחובר. דבמתנות אי לקח ישראל מכהן את המתנות מחיים ונשחטה כשהמתנות ברשות ישראל הרי זה חייב במתנות, אבל בגז אף אם לקח הצמר בעודו במחובר ובשעת גיזה היה כבר דידיה, פטור אע"פ שבשעת ההתחייבות היה הצמר שלו. והטעם לזה פירשו רש"י בדף קלה. בסוף המשנה דשם הפטור נלמד מצאנך ולא של הגוי וסגי שהצאן של גוי כדי לפטור אף אי הצמר של ישראל. (סוגנן מחדש בעקבות הערת אלמואדיב).

ד. (קלד.) חוץ שיורא. וברש"י שכה"ג לוקח מישראל, היה הלוקח חייב. ולכ' זה צ"ב דהא אם אמר חוץ הרי המתנות של המוכר ואיך נחייב את הלוקח ליתן. ועכ"פ נראה דאין המתנות של הלוקח, אלא דאע"פ שהם של המוכר הישראל, מ"מ כיון דכל היכא דאיתנהו צריכין להינתן לכהן, אין הלוקח רשאי לעכבן ולתיתן למוכר, כיון דהתורה הטילה החיוב על הלוקח או השוחט מטעמו.

ה. על מנת לאו שיורא. הק' תוס' סו"ס אם לא יקיים התנאי ייבטל המקח, ותי' בתי' שני דהוי מתנה עמש"כ בתורה. לכ' ר"ל דס"ל להאי תנא דאף בדבר שבממון תנאו בטל.","199","","4562","True","True","False","","744","212.179.87.180","0","0","חולין|קלד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);