var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15072;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15072","0","כוליא וניב שפתיים","01/11/11 15:09","ד חשון","תשע"ב","15:09","עלי","שני הנ"ל מהוים דוגמאות להבדל בין שיטות ר' עקיבא ור' יוסי הגלילי.
א. לא ברור לי מדוע הובאו דווקא שני אלו כדוגמאות, ולא למשל הטחול והלשון ?
ב. מה ההגדרה של 'איבר' שאין בו גידים ועצמות ? הרי רמ"ח איברי האדם ( למשל, כי בחיה יש פחות או יותר לפי סוג החיה ) כולם איברים שיש בהם עצמות ואילו האיברים הפנימיים - הלב, הריאות, הכבד,הכליות, המח וכדו' אינם כלל איברים לעניין ומניין זה ?
כדי להבהיר יותר את שאלתי : הכליות מוגדרות ומוגבלות ע"י מין 'קופסית' של רקמת חיבור, ועליהן יש חלב הכליות. לעומת זה אין לשפתיים שום גבול ברור. יתירה מכך, השפה התחתונה היא חלק מהלחי התחתון ואילו העליונה היא חלק מהלחי העליון שהם שני איברים נפרדים, שהרי כתוב :"ונתן לכהן הזרוע והלחיים והקיבה", והלחיים האמורים הם הלחי התחתונה בלבד ! אם כן מה ההבדל בין איבר לחתיכת בשר לעניין זה, מתי חתיכה כבר נחשבת לאיבר ( ועיין בתוספות המחלק בין חצי כליה לכליה שלימה, אבל איך מבדילים בין חצי שפתיים לשפתיים שלמות ? ) האם למשל הלחי ( לא במובן ההלכתי לגבי מתנות כהונה, שם הלחי התחתון מכיל בתוכו את כל מה שבצואר הקדמי מעל גובה הקנה עד הקו שבין זוית הפה למפרק הלסת התחתונה, אלא במובן האנטומי, כלומר האיזור של הבשר שליד השיניים, מהחניכיים העליונות עד התחתונות ) נחשב 'איבר' לעניין זה ?","209","","4563","True","True","False","","866","212.117.142.227","0","0","חולין|קכח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);