var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15020;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15020","0","[ללא נושא]","30/10/11 13:38","ב חשון","תשע"ב","13:38","amdavid","אמר בר פדא לא שנו אלא מאחריו אבל מלפניו יש נוגע וחוזר ונוגע

וכותב רש"י וכן בתוס' שהוא כמ"ד שאין שומר לפחות מכזית וז"ל:
אלא מאחוריו. שלא נוגע בבשר אלא בעור מאחוריו דכיון דלא הוי כזית שלם יחד אין לו יד ולא שומר ואע''ג דאמרן לעיל (דף קיח:) אין שומר לפחות מכפול הא כפול יש שומר הא איכא ת''ק דאחרים דפליג כדאמרינן לעיל אין זה שומר ורבי ישמעאל ס''ל כת''ק דאחרים:

ולא הבנתי, וכי יש מחלוקת בזה, הלא המחלוקת לעיל (קיח:) היא רק בטומאת אוכלין אי יש שומר ויד פחות מכזית וכפול, אבל בנבילה כו"ע סבירי שאין לא יד ולא שומר לפחות מכזית, לא להצטרף ולא להכניס ולהוציא.

וזו סברא פשוטה שהרי הבשר עצמו כשהוא פחות מכזית אינו מטמא, וודאי שידו ושומרו לא יעבירו טומאה.
וכל המחלוקת לעיל היא רק באוכלין, כמו שכתב שם רש"י בפירוש ד"ה אין יד לפחות מכזית. אם יש אוכל פחות מכזית וכו'.","175","","4563","True","True","False","","883","80.178.239.20","0","0","חולין|קכד ע"ב",""),new Message("15028","15020","שומר לפחות מכזית","30/10/11 15:07","ב חשון","תשע"ב","15:07","המכריע","שם מדובר שיש בסך הכל פחות מכזית. כאן הרי נוגע בשני חצאי זית ואילו נגע מלפניו לבר פדא היה נטמא, וכל החיסרון הוא שלמרות שנגע בשניהם יחד אבל נגע דרך השומר, ואילו היה שומר לפול שפיר היה צריך להיטמא בלא שום צירוף, אלא מדין יד, ואין זה סותר למה שאמרנו לעיל.
ועיי' מהר"ב שציין למהרש"א שמחק חלק מהרש"י ואולי כדאי לראות במהרש"א.","199","","4563","True","True","False","","166","212.179.87.180","0","15020","חולין|קכד ע"ב",""),new Message("15030","15028","במחילה","30/10/11 15:28","ב חשון","תשע"ב","15:28","amdavid","כתבת:
ואילו היה שומר לפול שפיר היה צריך להיטמא בלא שום צירוף, אלא מדין יד.

מי ואיפה סובר שאם יש שומר לפול נטמא מדין יד, בנבילה?","175","","4563","True","True","False","","192","80.178.239.20","0","15020","חולין|קכד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);