var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1491;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1491","0","האם גירושין צריכים להיות ב-3 דיינים?","14/02/10 00:22","ל שבט","תש"ע","00:22","שאינו יודע לשאול","רש"י:
מיאונין. יתומה קטנה שהשיאוה אמה ואחיה לדעתה יוצאה בלא גט במיאון כל זמן שלא גדלה תחתיו ובשלשה בעינן דכל דתקון רבנן כעין דאורייתא תקון ומיאונין דרבנן...

משמע לי מרש"י בפשטות שלגט צריך 3 דיינים,
אבל נשמע לי תמוה ולא מוכר - האמנם צריך בגט 3 דיינים?

ואם כן, מדוע לא הוזכר דין זה במשנתנו?

תודה מראש למי שיענה!","48","","5195","True","True","False","","1133","87.70.58.64","0","0","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1492","1491","מעיקר הדין אין צורך בג' דיינים לנתינת גט","14/02/10 01:31","ל שבט","תש"ע","01:31","דוד כוכב","היום נצרכים ג' כדי לכתוב שטר אישור שניתן גט.
כי את הגט עצמו קורעים, כדי שלא יבדוק אותו אדם וילעיז עליו שאינו כדין.","125","","5195","True","True","False","","100","212.76.104.113","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1503","1491","מתי ומדוע יש צורך בבית דין","15/02/10 08:34","א אדר","תש"ע","08:34","ברוך","אם נקבל את דעתם של רוב הפוסקים, כפי שהובאו כאן, שגט אינו צריך בית דין, יש מקום לשאול מדוע חליצה חמורה יותר מגט. והלא, חליצה מתירה זיקה שבין יבם לזקוקתו, שהיא חלשה מזיקת אשה לבעלה!
אך נראה שיש חילוק ברור. בגירושין, הבעל מגרש את אשתו על ידי גט. על כן, אין הוא נצרך לבית דין. בחליצה, לעומת זאת, היבם אינו יכול להתיר את הזיקה בעצמו, כפי שלא הוא זה שיצר אותה. מתירי הזיקה הם בית הדין, אלא שחלק מהתרת הזיקה הוא טקס החליצה. לכן, על גט יכול הבעל להתנות, בעוד שלגבי חליצה כותב הרמב"ם "אף על פי שלא נתקיים התנאי חליצתה כשרה שהרי נתכוון לחלוץ לה." (יבום ד כד). כלומר, היבם אינו אלא עושה מעשה, ודעתו אינה משפיעה.
כעת יובן גם מדוע מיאונין שווין לחליצה ולא לגירושין. מאחר והממאנת היא קטנה, אין היא יכולה להתגרש מדעתה. אלא שאם בית דין יראה שהיא ממאנת, יכול בית הדין לבטל את הנישואין. על כן יש צורך בבית דין.
קיצורו של דבר: היכן שהחלות חלה מדעתו של בעל המעשה, אין צורך בבית דין. היכן שהחלות חלה על ידי בית דין, והמעשה אינו אלא תנאי על מנת להחיל חלות, יש צורך בבית דין.","86","","5194","True","True","False","","239","87.68.246.8","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1504","1491","שלשה לגט","15/02/10 08:53","א אדר","תש"ע","08:53","אבי פ","א. תוספות רבי עקיבא איגר דן בזה על המשנה בנוגע לדברי התוי"ט המביא את רש"י שכעין דאורייתא תקון. הוא נשאר בצ"ע.
ב. לא מזמן למדנו בב"ב קעד הוכחה מפורשת שאין צורך. בסיפור עם אביי ומשה בר עצרי אמרה הגמרא שלא צריך גירושין בפני בית דין (וממילא לא ידיר רב הונא את אשתו מנכסיו).","89","","5194","True","True","False","","90","212.76.99.233","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1493","1492","רש"י כנראה התכוון לחליצה ולא לגט","14/02/10 07:34","ל שבט","תש"ע","07:34","הראל","אני כרגע בנסיעה ארוכה באוטובוס ולכן לא עם המקורות לפני,
אך לפי הזכור לי הרש"ש דן בנושא וכתב שרש"י התכוון לחליצה, שבה אכן יש צורך ב-3 דיינים (וקרוב עניין מיאון לעניין חליצה שנאמר בו "מאן יבמי להקים לאחיו...").","46","","5195","True","True","False","","188","192.118.11.112","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1496","1493","מאורות הדף היומי","14/02/10 19:14","ל שבט","תש"ע","19:14","עומר","בעלון של מאורות הדף היומי דיברו על כך השבוע.
הם אמרו שזה מחלוקת (שמישהו אחרי יצרף מקור, אין לי כוח למצוא את זה עכשיו...)","59","","5195","True","True","False","","170","192.118.11.120","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1497","1496","הנה המקור","14/02/10 19:23","ל שבט","תש"ע","19:23","לינקוש","הקישור מופיע בדף הבית של הפורטל ב"להרחיב".

ישר כח!

כתובות אינטרנט נלוות:
גליון מאורות הדף היומי","58","","5195","True","True","False","","146","192.118.11.120","0","1491","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("1501","1497","הלכה שגם במיאון די בפני שני עדים","14/02/10 22:58","ל שבט","תש"ע","22:58","דוד כוכב","(שו"ע אה"ע קנה, ד).
שלא כדעת המשנה, אלא כדעת ר' יוסי בר' יהודה ור' אלעזר ברבי יוסי המכשירין בשנים.
ואמר רב יוסף בר מניומי אמר רב נחמן: הלכה כאותו הזוג (מסכת יבמות דף קא: ).

וגם גירושין די בפני שני עדים (שו"ע אה"ע קלג, א).
ו"רגילין ליתן הגט במנין עשרה" (שו"ע אה"ע קלג, ג).

באשר לדברי רש"י,
כך כתב גם הערוך לנר מסכת סנהדרין דף ב.
"בד"ה מיאונין. כעין דאורייתא תקון.
בשו"ת נודע ביהודה מ"ת חלק אה"ע (סימן קי"ד) מפרש דברי רש"י דכעין דאורייתא היינו דמיאון הוי דומיא דגט ושדעת רש"י דגט צריך ג"כ ב"ד של שלשה והקשה עליו דמגמרא לא משמע כן.
אמנם לא ראה שכבר קדמו בזה המהר"ם שיף שהקשה כן ולכן מפרש דברי רש"י דכעין דאורייתא הוי דומיא דחליצה שהיא באמירה לא חפצתי לקחתה וכל מיאון הוא באמירה אי אפשי בפלוני אבל גט לא צריכא ב"ד".","125","","5195","True","True","False","","101","212.76.104.113","0","1491","סנהדרין|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);