var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14734;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14734","0","דם הבשר","17/10/11 14:22","יט תשרי","תשע"ב","14:22","המכריע","א. ככר שחתך עליה בשר אסור לאוכלה. לכאורה ע"כ מדרבנן דאי מעיקר הדין איך שרי לאוכלה ללא חיתוך אי חיישינן שבתוכו יש דם גמור. או דיש חילוק מעיקר הדין בין פירש לבלוע שלא פירש ויל"ע. אבל מהא דמחלק בין עבר מצד לצד או לא, נראה ברור שזה רק מדרבנן. ודוחק לומר דמוהל שאינו דם אי לו כח לעבור. ור' הונא ורבא פליגי על חומרא זו בסמוך.

ב. אמר רב נחמן אמר שמואל אין מניחין כלי וכו'. נראה דצ"ל ואמר, עי' בגליון הש"ס בעמוד ב' על המימרא השלישית של ר' נחמן.

ג. תתאה מטא. ברבינו גרשון הגירסא מטוי. וכך הוא בדרך כלל.

ד. תרי גללי מילחא. ברש"י בין על הבשר ובין בתוך הכלי. לא ברור אי כוונתו גללא חד בבשר וחד בכלי או דיכול ליתן היכן שירצה שמן הבשר יפול לכלי או יאסוף אליו את הדם בבשר וכך יפול לכלי.

ה. לפסקי רש"י. בשם הלכות גדולות דוקא תרי גללי. (בתוס' בעמ' א' כתבו דאין אנו בקיאין ואסור על ידי גללי. ומשמע דלעולם אין ליתן דוגי תחת צלי שלא נמלח).

ו. (קיב:) עופות ועופות. עי' פוסקים (עי' תוד"ה ודגים בשם י"מ) דגם אי קדם עוף אחד לחבירו וגמר פליטת דמו מקודם מ"מ אינו נאסר מחבירו דעד כד שעות עדיין פולט ציר וכל זמן שפולט ציר אינו בולע דם.

ז. קיפה. ברש"י פירמא. ואינו בסימן פירמ"א כזה, דאינו לעז אלא לשון הש"ס כמובא בתוס'.","199","","4577","True","True","False","","794","212.179.87.180","0","0","חולין|קיב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);