var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1445;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1445","0",""אנא נמי לברר קאמינא"","05/02/10 15:23","כא שבט","תש"ע","15:23","דוד כוכב",""אמר ליה רבי יצחק: יבואו פלוני ופלוני ויעידו!".
ושם בעמוד ב':
"א"ל: אנא נמי לברר קאמינא".
לרשב"ם ורש"י אם לא בירר הפסיד.
אך הרמב"ם והשו"ע פסקו שרק לכתחילה אומרים לו לברר.

לשיטתם קשה, הכיצד הורה לו בלשון פסקנית "יבואו פלוני ופלוני ויעידו!", עד שהבין שבלאו הכי יפסיד?

אלא שכתב הרמב"ם הלכות טוען ונטען ו, ח (ובשו"ע חו"מ פא, כא)
"...כשיבאו לבית דין אומרין לנתבע למה לא תתן מה שיש לו אצלך,
אמר אין לו אצלי כלום, אומרים לו והלא אתה אמרת בפני אלו כך וכך או הודית מעצמך!
אם עמד ושלם מוטב, ואם לא טען אין טוענין לו,
אבל אם טען ואמר משטה הייתי בו או לא היו דברים מעולם או שלא להשביע את עצמי נתכוונתי, פטור".

הרי שאין לדיין להיות מעורכי הדיינים ולגלות לנתבע באיזו טענה יפטר,
אלא טוען כנגדו, שמא יודה, ואם השיב טענה נכונה, נפטר.","125","","5204","True","True","False","","1134","84.111.45.204","0","0","בבא בתרא|קע ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);