var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14366;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14366","0","גיד הנשה בטמאה","05/10/11 01:07","ז תשרי","תשע"ב","01:07","המכריע","א. והלא מבני יעקב. במתני' עצמה היה נראה כפשוטו דבא לומר דאז לא היה נפ"מ בין טהורה לטמאה, ואם נהג גיד הנשה כבר אז, ע"כ נוהג גם בטמאות. אלא דבסוגיא תעלה התמיהה דאחר שנאסרה טמאה אין איסור גיד חל על איסור טמאה, משא"כ אצל בני יעקב דעדיין לא נאסרו הטמאות. ובסוף העמוד הדברים מתפרשים במובן אחר לגמרי שכיון שגיד נהג בבני יעקב שדינם כבני נח משא"כ טמאה, לכן הוי חמור על קל דחייל.

לומדי השיעור אצלינו חקרו אם אברהם אבינו שקיים כל התורה עד שלא ניתנה האם קיים גיד הנשה שניתן לרגל מאורע שעוד לא אירע. היו שרצו להוכיח מזה שקיים מצה, ומצות אפה ויאכלו, שזה זכר לחיפזון שעוד לא היה. ואחרים דחו שהיתה מצות מצה במצרים עוד קודם היציאה. ונקצר.

ב. שלא נתקשרו איבריו בגידין. דהיינו הגמרא שבה ומקשה על ר' יהודה דפירש להדיא דלוקה שנים על גיד דטמאה, ולהדיא ס"ל אין איסור חע"א, וכל התירוץ הוא דס"ל דבטמאה נוהג גם בשליל והוו באין כאחד, טומאה וגיד, ועכשיו מקשין הרי בשר קודם לגיד וממילא טומאה קדים ולא הוי בבת אחת. ולכאורה תמוה דהרי אמנם האיברים כבר באיסור טומאה מקודם, אבל הגיד עוד לא נוצר, ומרגע יצירתו חל בו טומאה וגיד יחד.

ויש ליישב על פי דברי ר"ת (צ. ד"ה אלמא) דהגיד הוא בשר שמתקשה. אבל פלא שאם זה ההסבר כאן, מדוע תוס' שם לא הוכיחו מכאן כר"ת.","199","","4594","True","True","False","","885","212.179.87.180","0","0","חולין|ק ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);