var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14306;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14306","0","סדר הכתיבה","03/10/11 09:15","ה תשרי","תשע"ב","09:15","שלמה שטרסברג",""גריסין שנתבשלו עם עדשים אם יש בהם בנותן טעם בין יש בהן להעלות במאה ואחד בין אין בהם להעלות במאה ואחד אסור"

לכאורה יש יותר מקום לאסור כשאין בהם מאה ואחד כנגד האיסור ולכן לכאורה היה צריך לכתוב ההפך בין אין בהן כדי להעלות במאה ואחד בין יש בהן כדי להעלות במאה ואחד אסור","205","","4593","True","True","False","","847","95.86.121.18","0","0","חולין|צט ע"א",""),new Message("14308","14306","בבקשה","03/10/11 09:42","ה תשרי","תשע"ב","09:42","הראל","קושייתך כנראה מבוססת על הכלל הטבוע בדברי תוס' סוכה כ ע"א בתחילתו, אך ראה להלן גם את המשך התוס':

אחת קטנה ואחת גדולה מיבעי ליה. פירש בקונטרס דאיפכא גרסינן ובמתניתין גרסינן אחת קטנה ואחת גדולה ופריך דאחת גדולה ואחת קטנה מיבעי ליה דדרך התנאים בכל מקום דההוא דפשיטא ליה תני ברישא כדתנן בר''ה (דף כט:) אחד יבנה ואחד כל מקום שיש בו בית דין ובבבא קמא (דף נ:) אחד החופר בור ואחד החופר שיח ומערה ובמסכת סוטה (דף מג.) אחד הבונה ואחד הלוקח ואחד היורש וטובא תנן התם גבי מערכי מלחמה
ונראה דאין ראיה מבור ובונה לכאן דהכי נמי תנן בסנהדרין (דף לב.) אחד דיני ממונות ואחד דיני נפשות בדרישה וחקירה ותנן נמי בפ' החולץ (יבמות מא.) גבי הבחנה אחד בתולות (ואחד קטנות) ואחד בעולות ובפרק הבא על יבמתו (שם דף נג:) אחד המערה ואחד הגומר ובפרק המפקיד (ב''מ דף מ:) תניא אחד הלוקח ואחד המפקיד לפקטים ומפרש התם כי היכי דמפקיד מקבל פקטים לוקח נמי מקבל פקטים בכל הני מזכיר הפשוט באחרונה אבל ההיא דיבנה ראיה היא דלפי תנא קמא שאמר אין תוקעין אלא ביבנה קא מהדרי ליה אחד יבנה ואחד כל מקום שיש בו בית דין וכן ביבמות פרק האשה (דף קטז.) דקאמרי בית הלל לא שמענו אלא בבאה מן הקציר בלבד אמרו להו ב''ש אחת באה מן הקציר ואחת באה מן הזיתים וה''נ הזכיר ת''ק מחצלת גדולה ועל זה שייך לאהדורי אחת היא גדולה ואחת היא קטנה כלומר כמוה היא הקטנה ואינה חלוקה לדין שני:

ומכל מקום, בסוגייתנו ציטטת רק את ההתחלה, ואולי המשך הציטוט ישפוך אור אחר:
גריסין שנתבשלו עם העדשים:
אם יש בהם בנותן טעם - בין יש בהן להעלות במאה ואחד בין אין בהן להעלות במאה ואחד אסור
אין בהן בנותן טעם - בין שיש בהן להעלות במאה ואחד בין אין בהן להעלות במאה ואחד מותר


היינו:
ברישא - נקט את הפשוט לבסוף,
אך בסיפא נקט את הפשוט בהתחלה,
וכנראה דתני רישא אגב סיפא, ולא רצה לשנות את המבנה ברישא.","46","","4593","True","True","False","","222","84.228.145.17","0","14306","חולין|צט ע"א",""),new Message("14322","14308","יישר כוח","03/10/11 12:18","ה תשרי","תשע"ב","12:18","שלמה שטרסברג","","205","","4593","False","True","False","","184","213.151.49.171","0","14306","חולין|צט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);